Van XP2700+ naar Athlon64 3200+ s939?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Ik heb net de review gelezen op madshrimps.be over de nieuwe socket 939 cpu, de Athlon 64 3200+. En was verbaast over de prestaties wat dit ding levert!

Ik heb mijn systeempje nu al meer dan 1,5 jaar en upgrade zo +- om de twee jaar.( Ik ben dus al wat aan het vooruitkijken nu)
nu als voornaamste zaken:
Athlon XP 2700+
512MB ddr2700
Asus a7n8x deluxe
Radeon 9700np

Ik ben vooral bezig met internet en fotografie (bewerkingen) in PS ofzo. Maar doordat ik bij mijn vorige upgrades telkens een verdubbeling v/h aantal Mhz had weet ik dus niet goed hoe ik de vergelijking met de cpu's in de topictitel moet zien.
OK, de echte Mhz race is eruit, maar qua vergelijkingspunten wordt het nu moeilijker om te weten wat je kan verwachten als je puur op de cpu-rating moet voortgaan. (Want het is maar 500 "punten" vooruitgang. Ik hoop dat ik me wat duidelijk uitdruk, ik bedoel dus niet dat pure Mhz uitmaken :) )

Extra geld uitgeven voor een 3500+ lijkt me iig niet echt nodig?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Qua CPU snelheid ga je er niet zo veel op vooruit. Je geheugenbandbreedte krijgt wel een enorme boost vanwege de on-die memorycontroller, die dual channel is. Socket 754 heeft single channel, let daar wel even op voor je gaat upgraden.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:17

mvds

Totally awesome!

Als ik eerlijk moet zijn vind ik een upgrade van 2700+ naar A64 3200+ een beetje zonde van het geld. Je wint er te weinig snelheid mee als je kijkt naar hoeveel het je gaat kosten.

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Prutz0r schreef op 15 oktober 2004 @ 15:14:
Qua CPU snelheid ga je er niet zo veel op vooruit. Je geheugenbandbreedte krijgt wel een enorme boost vanwege de on-die memorycontroller, die dual channel is. Socket 754 heeft single channel, let daar wel even op voor je gaat upgraden.
dat is het nu net, het gaat me om een upgrade naar de nieuwe 90nm cpu's voor s939, niet naar s754! Heb je de review op madshrimps al gelezen?
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=230

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:17

mvds

Totally awesome!

Het is maar 1 review he! Ik zou eerst even andere reviews afwachten, want als zij zeggen dat het qua snelheid boven de A64 3500+ uitkomt dan heb ik zo'n vaag vermoeden dat ze uit hun nek zitten te lullen. AMD geeft aan dat het alleen om een DIE-shrink gaat. Dus dat er niks verder is toegevoegd of geoptimaliseerd. Kan me dan niet voorstellen dan alleen een DIE-shrink zo'n grote snelheidswinst zou opleveren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor upgradediscussies kun je hier terecht :) "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.