Sweex Router, geen ip toegekend

Pagina: 1
Acties:

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik heb vandaag een Sweex Broadband router gekocht (LB000021).
Deze heeft 4 poorten en 1 WAN poort. Ik stop dus mijn utp kabel die vanaf mijn (nieuwe motorola) chello modem komt in de WAN poort. Ik stop mijn UTP die van me pc komt in poort 1.
Ik heb alle instellingen op automatisch toekenning gezet etc (gewoon de handleiding gevolgd).

Maar dan gaat windows dus opnieuw zoeken naar de verbinding en vind hij niks en zegt dat ik een internet verbinding heb met beperkte toegang of helemaal geen internet.
Ik krijg dan ook het IP-adres 169.254.129.186.

Ik heb Windows XP SP2, ASUS A7N8X-Deluxe, maak gebruik van de geïntregeerde netwerkkaart.

Ik heb hetzelfde probleem op de andere PC, ook zo'n soort IP met 169.254.x.x.

bedankt voor jullie hulp.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En als je hem handmatig op 192.168.1.2 zet ofzo? Of misschien 192.168.0.2? Kun je dan wel 192.168.1.1 (of 192.168.0.1) pingen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Windows neem zelf een 169.254.x.x IP zodra hij volgens zijn instellingen naar een DHCP server moet zoeken, maar deze niet kan vinden.
Dus: Zet ergens in je router de DHCP functie aan, of maak gebruik van handmatige IPs.

🌞🍃

• Bokkoman
Hoe kan ik nou in mijn router komen als ik niet eens zijn IP toegekent krijg. Ik kan dus helemaal niks met die router. Ik kan me er niet op aanmelden (192.168.2.1 werkt niet, ongeldige pagina).

Eigen IP adres toekennen werkt ook niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Bokkoman op 15-10-2004 14:54 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

DHCP aanzetten op je router (192.168.2.1)
Wat werkt er niet?

[ Voor 67% gewijzigd door DeeJee op 15-10-2004 14:54 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Toevallig, ik had precies hetzelfde bij m'n oom. Ding reageerde niet op de reset knop. M'n oom heeft hem terug gebracht. Ik heb nog niets gehoord verder dus hij zal wel een nieuwe werkende hebben gekregen.

edit:
voor de mensen die met oplossingen komen van "verander dit of dat in de router", dat gaat niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 14:55 ]

• Bokkoman
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:55:
Toevallig, ik had precies hetzelfde bij m'n oom. Ding reageerde niet op de reset knop. M'n oom heeft hem terug gebracht. Ik heb nog niets gehoord verder dus hij zal wel een nieuwe werkende hebben gekregen.

edit:
voor de mensen die met oplossingen komen van "verander dit of dat in de router", dat gaat niet.
Zou mijn router dan kapot zijn?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bokkoman schreef op 15 oktober 2004 @ 14:56:
[...]

Zou mijn router dan kapot zijn?
Kom je met je browser wel gewoon op je router?

• Bokkoman
DeeJee schreef op 15 oktober 2004 @ 14:57:
[...]

Kom je met je browser wel gewoon op je router?
Zoals ik al eerder zei, kan dat niet. Ik krijg een ongeldige pagina melding.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Enige wat ik zou kunnen bedenken is: Zet je pc op 192.168.2.2 (dus van DHCP afhalen) en probeer dan nog eens te connecten naar 192.168.2.1

• Bokkoman
DeeJee schreef op 15 oktober 2004 @ 15:03:
Enige wat ik zou kunnen bedenken is: Zet je pc op 192.168.2.2 (dus van DHCP afhalen) en probeer dan nog eens te connecten naar 192.168.2.1
Maar dat werkt ook niet (zoals ik al eerder had gezegt).
Ik zal is even contact maken met sweex.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bokkoman schreef op 15 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

Maar dat werkt ook niet (zoals ik al eerder had gezegt).
Ik zal is even contact maken met sweex.
Lekker terug gaan naar de winkel zou ik zeggen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heeft dat ding niet misschien een serieele poort o.i.d. waarop je een pc aan kan sluiten om hem de eerste keer te configgen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Je kan proberen je router te resetten zodat deze weer terug gaat naar de fabrieksinstellingen (zou die eigenlijk al op moeten staan).

Ergens op je router zit ergens een reset knop die je (waarschijnlijk) met een pen kan indrukken.

Als dat niet werkt is het een DOA, gewoon weer terug naar de winkel en een andere halen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Bokkoman
sanfranjake schreef op 15 oktober 2004 @ 15:14:
Heeft dat ding niet misschien een serieele poort o.i.d. waarop je een pc aan kan sluiten om hem de eerste keer te configgen?
Nee het is gewoon een normale breedband router.

Verwijderd

zit de router misschien ipv 192.168.1.x in het 10.0.0.x domein? mijn sweex modem/router heeft als standaard IP 10.0.0.2

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:46:
zit de router misschien ipv 192.168.1.x in het 10.0.0.x domein? mijn sweex modem/router heeft als standaard IP 10.0.0.2
volgens de manual heeft ie 192.168.2.1 als ip adres als ik het me goed herinner.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
Volgens mij is je router gewoon kapot, een vriend van me had precies hetzelfde probleem. Ook met "internet verbinding met beperkte toegang of helemaal geen internet", die error kreeg hij ook. Als ik je een tip mag geven voor een nieuwe router, koop een goed merk en geen sweex.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

van iteeeeeeeee naar enteeeeeeeee \o/

• Bokkoman
The Widow Maker schreef op 15 oktober 2004 @ 21:33:
Volgens mij is je router gewoon kapot, een vriend van me had precies hetzelfde probleem. Ook met "internet verbinding met beperkte toegang of helemaal geen internet", die error kreeg hij ook. Als ik je een tip mag geven voor een nieuwe router, koop een goed merk en geen sweex.
wat is volgens jou een goede modem voor het delen van internet met chello (met de nieuwe modem, dus een router die mac addresses kan klonen).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Bokkoman schreef op 17 oktober 2004 @ 01:54:
[...]

wat is volgens jou een goede modem voor het delen van internet met chello (met de nieuwe modem, dus een router die mac addresses kan klonen).
Een router bedoel je. :) Nou in ieder geval geen Sweex of Trust of dat soort prutsspul. Koop een fatsoenlijke router.

* Bergen werkt de pricewatch merklijst even door

Relatief goedkoop maar goed werkend spul: Belkin, Draytek, E-Tech, Linksys, Netgear, Sitecom en SMC.

Er zijn wel meer merken, maar of daar heb ik geen ervaring mee of die hebben alleen ADSL-apparatuur. Good luck. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 17-10-2004 02:15 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Heb je wel de computernaam in de router gezet en in je pc een andere naam gezet ?

Blij Met Wilco

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-ThUnDeR- schreef op 17 oktober 2004 @ 02:13:
Heb je wel de computernaam in de router gezet en in je pc een andere naam gezet ?
We hebben het over chello, daar doet de hostname er niet toe. De hostname van de router mag je dus laten staan op de originele naam.

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 17-10-2004 02:16 ]

Verwijderd

Misschien zijn je Winsock-keys in het registry beschadigd. Even nieuwe aanmaken is dan vaak een werkende oplossing voor het probleem -- heb het zelf ook een keer meegemaakt.

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinSock2

Dat zijn de keys die je in het registry (REGEDIT.EXE) even op moet snorren. Je doet er wel verstandig aan ze eerst even te exporteren, just in case.

Die hele keys verwijder je gewoon uit je registry, vervolgens reboot je je systeem, en herinstalleer je het TCP/IP-protocol voor je netwerkadapter. Dat doe je zo: ga naar je netwerkadapter (Start -> Settings -> Network Connections). Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op de adapter, en kies je Properties. Dan Install, kies "Protocol" en pak TCP/IP. De juiste INF zijn in /%system%/INF te vinden; vaak C:\Windows\INF -- tenzij je Windows in een andere directory hebt geinstalleerd, natuurlijk :)

Als dat gedaan is zou een rebootje genoeg moeten zijn voor een fatsoenlijke DHCP-toewijzing in Windows.

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bergen schreef op 17 oktober 2004 @ 02:14:
[...]
We hebben het over chello, daar doet de hostname er niet toe. De hostname van de router mag je dus laten staan op de originele naam.
Ow oke, bij @home namelijk wel.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Overigens kun je, wanneer dit inderdaad het geval is, 32987423 routers aansluiten, Draytek, Speedtouch of voor mijn part een Juniper, maar niets zal werken.

Hoe dat komt, een verrotte Winsock-key? Spy- en adware is een goede optie bijvoorbeeld.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-ThUnDeR- schreef op 17 oktober 2004 @ 02:18:
[...]

Ow oke, bij @home namelijk wel.
Yep en dat systeem werkt op zich ook veel handiger vind ik, maarja. :) Bij chello worden pc's herkend aan de hand van het MAC-adres van de netwerkkaart of in dit geval van de router.

• rapture
  • Laatst online: 23:08

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:46:
ADSL-modems durven in ip-range 10.0.0.x te zitten, bv Alcatel Speed Touch Home zit op 10.0.0.138.

Huishoud routers zitten meestal op 192.168.1.1, soms op 192.168.0.1 .

Ik geef de 169.x.x.x-ip-range de bijnaam "kapotte ip-range", als je windows deze ip-range heeft. Dan is er iets mis met het netwerk. Met vaste ip-adressen heb je de minste problemen (tenzij als er identieke ip-adressen zijn).

Probeer de router resetten door met een lucifer in de juiste gat te steken. Daarna de router proberen pingen (ergens in een dos-venster
ping 192.168.1.1
typen , vul wel de juiste ip-adres in)
Je kan ook de andere computers in je lan pingen om te zien of je wel netwerk hebt.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Eerst firewall uitzetten en heb je aan je pc1 al een ip toegekent? dan kun je pas in je router via login: admin pass: 0000 dacht ik. Dus verander effe ip van je eigen netwerkkaart.

Lucky Goldstar

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-04 23:35

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb ook het nieuwe chello modem, en op m'n oude 4 poorts hub werkte het ook niet. Dus heb ik gisteren een 4 poorts edimax router gekocht. Via de instellingen van de router op beide pc's de username ingevoerd en als Mac adress, de optie " clone mac adress" gebruikt. Internet werkt nu razendsnel op beide PC's.

Speedtest:

Download: 287.9 KByte/sec
(=2303 kbps)

Upload: 42.7 KByte/sec
(=342 kbps)

Connection: 1389.0 Conn/min

Ping test: 12.0 ms

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Bokkoman
Ik denk dat ik maar een nieuwe router ga kopen. Niks werkt. Ook over dat register gebeuren. Dat kan het haast niet zijn, ik heb laatst een nieuwe HD gekocht en windows opnieuw geinstalleerd en dat is nog geen week geleden.
Pagina: 1