Toon posts:

Router + netwerkkaartjes

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons thuis hebben we 3 computers op 1 chello classic modem, een eminent router, en realtek netwerkkaartjes geinstalleerd...
Alleen we hebben ongeveer 3x per week problemen met het internet, dat het gewoon niet werkt...restetten werkt ook niet.
Dus nu gaan pap en ik een nieuwe router en netwerkkaartjes kopen.
Alleen ik heb geen enkel idee welke nu goed uit testen komen...daar staan alleen routers in voor draadloos.
Dit zijn mijn eisen:

Router:
- draadloos en vast (draadloos voor kantoor, vast voor games op mijn PC)
- minimaal 4 poortjes
- snelle verbinding
- voor kabel
- de rest allemaal standaard

Netwerkkaartjes:

- die prima bij de router werken
- ook snel e.d

Als jullie toevallig wel een test hebben gevonden of zelf ervaring hebben...post dat aub...want zo kan ik niet vooruit 8)7

Alvast Bedankt

Bas!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog meer gezocht...bij winkels ed.
Ik heb bij mycom deze gevonden:
Maar ik heb geen idee of die aan mijn eisen voldoen...of er vast internet via UTP op kan enz enz.

http://silverapp1.mycom.n...uctID=44919&productType=1

http://silverapp1.mycom.n...uctID=70025&productType=1

VOldoejn die aan mijn eisen...of zijn er nog betere ? en welke netwerkkaartjes zijn bij die...of andere dan goed?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met die routers?
Voldoen ze aan mijn eisen?
En zijn er goede netwerkkaartjes bij ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat voor netwerkkaartjes je gebruikt hoor :)

Ennuh, er bestaat ook zoiets als een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha oke
Maar welke routers zijn dan goed?
En ik heb toch hetliefst netwerkkaartjes die echt precies van hetzelfde merk zijn, of daar echt perfect bij werken...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat zoek je: Een router/switch of alleen een accesspoint?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Uhmz....dat weet ik niet 8)7

Ik moet alleen zeer snelle verbinding hebben, 54 mbps
En er moeten gewoon 4 pc te gelijkertijd internetten, er moeten 2 pc's draadloos, en 1 pc vast met UTP

En hij moet goede verbinding hebben, qua, door muren ed.

En dit hé:

Router:
- draadloos en vast (draadloos voor kantoor, vast voor games op mijn PC)
- minimaal 4 poortjes
- snelle verbinding
- voor kabel
- de rest allemaal standaard

Netwerkkaartjes:

- die prima bij de router werken
- ook snel e.d

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is de Draytek Vigor 2900G iets voor je.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Linksys

[ Voor 20% gewijzigd door DeeJee op 15-10-2004 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja! die is wel vet....alleen ik heb totaal geen verstand van het gebied van netwerk ed
Dus iemand moet hem toch aan komen sluiten...verkopen ze deze in omgeving van Eindhoven?
En welke netwerkkaartjes zijn bij die router echt perfect!?

Verwijderd

Topicstarter
Allebei vink ze gaaf...alleen ik heb gehoord dat die 1ste beter merk is...Maar...hetzelfde als vorige post...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bij elke pcboer zijn tegenwoordig wirelessrouters te koop. Ik zou zeggen: Ga eens langs een computerwinkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik ook doen...maar ik kan niks vinden bij Mycom....die zoals die Draytek! Die vink echt zwaar goed....maar ik kan niet vinden of ie hier in omgeving te koop is.
Maar mijn oom werkt bij HCC...ik denk dat hij dat wel kan :)
Maar waar verkopen ze hem?
Ik kan hem niet vinden bij tweakers.net/pricewatch

En welke netwerkkaartjes zijn daar dan goed bij ?

Verwijderd

eerst zeg je dat je er niks vanaf weet, maar je hebt wel een oordeel over welke 'zwaar goed' is?

lijkt me nogal apart dat je huidige netwerkkaarten er voor zorgen dat je internet niet meer werkt maar goed...
en die router, ach, voor huis tijn en keuken gebruik maar dat ook allemaal niet zo bijster veel uit,

ik zou zeggen stap de dixons binnen, koop een wireless router + 2 wireless netwerkkaarten, hou in de rest van de pc's gewoon je huidige kaarten en gaan met de banaan

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als het niet goed is...moet ik het gaan betalen en ik wil geen miskoop doen...

Verwijderd

het is gewoon nonsens dat kaarten en routers van verschillende merken niet bij elkaar passen

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:18:
Ja maar als het niet goed is...moet ik het gaan betalen en ik wil geen miskoop doen...
Luister naar willempiet. Niet te moeilijk doen.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
Monowall! :)

http://m0n0.ch/wall/

- vuurwal
- router
- traffic shaping
- open source
- alleen een oud pc'tje, 2 netwerk kaarten, cd rom en floppy nodig
- hubje voor je lan.

Verwijderd

Topicstarter
oke...ik ga vanavond naar de dixons om me te laten adviseren ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die 3x per week storing zo ik zelf eigenlijk eerder zoeken op de PC's (windows, welke versie(s) heb je eigenlijk :? ) zelf, als op de netwerkkaartjes. Want als ze "ongeveer 3x per week" uitvalln, dan werken ze dus kennelijk de rest van de tijd wel naar behoren...en dan zou ik zeggen dat je netwerkje gewoon goed is, zeker als bestandsdeling enzo het ook gewoon goed doet :)
Wellicht eens handig om de configs en specs van je PC's hier eens te posten...en om eens een goede scan op virussen en spyware uit te voeren. Zou me niks verbazen als er per ongeluk iets virus / spyware-achtigs was wat een paar keer per week je verbinding vlak gooit. Blaster-virus heeft bijvoorbeeld de neiging om ineens heel veel verbindingen te openen al;s hij (door een machine van buitenaf) geactiveerd wordt, of zichzelf activeert. Tsja, en dan kan je router / modem wel eens meegaan, met als gevolg dat de rest van je PC's ook geen internet meer heeft :)
gebruik je eigenlijk wel op elke PC een firewall? Want als ik je zo hoor, heb je zoals je zelf al aangeeft weinig tot geen verstand van routers, en ga je er denk ik stilzwijgend vanuit dat de "firewall" in je router wel voldoende is, of op zijn minst de firewall van windows (XP, that is) goed is. Niet dus ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:02:
En hij moet goede verbinding hebben, qua, door muren ed.
Dat kan helemaal niemand je garanderen of hij wel of niet door muren kan komen..
wie weet heb je wel 30 cm dikke muren in je huis met veel betonijzer... ;)

voor wifi zijn geen regels voor muren opgesteld. ( gewoon proberen / testen )
De plaats van je AP kan wel veel verschil maken..

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb vast internet met UTP kabel....dat heeft topch niks met die ontvangst van de router te maken?
want mijne zit vast dus....

En toch heeft ie vaak storing dat hij het niet doet....

Specs van de PC's:

mijn game-PC:

win XP
1 gd ddr440 pc3200
160 ATA
radeon 9800XL
p4 3,0 ghz

Vader PC:

Win2000
256 MB
Intel celeron II

Zusjes PC:

Win98 en 2000
292 d8 ik mb
Intel p2 II
128

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoezo kan het dan aan de PC zelf liggen?
Als ik problemen heb, bel ik af en toe wel eens Eminent (merk router) en die voeren dan alles weer in, en die dag doet hij het dan nog...maar vaak de volgende dag alweer niet :?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:27:
Maar hoezo kan het dan aan de PC zelf liggen?
Als ik problemen heb, bel ik af en toe wel eens Eminent (merk router) en die voeren dan alles weer in, en die dag doet hij het dan nog...maar vaak de volgende dag alweer niet :?
Heb je nog garantie op die router? En Eminet kan gewoon bij jou op de router?

ps. Gebruik de edit knop eens Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 13% gewijzigd door DeeJee op 15-10-2004 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neej we hebben er geen garantie meer op

En eminent is het merk van de router...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ga vanavond gewoon met mijn mam naar dixons....eens kijken wat ze daar erover zeggen...en welke router + netwerkkaartjes dan goed samengaan...enzo...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Volgende keer Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif iets meer gebruiken.

Succes met je mams bij de dixons.

Verwijderd

Topicstarter
thnx
Ik post vanavond wel wat ze er van zeiden...kunnen jullie weer reacties plaatsen :D

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje... :o

Wat is het verschil tussen http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2900g
&
http://www.dixons.nl/Stor...5FNetwerk&prid=0007044230

En als ik die laatste ga kopen...wat hoogst waarschijnlijk is omdat pap en mam willen dat er grantie op zit, en dat dat dichtbij behandeld kan worden, en ze vertrouwen online niet.

En zijn dit dan goede bijbehorende netwerkkaartjes?
http://www.dixons.nl/Stor...5FNetwerk&prid=0007044232

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Want het scheelt opzich veel in prijs...zo´n 60 euro....dus er moet (lijkt me) wel verschil inzitten.... B)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze gaat dicht ivm het bedroevend lage niveau en daarbij het herhaaldelijk binnen 24 uur kicken. Check zometeen je mail.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.