UTP kabel: CROSS, PATCH, STRAIGHT - Welke voor thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Beste experts!

Ik heb al even op het forum gekeken en ook op internet maar door de grote hoeveelheid threads zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil een (eenvoudig) thuisnetwerk aanleggen. CompuServe 1024/512 met een Zyxel 650H multi-pc modem en drie windows pc's.

VRAAG: volgens mij moet ik UTP patch straight hebben. Maar dat straight staat er vaak niet bij. Maar het is wel standaard toch?

Voor de zekerheid zou ik jullie willen vragen of de kabel van onderstaande link hiervoor bestemd is:

http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=96&cat=9

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, straight is standaard, tenzij er "cross" bij staat :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Bij dit soort vragen is de faq natuurlijk de eerste plaats om te kijken :)
In het algemeen: tussen 2 computers > cross en in alle andere gevallen > straight.

Localhost is where the heart is

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
thanks, dan moet ik dus straight hebben

Verwijderd

Meestal staat er gewoon patch op. Gecerterficeerde kabels zijn btw. in bijna alle gevallen gemerkt.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
cat 5 is een goede kabel, je moet alleen opletten dat bij oude modems routers etc tussen 2 soortgelijke aparaten een croskabel moet en 2 verschillende zoals pc en router een strait moet. Tegenwoordig zitten er in de routers een funtie om het automatisch om te zetten,

Veel succes ermee!

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

SilentStorm schreef op 15 oktober 2004 @ 15:00:
Bij dit soort vragen is de faq natuurlijk de eerste plaats om te kijken :)
In het algemeen: tussen 2 computers > cross en in alle andere gevallen > straight.
Met uitzonderingen tussen uplink poorten etc.

Verwijderd

FAQ Network Troubleshooting

Dat staat dus gewoon in de FAQ :) En als je het bij een product niet zeker weet kun je contact opnemen met de shop, die zijn er immers voor dergelijke vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.