[Failliet] Megapool-veiling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
15-okt-'04
Boedel failliete Megapool onder de hamer
De spullen van een groot aantal winkels van het failliete elektronicaconcern Megapool worden geveild.

4300 artikelen
Het gaat om 4300 artikelen waaronder plasma-tv's, thuisbioscopen, dvd-recorders, autoradio's, televisietoestellen, vaatwassers en magnetrons. Dat heeft het organiserende Cees Lubbers Veilingen donderdag gemeld.

De veiling, die dinsdag en woensdag in Zwolle plaatsheeft, gebeurt in opdracht van curatoren en pandhoudsters.

bron: RTL-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Interessant, misschien dat ik een kijkje ga nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Zie voor de catalogus van de aangeboden spullen hier. Er wordt voornamelijk heel, heel erg veel spul van Pioneer aangeboden en ook veel keukenapparatuur van Etna, Pelgrim en Atag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je zou denken dat bijna elke leverancier van ze hun voorraad heeft teruggenomen, behlave pioneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zou je er godkoop dingen kunnen halen? Een veiling doet mij altijd denken aan: wie het meeste geld heeft, win de zaak...

Maargoed, zat mensen die hier wat mee kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja plasma tvtje oppikken? maar er zijn er niet zo veel, en volgens mij gaan die dingen alsnog dik over de 1000 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:30:
Tja plasma tvtje oppikken? maar er zijn er niet zo veel, en volgens mij gaan die dingen alsnog dik over de 1000 eu
Dat denk ik dan toch weer niet. Ik bedoel, wie gaat er nu hoger bieden dan dat hij in een andere winkel te koop is? Sorry hoor maar dan ben je lomp bezig (volgens mij zijn er nog mensen die dat doen ook :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop!! Dat kan je wel vergeten hoor, mijn ervaring is dat er vaak duizenden mensen op af komen die denken dat ze goedkoop uit zijn.
Komt nog 35% bij aan opgeld en btw en in de praktijk is het minimaal net zo duur als bij de goedkoopste winkel.
NIET NAAR TOE GAAN!!!! Zonde van je tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:34:
Goedkoop!! Dat kan je wel vergeten hoor, mijn ervaring is dat er vaak duizenden mensen op af komen die denken dat ze goedkoop uit zijn.
Komt nog 35% bij aan opgeld en btw en in de praktijk is het minimaal net zo duur als bij de goedkoopste winkel.
NIET NAAR TOE GAAN!!!! Zonde van je tijd en moeite.
Is dat echt zo? Ik las het nl ook in de krant en het wordt dus in Zwolle geveild waar ik woon :Y) ... en ik wil best een nieuw tvtje... Maar hoe gaat dat eigelijk normaal bij een veiling? Je kan zo naar binnen lopen en bieden :P ?

[Edit]
Sony’ KLEURENTELEVISIE met schade, incl. onderkast :X
Afbeeldingslocatie: http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/3/foto/4258

Weinig tv's, of eigelijk bijna helemaal niet. Veel pioneer HT setjes en zooi.... jammer :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Waypoint op 15-10-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Is dat echt zo? Ik las het nl ook in de krant en bij ons in de buurt wordt dus geveild... en ik wil best een nieuw tvtje... Maar hoe gaat dat eigelijk normaal bij een veiling? Je kan zo naar binnen lopen en bieden :P ?[/quote]

Ja , en dan goed opletten dat je op tijd stopt met bieden ;-)
Maar mijn advies...NIET NAAR TOE GAAN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 22:03
Jij adviseert dat niemand er naar toe gaat en dan zelf de koopjes halen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome schreef op 15 oktober 2004 @ 15:43:
Jij adviseert dat niemand er naar toe gaat en dan zelf de koopjes halen... :p
Dat zou een idee kunnen zijn.....maar geloof mij DRUK zal het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat thewolff4u zegt klopt wel een beetje natuurlijk.

Mensen laten zich toch meeslepen en hierdoor gaan ze toch meer bieden dan de bedoeling was.
Anders zou het wel door 1 toko opgekocht worden en vervolgens tegen normale prijzen in andere winkels worden verkocht. Maar goed, dit levert waarschijnlijk meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Kansloos dat ze van RTL-Z het een .xml noemen, terwijl het gewoon (niet valid :X) HTML is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 15 oktober 2004 @ 15:50:
offtopic:
Kansloos dat ze van RTL-Z het een .xml noemen, terwijl het gewoon (niet valid :X) HTML is |:(
offtopic:
waarschijnlijk is die .xml file een include in hun script :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 15 oktober 2004 @ 15:48:
wat thewolff4u zegt klopt wel een beetje natuurlijk.
een BEETJE......I Double Dare iedereen die daar denkt iets goedkoops te kunnen halen! Ze lachen zich rot daar, ze krijgen voor alle troep die ze overhebben de hoofdprijs.
Alle Mooie dingen zijn al lang opgekocht en ze laten alleen hieren daar een plasmaatje staan op de mensen te lokken, wetende dat zelfs die nog voor de hoofdprijs weggaan.
Dit is een veiling die heeeeeel veeel publicitiet krijgt in de kranten en zelfs tv.
En dan nog hebben we mensen die vergeten dat ze nog een toeslag moeten betalen van 35 % en waarschijnlijk op bepaalde showmodellen garantie tot de deur hebben.
Dus NIET GAAN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doet me denken aan marktplaats: iemand bied iets 2ehands aan voor 100 euro wat in de winkel 150 euro nieuw kost. en wat gebeurd er? er wordt op geboden en nu is een bod van 155 euro gedaan 8)7

zeg die tv die te zien is in dit topic met die flinke scheur bovenin... haalt iemand het in zijn hoofd die te kopen? sluit dan maar gelijk een goede brandverzekering af....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 21:45
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:59:
doet me denken aan marktplaats: iemand bied iets 2ehands aan voor 100 euro wat in de winkel 150 euro nieuw kost. en wat gebeurd er? er wordt op geboden en nu is een bod van 155 euro gedaan 8)7

zeg die tv die te zien is in dit topic met die flinke scheur bovenin... haalt iemand het in zijn hoofd die te kopen? sluit dan maar gelijk een goede brandverzekering af....
Wellicht makkelijk voor de binnenkant, cq onderdelen :?
Zo gek is dat toch niet ?

Er zit vast wel iets aan/op/in wat iemand nog kan gebruiken.
Duur zal dat ding dan ook wel niet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duur zal dat ding dan ook wel niet wezen.[/quote]

DUUR zal die niet wezen!! Gaat ook weg voor de HOOFDPRIJS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandeR schreef op 15 oktober 2004 @ 16:07:
Wellicht makkelijk voor de binnenkant, cq onderdelen :?
Zo gek is dat toch niet ?

een gevallen tv oogt misschien nog in orde maar vaak maar dan ook vaak vliegen ze dan spontaan in brand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat een hoop AV spul tussen :P (en de discussie gaat meer over het AV gebeuren dan over het faillisement zelf)
move > Audio, Video & HiFi Forum

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 21:45
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:23:
[...]

een gevallen tv oogt misschien nog in orde maar vaak maar dan ook vaak vliegen ze dan spontaan in brand....
In dit geval dus niet, als je dat plaatje ziet :)

Maar ja, tis maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk.Ding zal wel geen drol kosten, of opleveren. Alleen dat meubel is misschien nog handig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 15-10-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:25
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:10:
DUUR zal die niet wezen!! Gaat ook weg voor de HOOFDPRIJS!![/quote]
Overdrijven is ook een vak.
Er zijn ook drukke veilingen waar wat leuks voor weinig op te kop te tikken is. Vooral van kavels waar er een behoorlijk aantal van zijn. Mocht je bijvoorbeeld op zoek zijn naar 100 CD-R's b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja of een pioneer 512 dolby digital versterker, kan je wel 100 euro voor neerleggen, heb je een leuke 5.1 receiver :). Volgens mij hebben ze er daar wel 100 van ofzo

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 15-10-2004 17:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Zijn er nog mensen naar de kijkdag(en) geweest en welke mensen gaan nou ECHT naar de veiling zelf?

Kan je daar gewoon naar binnen lopen en ergens zo'n kaartje met een nummer pakken en bieden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14
Volgens mij is maandag nog een kijkdag?
ff zien of ik er nog naartoe kan :)

Edit: is van 10:00-16:00. Ik moet werken van 9:30 tot 16:00 :(

[ Voor 32% gewijzigd door Raymond op 17-10-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Mm heb woensdag een vrije dag, dus als er iemand die dinsdag gaat hier t.z.t zijn bevindingen kan posten kan ik beoordelen of het de moeite waard is om er een kijkje te gaan nemen. (moet nieuwe koelkast hebben :*)
Alhoewel ik wel vrees dat er geen echte koopjes te halen zijn, als nederlanders denken dat er ergens iets goedkoop te halen is dan loopt het meestal storm...:)
(zoiets als gratis muizen op de hcc dagen ;) )

Maar ben nog nooit bij zo'n veiling geweest dus misschien een keer leuk om te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Emcee op 18-10-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Let ff goed op wat er op die dag geveild wordt. Ze delen de hele boel op in tweeën. Als jouw koelkast op dinsdag wordt geveild, sta je er woensdag mooi voor janjoker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Raymond schreef op 18 oktober 2004 @ 00:08:
Let ff goed op wat er op die dag geveild wordt. Ze delen de hele boel op in tweeën. Als jouw koelkast op dinsdag wordt geveild, sta je er woensdag mooi voor janjoker :P
heb het al gecheckt, ga morgen denk ik de voor mij meest interessante dingen even op een rijtje zetten, en meteen een maximum bedrag voor mezelf afspreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hieronder een voorbeeld van de kosten, vind het toch wel alsnog duur als je iets koopt komt er ongeveer 38 % bij

Veilingkosten

1. 16 % opgeld over het totaal van de aankoop.

2. 19 % BTW van de totale koopsom.

(Voorbeeld) Totaal aankoop : € 1.000,00

16 % opgeld : € 160,00

€ 1.160,00
19 % BTW : € 220,40
Te voldoen : € 1.380,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan biedt je toch gewoon minder 8)7. Als jij een VXD-512 voor 100 euro wil hebben, bied je dus gewoon 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:58

Polycom

Poes van goud

word @ Jvs

Praat gewoon lekker op ze in.. pudy gaat morgen ook ff een kijkje nemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Kennis van me is indertijd bij de veiling van Landis ICT geweest en kwam thuis met een oude Compaq PC (gebruikt dus) voor een belachelijke prijs. Volgens mij was dat een PIII-600 voor €350,- en dat is nu meer dan een jaar geleden!
Ze hoefden daar niet eens tegen elkaar op te bieden, want de startprijs was al duurder dan dat je in de winkel iets soortgelijks zou kopen.

Ook garantie kun je waarschijnlijk naar fluiten bij dit soort veilingen. Kun je imo beter op Martkplaats gaan zoeken, dan weet je zeker dat je geen garantie hebt, maar betaal je wel veel minder.

/me TheLemon zet zijn geld in op thewolff4u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

In de Zwolse Courant (jaja) stond een artikel over de veilig. Helaas heb ik geen scanner maar waar het op neer kwam was het volgende:

Er waren gister zo'n 1000 bezoekers uit het hele land gekomen op de kijkdag. Verder stond er nog niet boeiende info in die ik niet meer weet 8)7

Maar als iemand er morgen dus nog heen gaat... wil die dan even een verslagje doen over de prijzen e.d? Dan kan ik evt. altijd nog woensdag voor een leuk tv'tje kijken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Denk dat dit net zo'n opkomst zal hebben als de veilingen van kpn quest toen, was ook absurd. Gebruikte magnetrons, die voor €200 de deur uitgingen. Er werd zo absurd geboden, dat zelfs de curator er om moest lachen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
In de metro van vandaag stond er ook een stuk over trouwens, klein verslag van de kijkdagen. Als er morgen iemand naar de veiling toegaat zou een kleine samenvatting hier wel gewenst zijn, omdat ik misschien woensdag nog even wil gaan kijken

bladzijde 8 bovenaan (pdf file)
Denk dat dit net zo'n opkomst zal hebben als de veilingen van kpn quest toen, was ook absurd. Gebruikte magnetrons, die voor €200 de deur uitgingen. Er werd zo absurd geboden, dat zelfs de curator er om moest lachen.
Toch grappig hoe mensen tegen elkaar kunnen opbieden idd, zie op ebay ook wel eens artikelen die verkocht worden voor een hogere prijs dan de nieuwe winkelprijs.

[ Voor 38% gewijzigd door Emcee op 18-10-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:02

St@m

@ Your Service

ach het is hier om de hoek.. ik had al het idee om te gaan, gewoon een keer kijken hoe zoiets gaat.
Mijn baas is vorig jaar ook naar de Bierton geweest voor een veiling (kwam toen thuis met een chevrolet voor 750 eurie, zoiets is dan nog wel leuk (als je er het geld voor hebt)
Ik denk niet dat ik morgen iets koop hoor, kijkdagen ben ik ook niet geweest :P
Zelf heb ik ook wel het vermoeden dat alles voor een normale prijs weggaat of zelfs meer. Ja ook die kapotte TV.
Mensen die gaan er gewoon heen en hebben een bepaald bedrag in hun hoofd.. maar als iemand 5 euro overbied denken ze toch wel van och die 5 euro van mij kan er ook wel bij :P nouja, zo denk ik dan... daarom ga ik morgen gewoon niet bieden, maar als iemand nog ff kan vertellen hoe laat het is zal ik een kijke nemen.

Een Pioneer radio jaaaa :D

ok 10 uur dus.. tja.. dan moet ik het nog maar ff zien :P

[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 18-10-2004 23:55 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Het is vanaf 10 uur 's morgens, maar als je wat later komt mis je niet veel denk ik omdat ze veel dezelfde produkten een beetje verdeeld hebben over het veilingaanbod.
Alle info hier

Vanaf 14u kun je de gewonnen produkten afhalen imho (kleine partijen)

[ Voor 16% gewijzigd door Emcee op 18-10-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de 4500 kavels zijn er zowiezo al 1000 incompleet, wat ik gezien heb, daar missen dus een afstandsbediening of kabels of andere essentiele elementen. Garantie valt niet meer te verhalen, want er is geen instantie die die garantie kan geven. alles wat jij gekocht hebt bij de veiling ben jij als koper aansprakelijk voor, ook wanneer jij je zooi door gaat verkopen!!!!

verder kan ik je melden dat het ontzettend druk zal zijn bij deze veiling... ik heb er een heleboel meegemaakt van dit veilinghuis en reken dus maar dat daar veel mensen op af zullen komen. en mocht je wel gaan... let goed op!!! want de veilingsmeester's wil is wet!!

ohja.. en nog een tip... let goed op! want de veilingmeester praat heel snel!!!

EDIT: er zijn ook nog eens een heleboel (30 % ofzo) demo spullen onder de aangeboden artikelen.. dus zonder originele doos etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, ik ga er zo heen.
Ik had al gezien dat bijna alles zonder AB is.. beetje matig :P
Maar de veiling is niet meer in de Bierton, maar in een garage aan de Russeweg volgens mij. Dat heb ik me net laten vertellen door een vriend die ook meegaat.
Anyway, ik zal waaraschijnlijk toch niets kopen, moet deze week nog doen met 60 euro dus een thuisbioscoopje zal er net niet afkunnen :P

maarja een universele AB is ook zo gekocht toch?

edit:
Nieuwe locatie: Russenweg 8

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 19-10-2004 09:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 20:36
later vandaag: Uitgebreid verslag (+fotoreportage) van St@m :)

iig even laten weten hoe het was...
als ex-Megapool medewerker is /me Chillz toch wel benieuwd

for the record: ik was al weg voordat het op de fles ging daar (ivm studie)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op 17 oktober 2004 @ 16:30:
Zijn er nog mensen naar de kijkdag(en) geweest en welke mensen gaan nou ECHT naar de veiling zelf?

Kan je daar gewoon naar binnen lopen en ergens zo'n kaartje met een nummer pakken en bieden? :?
je kan gewoon naar binnen lopen en alles wat geveild wordt, wordt vertoond op grote video schermen.
als jij denkt.. HEE, daar wil ik op bieden, dan steek je je hand omhoog.. koop jij uiteindelijk ook dat produkt, dan krijg je vervolgens een biednummer, waarmee je kan bieden op meer goederen.
maar zover ik weet hoef je geen entree ofzo te betalen.. alleen dus veilingkosten wanneer je iets gekocht hebt, dat staat hierboven ook wel ergens beschreven.
houdt altijd rekening met 40% extra te betalen dan dat waarvoor je het "gekocht" hebt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:04 . Reden: typefoutjes... :*) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 16-09 18:38
Wat betekent "Iedere Koop" precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:10:

DUUR zal die niet wezen!! Gaat ook weg voor de HOOFDPRIJS!!
Chill man, das al de 4de keer ofzo dat je dat zegt... :X

Maar ik denk idd niet dat je daar echt koopjes kunt krijgen... iedereen zal wel weer teveel bieden.
Ervaring: vorig jaar bij de hcc beurs, bij de mycom stand, oh oh oh, allemaal onwetende mensen die staan te bieden en uiteindelijk gewoon boven de gewone prijs uit komen :D :Y) en maar denken dat ze een koopje hebben ;)
Naja; wat niet weet, wat niet deert hé..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skaah schreef op 19 oktober 2004 @ 11:15:
Wat betekent "Iedere Koop" precies?
Iedere Koop (IK)

Als een kavel als IK in de catalogus staat vermeld, wil dit zeggen dat de koper van het eerste kavel het recht heeft om de overige kavels van die partij voor dezelfde stuksprijs te verkrijgen. Het totaal aantal kavels staat tussen haakjes vermeld.

Indien de koper daar geen gebruik van maakt, worden de overgebleven kavels opnieuw te koop aangeboden en kan de volgende koper wederom gebruik maken van het recht om de restant kavels voor de door hem geboden stuksprijs te verkrijgen. Deze stuksprijs kan afwijken van de eerder geboden stuksprijs.

dus een voorbeeldje:
5 plasma tv's van 't zelfde type met vermelding I.K.
er wordt geboden. eindbod is 150 euro, dan kan jij zeggen ik wil er 1 voor 150 euro, of 2 voor 300 etc, of allemaal
koop je er 1, dan worden de andere 4 weer opnieuw geveild en kan het zijn dat de rest opeens voor 120 euro p/s wordt verkocht. (maar 't kan ook 180 p/s zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:31:
[...]

Iedere Koop (IK)

Als een kavel als IK in de catalogus staat vermeld, wil dit zeggen dat de koper van het eerste kavel het recht heeft om de overige kavels van die partij voor dezelfde stuksprijs te verkrijgen. Het totaal aantal kavels staat tussen haakjes vermeld.

Indien de koper daar geen gebruik van maakt, worden de overgebleven kavels opnieuw te koop aangeboden en kan de volgende koper wederom gebruik maken van het recht om de restant kavels voor de door hem geboden stuksprijs te verkrijgen. Deze stuksprijs kan afwijken van de eerder geboden stuksprijs.

dus een voorbeeldje:
5 plasma tv's van 't zelfde type met vermelding I.K.
er wordt geboden. eindbod is 150 euro, dan kan jij zeggen ik wil er 1 voor 150 euro, of 2 voor 300 etc, of allemaal
koop je er 1, dan worden de andere 4 weer opnieuw geveild en kan het zijn dat de rest opeens voor 120 euro p/s wordt verkocht. (maar 't kan ook 180 p/s zijn natuurlijk)
Meestal is het zo, dat de hoogste bieder gevraagd wordt hoeveel artikelen hij wil hebben voor die prijs. Als er dan overblijven, wordt er gevraagd wie er nog meer een artikel voor die prijs wil hebben.

In dit voorbeeld: De hoogste bieder koopt er 2 voor 150,-/stuk. Dan de volgende nog eentje voor 150,- Daarna wordt de prijs iets verlaagd naar bv. 140,- en gevraagd wie er voor die prijs wil kopen. Dit net zolang tot de voorraad op is. Dus de afweging blijft het risico dat iemand voor je de hele voorraad koopt of een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

wil er eigenlijk best naar toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KifArU schreef op 19 oktober 2004 @ 11:40:
[...]

In dit voorbeeld: ..... Dus de afweging blijft het risico dat iemand voor je de hele voorraad koopt of een lagere prijs.
ik kan je vertellen dat het zo gaat als ik beschreef. ik heb zo'n 15 veilingen van ze meegemaakt, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hey Jozi (of anderen die er geweest zijn) vertel eens iets meer!
Voor hoeveel ging bijvoorbeeld zo'n D512S Pioneer receiver weg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chickendorp schreef op 19 oktober 2004 @ 12:07:
Hey Jozi (of anderen die er geweest zijn) vertel eens iets meer!
Voor hoeveel ging bijvoorbeeld zo'n D512S Pioneer receiver weg??
dat valt niet te voorspellen...
ik heb wel eens een hele pallet 2e hands crt monitoren (20 stuks) voor 20 euro weg zien gaan.
maar ook wel eens een keukenkastje vol borden/glazen voor 500 euro.

het is heel verschillend.

ik verwacht, net als de meeste mensen hier, dat het niet veel goedkoper zal zijn dan in de winkel..... -> geluk zit in een klein hoekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:06:
....want er is geen instantie die die garantie kan geven. alles wat jij gekocht hebt bij de veiling ben jij als koper aansprakelijk voor, ook wanneer jij je zooi door gaat verkopen!!!!
Bijv: ALs je voor 200 euro een mooie tv koopt. Je komt thuis en hij blijkt stuk te zijn dan zit jij met de gebakke peren.

Het zal me dan niet verbazen dat ze daar dan ook alle RMA spullen ook verveilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:28:
[...]

Bijv: ALs je voor 200 euro een mooie tv koopt. Je komt thuis en hij blijkt stuk te zijn dan zit jij met de gebakke peren.
daarvoor is de kijkdag he!

dan kan je van te voren even checken of je geen miskoop begaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulle de tv's wel ergens op aangesloten zijn zodat je goed kan controleren of het beeld goed is ?
Veel dingen kom je pas later achter, niet goed werkende teletext, los contact, krakend geluid, een kapotte scart aansluiting, enz.

We kunne ook gaan loten wie er aan de beurt is, en dan mag bieden bij de veiling. De rest mag dan niet bieden zodat het allemaal voor koop prijsjes over de veilbank gaan >:) .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, maar met versterkertjes en speakers heb je dat risico amper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:34:
Zulle de tv's wel ergens op aangesloten zijn zodat je goed kan controleren of het beeld goed is ?
jah bekijk de foto's op de site van cees lubbers punt nl.
Veel dingen kom je pas later achter, niet goed werkende teletext, los contact, krakend geluid, een kapotte scart aansluiting, enz.
oke.. demo modellen hebben gefunctioneerd, dus zijn theoretisch 2e hands, maar ze hebben wel in een winkel gestaan als model om te verkopen en waarom zou een winkel spullen verkopen die niet goed werken.

als het een faillisement van een reparatie afdeling zou zijn, gaf ik je gelijk, maar het gaat hier om een winkel die nieuwe spullen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
En? zijn er mensen geweest? is het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ok verslag :P

Ik was mooi op tijd, samen met 2 vrienden een plekkie uitgezocht.
De veilingmeester legde alles netjes uit, grappige vent trouwens.
Het eerste artikel wat geveild werd was een home cinema set, die ik op ongeveer 700 euro winkelwaarde schatte.
Hij ging weg voor 500 (en dan nog 35% erbij he).
Edit: Deze dus
Pioneer’ HOME CINEMASYSTEM, bestaande uit: dvd-speler/tuner, type XV-DV990; Subwoofer, type S-DV990SW (450 W RMS); Satellite speakers, type S-DV990 ST

Over het algemeen werden de artikelen voor een normale prijs verkocht.. of zelfs meer :X sommige mensen... DVD-spelers van vorig jaar of misschien zelfs eerder.. zonder afstandbediening voor 80 euro.. en er dan ook gelijk 2 kopen he..

Ik heb niet alles meegekregen.. was me aan het doodlachen.. wat een sukkels lopen er rond.. echt.. gewoon de winkelwaarde waar mee wordt begonnen en dan nog 100 euro overbieden.

Toen hét moment van de veiling, de eerste plasma TV.. een 127CM TV van Pioneer.. 3900 euro ging die weg.. dat geloof je toch niet.. gewoon 5400 euro voor een demomodel van vorig jaar of langer geleden.. Megapool is al een jaar failliet.
edit: Deze dus
’Pioneer’ PLASMATELEVISIE, 50 inch, 127 cm, type PDP-504 PE, incl. muurbeugel en tafelstandaard (D)

Hierna kwamen de keukendingetjes, niet echt interessant.. Rookpauze dus.. de mensen buiten waren ongeveer dezelfde mening toegedaan als ik.. Idioten daarbinnen :P
Een vrouw achter me.. 2 stofzuigers (paars /geel) voor 140 euro, ok 280 dus.. tel die BTW er nog maar ff bij op :P

Over het algemeen werden er van grote partijen 3 gewoon verkocht.. dus per opbod en de rest ging daarna in 1 koop. Dus 15 DVD-spelers voor 900 euro ofzo..
Tja, als je denkt dat je daar winst op kunt maken..

Bij grote partijen (IK) kon de koper idd kiezen hoeveel hij/zij er wilde. De rest werd dan tegen hetzelfde bedrag verkocht. Wat dan nog overbleef werd in 1 koop gegooit.

De receiver waar iemand om vroeg ging volgens mij tussen de 140 en 200 weg.. zijn er een aantal van geweest.. alle receivers gingen rond deze prijs weg, weet niet meer precies welke jij bedoeld.

Al met al was het leuk om een keer te kijken, maar denk maar niet dat je er met een koopje afkomt.. alleen als je een handelaar bent en geld hebt voor de grote partijen.. (8 HC-setjes voor 550 euro is geen geld toch?)
Ik ben anderhalf uur gebleven, toen naar de Media-Markt prijzen vergelijken :P

Ik heb geen foto's gemaakt, er is wel een kleine reportage op TV-Oost. Net ff gekeken. Zal nog wel een paar x herhaald worden.

Trouwens, er werd geveild in dezelfde volgorde zoals in de online catalogus

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 19-10-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
St@m schreef op 19 oktober 2004 @ 19:33:
Een vrouw achter me.. 2 stofzuigers (paars /geel) voor 140 euro, ok 280 dus.. tel die BTW er nog maar ff bij op :P
Als dat die Dyson DC-08 waren, dan is dat een koopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

IK: 1 ’Dyson’ STOFZUIGER, type DC 05 Absolute + (D)

Deze dus :P
(D) staat voor Demo model

Goedkoopste is http://www.kieskeurig.nl/...7EEFC88256C0A007531C4.htm 238euro

238*2=476 euro
280*1.16*1.19=386.51 euro

Nou nou, dan maak je nog net 90 euro winst op twee demo modellen, die misschien al wel 2 jaar lang gebruikt zijn om de winkel mee te zuigen. Je moet je garantie claimen bij Dyson.. Lekker langsgaan bij het hoofdbedrijf met je stofzuiger.. nee hoor mij niet gezien :P

[ Voor 89% gewijzigd door St@m op 19-10-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasmaschermen in trek tijdens veiling Megapool

Uitgegeven: 19 oktober 2004 20:15
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2004 20:17

ZWOLLE - Duizend particulieren en handelaren zijn dinsdag op de eerste veiling van de inboedel van het failliete elektronicaconcern Megapool afgekomen. Vooral plasmaschermen "gingen als warme broodjes over de toonbank", aldus veilingmeester D. van Diest.

Dinsdag zijn 2600 van de in totaal 4300 Megapool-artikelen in een voormalige autoshowroom in Zwolle geveild. De totale opbrengst van de eerste veilingsdag is nog onbekend. Woensdag vindt de tweede en laatste veiling plaats.

De zaal zat vooral vol met particuliere kopers, aldus de veilingmeester. "Velen gingen met een plasmascherm inclusief boxen voor 2600 euro naar huis. In een winkel kost zoiets al gauw 5500 euro."

Ook voor kleinere artikelen was de veiling in trek. "In de zaal zat ook een aantal dames die voor een zacht prijsje een stofzuiger konden kopen." Woensdag wordt wederom een volle zaal verwacht.
www.nu.nl
Klopt dit dan wel ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah dacht dat dit nog moest komen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Morgen weer een dag he :P (ik ga misschien ook ff kijken. Edit: niet dus, ivm vakantie rijden er hier minder bussen en ben ik dus 2 uur onderweg waaronder ongeveer 1 uur aan wachten op stations :X)

Als dat op nu.nl niet klopt dan is het natuurlijk wel enorme publieks trekkerij :X

[ Voor 46% gewijzigd door Erik1 op 19-10-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17
Tuurlijk... het moet natuurlijk wel lijken alsof die stuff daar voor nop over de toonbank gaat..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Dat zijn de woorden van de veilingmeester.
Die moet morgen zoveel mogelijk mensen in de zaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hey mooi man dat verslag, super _/-\o_

Ik heb iig besloten morgen niet te gaan, n.a.v. het verslag en de algemene verhalen en het artikel van nu.nl (gewoon mensen trekkerij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ehm.. ff verduidelijking
Er waren twee plasma schermen, vast nog wel meer.. maar toen was ik er al niet meer.
De tweede ging inderdaad voor 2600 onder de hamer, maar die was ook van beduidend mindere kwaliteit.

deze dus:
’Pioneer’ PLASMATELEVISIE, 43 inch, type PDP-434 PE, 107 cm, incl. luidsprekers, wandbeugel en tafelstandaard (D)

edit, nouja beduidend minder :P een stukkie kleiner iig.. en tja, de mensen zullen wel geschrokken zijn van het eerste scherm.. vandaar dat deze minder was denk ik.. maar ik ben geen expert op het gebied van plasma schermen..

Ik heb trouwens net ff geteld, en volgens mij zijn er vandaag 13 verkocht, plasmaschermen dan he.. dus dat van die warme broodjes.. tja..

[ Voor 38% gewijzigd door St@m op 20-10-2004 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

* Glashelder kwam pas om 12 uur aan :X

Ik heb die eerste plasma niet gezien, wel de andere. Kwam kijken voor de TV's (54cm) maar vond ze veel te duur. Er ging ook een 37cm TV met DVD speler weg voor 180 euro :X In de winkel krijg je 'm goedkoper :X Maar dan met garantie.

Wat vond jij trouwens van die 2e veilingmeester, die dus eerst achter de laptop zat waar later die vrouw achter zat. Wat maakte die er een zootje van af en toe.. Ik lette op een gegeven moment niet op en toen had die een discussie met iemand. "Daar beslist de deurwaarder over" en dat soort dingen werd er geroepen, waar ging dat over :?

Oja kan jij geen antwoord op geven, je was er gisteren :+ Maarja, vandaag zijn er dus weer een stel plasma schermen geveild, de duurste die er geveild werd was volgens mij 2500 euro. Gozer vlak bij me in de buurt wilde er ook 1, maar was niet bereid meer dan 2400 te betalen.

Het was wel hilarisch hoe die veilingmeester daar op inspeelde met opmerkingen als: "Als je het op de laatste paar tientjes aan laat komen, dan kan ik er ook niks aan doen" en "Jullie willen het het goedkoopste hebben, ik het duurste".

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 20-10-2004 19:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je ziet dat vandaag voor de tweede keer de gloednieuwe JVC breedbeeld 100hz tv weer op me buro staat om gerpareed te worden (wat gelukig al is gelukt).

Maar is maar dat ik die tv gratis heb, gerantie zou stukke makelijker geweest zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Glashelder, de duurste plasma van die dag is een 50 incher geweest met € 4100. Geen demo maar toch :X
Wat de deurwaarder moet beslissen is, als er 2 mensen tegelijk bieden wie dan de 1e is.
Ik heb zelf de 2e veilingmeester niet meer meegemaakt want ik ging net weg toen hij het overnam. Het enige waar ik nog in geinteresseerd was, de Pioneer VSX-D1011, was toen net, ook al voor teveel (= € 400) weg gegaan.

Dit was m'n 1e veiling en ik heb me stevig zitten verbazen over hoe hoog mensen elkaar opdrijven en/of misschien niet denken aan de bijkomende kosten, toch zo'n 38%.
Gelukkig was ik door de opmerkingen van thewolff4u niet zo optimistisch over een koopje met die reciever anders had ik me daar stevig zitten verbijten. Nu kon ik er wel om lachen met een andere veilingbezoeker, die dezelfde mening was toegedaan, en af en toe eens meewarig m'n hoofd schudden.
En dan die 1e veilingmeester maar spreken over al die mensen, die zo blij waren met hun koopje(s). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nouja, gelukkig hebben jullie hetzelfde idee als ik, er waren wel wat koopjes, maar over het algemeen ging alles voor dikke winst weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een ideetje voor dixons e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 20:40
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 02:20:
misschien een ideetje voor dixons e.d. ;)
ITS HET LAND UIT! <- denk je bij de veilig leuk wat te kopen... moet je in 2010 nog 2500 euro bijbetalen :+

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Ik heb er gisteren een koelkast gehaald voor 150 euro, als ik iets meer geduld had gehad was 140 euro genoeg geweest (na hoogste bod zakken ze vaak weer in prijs).Met toeslag heeft 'deze kast me dus ong.210 euro gekost (nieuwprijs varieert van 250-400 opinternet) dus ik ben er wel tevreden mee.
Het is idd wel belangrijk dat je voor jezelf de prijzen nakijkt vantevoren want sommige dingen gingen te duur weg idd,zoals cdr 25 euro voor 50 stuks, en 25 dvd's voor 40 euro (excl.toeslag dan nog), de dvd recorder met (80gieg)harddisk ging voor 410 euro (ex.toeslag weg) wat ook hoger is dan de winkelprijs.(voor dat geld koop je bijna een complete HTPC met tv kaart :P )

Produkten als afzuigkappen, gaskookstellen, cassettedecks gingen wel aardig goedkoop weg. Zeker als ze er eenmaal een partij van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Emcee schreef op 21 oktober 2004 @ 10:30:
Met toeslag heeft 'deze kast me dus ong.210 euro gekost (nieuwprijs varieert van 250-400 opinternet)
€ 40 minder voor een koelkast vind ik nog niet echt "goedkoop"

voordeliger wel ja,
maar aangezien je bij sommige koelkasten al standaard 3 jaar garantie krijgt en nu niets, is het nog maar de vraag of je uiteindelijk heel veel beter uit gaat komen

da's het risico natuurlijk

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , wij hebben indertijd een dvd speler everglades in de megapool gekocht en die blijkt nu stuk te zijn en we hebben er nog garantie op kunt u mij misschien helpen waar ik eventueel nog een megapool winkel vindt ???
een hopeloos dvdke
Chillz schreef op dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:26:
[...]

later vandaag: Uitgebreid verslag (+fotoreportage) van St@m :)

iig even laten weten hoe het was...
als ex-Megapool medewerker is /me Chillz toch wel benieuwd

for the record: ik was al weg voordat het op de fles ging daar (ivm studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37

Rmg

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:28:
Hallo , wij hebben indertijd een dvd speler everglades in de megapool gekocht en die blijkt nu stuk te zijn en we hebben er nog garantie op kunt u mij misschien helpen waar ik eventueel nog een megapool winkel vindt ???
een hopeloos dvdke

[...]
was de garantie niet overgenomen door expert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz- schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:34:
[...]

was de garantie niet overgenomen door expert :?
Hier door de Harendse Smid (LWD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
harense smid linkje.

Heb je op die veiling wel een factuur gekregen? Anders betwijfel ik of je wel bij de harense smid terecht kan.
Ik denk dat je dan eerder bij de fabrikant/importeur je verhaal moet halen.

edit: ik lees nu wat beter en zie dat je die speler in de winkel hebt gekocht.
Als je de rekening en het juiste garantiebewijs nog hebt dan zou je idd bij de harense smit terecht moeten kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Raymond op 14-11-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:28:
een hopeloos dvdke
het ligt er helemaal aan waar je woont eigenlijk, kul...

zowel Modern, It's, als Harensche Smid nemen garanties over
(HS in principe alleen daar waar ze ook een Megapool-filiaal over hebben genomen)

Maar ik zie dat jij in Veurne (BE) woont...
en dan zou ik het eigenlijk totaal niet weten, sorry...
misschien toch wat meer internet-sitejes afzoeken, of Harensche Smid (oid) mailen, die weten vast meer...

'k woon vlakbij België, weet wel dat er veel uit bv omgeving Antwerpen gewoon naar NL rijden voor garantiekwesties... maar dat lijkt me voor jou ook geen optie :/

(mooie verjaardag btw. * Chillz scheelt precies 3 jaar ;))

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net die veilingsite te bekijken en het lijkt erop dat er nu weer een MEGAPOOL veiling is ofzo?

http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/veiling.php?veiling=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:27:
Ik zit net die veilingsite te bekijken en het lijkt erop dat er nu weer een MEGAPOOL veiling is ofzo?

http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/veiling.php?veiling=9
Zo te zien wel en kennelijk is er ook al iemand weze "shoppen"
Circa 160 laptops zijn vervallen wegens inbraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/9/foto/13780.jpg
'Canon’ digitale SPIEGELREFLEXCAMERA, type EOS 300 D KIT

Zouden die een beetje goedkoop te krijgen zijn? In de pricewatch staat de goedkoopste voor net geen 700 euro. Is het een beetje reeel om te verwachten dat je dat voor 400 zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet als iedereen hierop zit te azen... Die Plasma's gingen ook niet goedkoop weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 25-09 09:38
Is er eigenlijk een algemene site waar dit soort faillisements veilingen gemeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site staan wel alle faillisementen:

http://www.curatoren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd lachen die koopjesjagers die hier op afkomen, eerst 20 euro aan benzine verrijden, vervolgens 3 uur moeten wachten om het gewilde produkt te kunnen kopen en uiteindelijk net zo duur uitzijn. En dan helemaal feest als ze er later achterkomen dat het toch wel fijn is dat je je garantie in een winkel kunt halen....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:51:
Altijd lachen die koopjesjagers die hier op afkomen, eerst 20 euro aan benzine verrijden, vervolgens 3 uur moeten wachten om het gewilde produkt te kunnen kopen en uiteindelijk net zo duur uitzijn. En dan helemaal feest als ze er later achterkomen dat het toch wel fijn is dat je je garantie in een winkel kunt halen....
Klopt helemaal en dan nog eens zo'n massa kooplustige mensen bij elkaar doet mensen extra geloven dat het koopjes zijn en jaagt de koopbereidheid nog eens verder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vorige keer was het alleen maar Pioneer spul wat er geveild werd, nu gaat de rest ook weg.
Er is inderdaad ingebroken bij Cees Lubbers, aantal weken ervoor bij ons ook al (we zitten op hetzelfde industrie terrein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49
ge-flopt schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:49:
Is er eigenlijk een algemene site waar dit soort faillisements veilingen gemeld staat?
Geen idee, is wel handig ja ;)

Ik ken wel een paar veilingen die oa faillisementen doen:

www.bva-auctions.com
www.daanveilingen.nl
www.inventarisveiling.nl

En idd, soms worden er bedragen geboden waarvan je echt denkt van hoe-kom-je-erbij (veeel te duur), maar er zitten soms ook wel koopjes tussen. (heb oa een HP Deskjet 350 mobile printer voor 10 eur gekocht, en een Textronix oscilloscoop voor 65 eur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

DJSmiley schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:55:
[...]
een Textronix oscilloscoop voor 65 eur)
Damn een echte digitale? Die zoek ik ook nog een voor weinig :'(

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49
Elektronicanet schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:10:
[...]

Damn een echte digitale? Die zoek ik ook nog een voor weinig :'(
de 2215 (60Mhz, alleen zonder probes en meuk), geen digitale dus.
Tektronix 2215A TEKTRONIX 2215 A 60-MHz-OSZILLOSKOP mit Doppelzeitbasis Zweikanalgerä t, 2 mV/cm Empfindlichkeit, modernstes Triggersystem mit automatischer Triggerung und TV-Triggerung, Ablenkgeschwindigkeiten bis zu 5 ns/cm, verzö gert
Maar goed, ruim voldoende voor de dingen die ik doe ;)
Pagina: 1