Ongeveer sinds ik een tablet aangesloten heb, doet Photoshop raar met selecties. Als ik iets geselecteerd heb met de rechthoek-selectie-tool, kan ik het niet meer deselecteren of verplaatsen ermee en moet ik dus de circular selectie tool gebruiken. Ook verslepen van layers gebeurd nu naargelang waar ik klik op de image. Dus vroeger kon ik een layer altijd verslepen, waar ik mijn muis ook zette. Nu moet ik op die layer klikken om te slepen, anders selecteert hij de layer waarop ik klik. Heeft dit te maken met de tablet driver of is dit een optie die ik al 3x over het hoofd gezien heb ?
Verwijderd
auto select layer uitzetten (vinkje linksboven)
dat selectiegebeuren kan ik niet plaatsen though
dat selectiegebeuren kan ik niet plaatsen though
Ach ja, thx ! Alleen nog dat selecteren... Het zit zo:
Stel ik selecteer een vierkant met rectangular selection tool. Dan kan je het gewoon verslepen of deselecteren door erbuiten te klikken. Dat gaat niet, de cursor is dan in "add"-selection mode, dus dat je selecties kan bijvoegen. Als ik dan bv. circular selection tool pak, gaat het wel !
Stel ik selecteer een vierkant met rectangular selection tool. Dan kan je het gewoon verslepen of deselecteren door erbuiten te klikken. Dat gaat niet, de cursor is dan in "add"-selection mode, dus dat je selecties kan bijvoegen. Als ik dan bv. circular selection tool pak, gaat het wel !
Kun je met de shift, ctrl of alt toets ingedrukt de mode niet veranderen?
Nee
[ Voor 29% gewijzigd door Phuncz op 15-10-2004 16:00 ]
Dan staat je capslock nog aan ofzo. Of je hebt inderdaad een shift, ctrl of alt toets vast zitten.
TS geeft aan dat het niet aan zijn toetsenbord ligt. Echter is dit een software vraag en hoort dus thuis in Software Algemeen 
Op verzoek van TS heropent, hopelijk heeft iemand nog tips of oplossingen
Op verzoek van TS heropent, hopelijk heeft iemand nog tips of oplossingen
Intentionally left blank
Pagina: 1