Toon posts:

Vraag over een eigen webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi. Ik weet niet als dit de juiste fora is, maar dit lijkt me het beste. Ik ben bezig met een site/forum aan het maken. Maar ik wil dat het er een beetje uitziet, voordat ik een domein registreer. Ik heb wel een lycos accountje, waar ik het t/m nu mee doe. Maar ik zou graag een thuisserver willen maken. Zodat ik bijvoorbeeld via m'n ip adres ermee kan verbinden en kan zien wat ik allemaal in elkaar heb gezet. Ik heb ooit ergens gelezen dat dit kan, maar weet iemand hoe dat moet?

Met vriendelijke groeten.

Marc :>

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer XAMPP eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, alvast bedankt voor de snelle replie. Ik ga het proberen. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor alleen een webserver zou Apache voldoende zijn, alleen 't bovenstaande pakket heeft daar geloof ik meteen PHP en MySQL bij inbegrepen :)
Ikzelf heb bovenstaande dingen los op een Linux-bak :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LAMPP installatie
Apache/PHP en MySQL installatie op Linux
Webserver installeren
Een webserver opzetten onder Windows
oftewel: Op phpfreakz.nl zoeken naar 'webserver'.

^ Op PHPFreakz.nl staan een aantal tutorials hoe je stap voor stap een lokale webserver met de benodige zut installeerd. Dat lijkt me leerzamer en veiliger dan een niet uptodate all-in-one pakket.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
@ Osiris Bedankt, maar ik ben dus wel PHP en MYSQL nodig. :)

@ DataBeest, ook bedankt. Ik ga daar even rondkijken. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:13:
@ Osiris Bedankt, maar ik ben dus wel PHP en MYSQL nodig. :)
Daarom stonden er voor PHP en MySQL ook linkjes bij ;) Alleen dan moet je er ff voor zorgen dat ze met elkaar samenwerken :) Dat houd dus eigenlijk alleen in dat je je Apache ff moet configureren om PHP te gebruiken etc, maar daar kom je wel uit met de links van DataBeest als t goed is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar ben ik mee eens. Zeer bedankt allemaal, en ik ga me er goed in verdiepen. :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Zie de links van DataBeest. Dit is wel vrij basic, ik heb niet echt het idee dat je zelf moeite hebt gedaan om je vraag beantwoord te krijgen...

Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.