Toon posts:

SQUID linuxproxyforwarden naar een hoofdproxylinux server

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heb een linux server draaien distributie redhad 9 waarin ik squid wil draaien.. ik heb de proxy nu al zo ver dat via een client computer binnen het domein deze melding staan:
The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

While trying to retrieve the URL: http://www.hotmail.com/

The following error was encountered:

Unable to determine IP address from host name for www.hotmail.com
The dnsserver returned:

Name Error: The domain name does not exist.
This means that:

The cache was not able to resolve the hostname presented in the URL.
Check if the address is correct.
Your cache administrator is root.

--------------------------------------------------------------------------------

Generated Fri, 15 Oct 2004 12:41:32 GMT by lts01 (squid/2.5.STABLE1)

mijn proxy server moet geforward worden naar de school proxyserver

weet iemand commando's zoals acl src domain.. voor me of een heel goed werkend squid bestand

wie kan me helpen????

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Lees dit eens door:

NOS policy - updated 22/09/2004

En dan vooral dit stuk:
Topics gaan voornamelijk dicht wanneer het er voor ons op lijkt dat je zelf geen enkele moeite doet en NOS vooral als persoonlijke helpdesk gebruikt. Dat idee krijgen wij bijvoorbeeld als:

De spelling beroerd is, typfouten in het rond vliegen, hoofdletters, leestekens en een indeling in alinea's missen, en/of het een brabbelverhaal is waar werkelijk geen touw aan vast te knopen valt. BrEeZaH/MSN-taal met veel smileys en leestekens (liefst op de verkeerde plaatsen) vallen ook in deze categorie.
Daarnaast is het niet de bedoeling om hier maar even een kant-en-klare oplossing voor je probleem aan te vragen, voor dat soort dingen is een helpdesk (en dat is GoT dus niet). Je kunt op z'n minst aangeven wat je hebt geprobeerd, waar je hebt gezocht hoe het forwarden misschien zou moeten, wat je nu hebt staan qua configuratie, en waar je klem zit.

By the way, de foutmelding die je krijgt lijkt me niet erg onduidelijk, lees die eens goed?

Open dus gerust een nieuw topic hierover, maar dan wel eentje waarbij je let op wat ik hierboven zeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 15-10-2004 15:13 ]

Dit topic is gesloten.