Toon posts:

Offerte voor een compleet systeem, redelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort start ik een eigen bedrijf als franchisenemer. Het moederbedrijf heeft een leverancier van computersystemen aangewezen, waar zo'n beetje elke andere vestiging zijn hardware (en software!) koopt.

De software is een dos programma, maar als het goed is wordt dat binnenkort een normaal Windows programma. Daarmee is in de offerte al rekening gehouden met betrekking tot de hardware.

Ik heb niet bijster veel verstand van computers maar de prijs lijkt me nogal hoog. Daarnaast snap ik niet alles.

IBM terminal server
Pentium IV 3 Ghz processor
512 MB ram
36,4 GB SCSI
20/40 GB tapestreamer SCSI € 2995,00

Heeft IBM voordelen boven anderen? Geen van de andere vestigingen blijkt de tapestreamer te gebruiken. Misschien niet geheel verstandig, maar als niemand 'm gebruikt waarom zou die dan in het systeem moeten zitten. De processor vind ik vrij rap. Niet slecht natuurlijk, maar misschien nogal overkill? Van één vestiging weet ik dat ze met 100Mhz processor werken. Dan de SCSI harde schijf. Wat is het echte voordeel hiervan?

5x Athena Tube 2100T-CE incl. muis en toetsenbord (5 x € 435) € 2175,00

Hierover vind ik niet zoveel informatie. Het lijkt me een redelijk bedrag voor een systeem waarop 10jaar(?) garantie wordt gegeven.

HP Jetdirect 170 printserver € 170,00

Zeer redelijk denk ik, vind enkel hogere prijzen.

Multitech extern 56K modem € 165,00

Wat zijn de voordelen van een extern modem boven een intern? Ik vind dit aardig aan de prijs.

3x Monitor 15" CRT (2e hands) (3x € 115,00) € 345

De leverancier vertelde dat er bijna geen 15" monitors meer te krijgen zijn en dat hij daarom 2e hands monitors aanbied. (in de balie passen enkel 15" monitors)
Ik vond echter al nieuwe exemplaren voor €95,00!

Software:

Microsoft Windows 2000 server licentie
Incl. 5x Client Access license
Incl. 5x Terminal Client Access License € 2008,00

Dat lijkt me een standaard prijs.

Iemand op- of aanmerkingen op deze offerte? Als starter wil ik alles natuurlijk zo goedkoop mogelijk kopen, dat is het eerste verdiend. Het moet alleen wel allemaal goed werken.

Bedankt!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

-ET-

Phone Home

165€ voor een extern 56k modem is absurt. Die dingen zijn voor 30€ al prima te koop.

dus dat lijkt me sowieso te veel

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Die 3000 euro voor die IBM PC is een best wel redelijke prijs. IBM heeft / maakt over het algemeen gewoon goed spul en de service is uitstekend te noemen. (Daar betaal je dus ook voor).

Je kan die PC natuurlijk ook direct bij IBM zelf bestellen, maar ik weet niet of je dan goedkoper uit bent. Overigens kan je in elke computerzaak een gelijkwaardige computer bestellen, dus kijk eens rond op de verschillende webshops en vraag daar ook offerte's aan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45
Zoals hierboven al gezegd, is 165 euro veel te veel geld voor een 56kmodem. Koop dan voor 30 euro een externe, of voor 2 tientjes een interne modem. 115 euro voor een 2e hands 15 inch monitor is om te lachen. Als je ze 2e hands koopt, kan dat voor een paar tientjes al, 25 euro moet lukken (kan zijn dat je dan via een particulier koopt, en dan geen garantie hebt). Succes met je bedrijfje.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 19:45
Een vestiging die een terminal server zou gebruiken met een CPU van 100mhz lijkt me nogal sterk?

• Bud_s
  • Laatst online: 25-01 13:43

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Het lijkt me wel handig om backups te maken , dus een tapestreamer lijkt me geen overbodoge luxe.

Gezien de tapestreamer op SCSI draait , neem ik aan dat in die IBM SCSI onboard zit, en misschien wel geen IDE. Vandaar dat er waarschijnlijk ook gekozen is voor een SCSI HD

Modem extern is ook wel mijn voorkeur. Geen gezeik met IRQ-s
Alstie kapot is kan je het ding verwisselen zonder je machine down te brengen en open te schroeven. Je kan het modem aanzetten op de momenten dat het nodig is, en je ziet aan de lampjes precies of er nou wel of geen verbinding is. Voor die paar tientjes zou ik het echt niet laten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies!
ShadowrunR schreef op 15 oktober 2004 @ 14:12:
Een vestiging die een terminal server zou gebruiken met een CPU van 100mhz lijkt me nogal sterk?
Heb er niet zo veel verstand van, die vestiging draait ook alleen maar op dos, en heeft geen tube's maar gewoon desktops, denk dat dat een gewoon netwerk is? Die vestiging bestaat ook al een flink tijdje.

Overigens gaat het hier om een pizzaria, systeem gaat om 16.00 uur aan, om 22.00 uur weer uit. Weet daarom niet of ik echt zo'n 'zware' IBM nodig heb?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 14:39 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bespaar nou niet die 165 euro. Als jij dit pakket afneemt en er is gezeik kun je altijd bij dat bedrijf aankloppen. Voor die paar rottientjes die jij als ondernemer moet kunnen missen heb je gewoon de full deal zoals zij leveren en heb je _nooit_ gezeur dat het niet met elkaar werkt.

De PC is overkill voor een DOS systeem maar voor een 5-user terminal server waar intensief op gewerkt gaat worden is het gewoon een nette setup. Samen met een goeie taper die ook echt nodig is, en scsi disks is dat gewoon duur, zeker als er een beetje SLA op zit (binnen x aantal uur een nieuwe hebben staan als ie stuk is - vraag hier naar!).

Mijn mening: niet gaan zitten jammeren en de hollander uithangen maar gewoon kopen. Als jij anders dan de anderen bent betekent het dat je altijd kan gaan zitten wachten tot 'die ene expert' weer op kantoor is om jouw specifieke problemen te verhelpen. En dat is ruk in een bedrijf dat door moet draaien.

Denk er aan dat als jij niet elke dag een tapeje meeneemt met de verse incremental backup, en 's nachts gaat de fik er in (niet ondenkbaar met ovens in de zaak, dat is gewoon verhoogd risico, hoe je 't wendt of keert), dan ben je dus heel je bedrijf kwijt. Omzetten, loonsalari, etc. En dat vind je hoofd-hut ook niet leuk.

Wat gaat er eigenlijk op draaien? Een kassa-systeem? (POS). Dan vind ik terminal services wel een rare keuze namelijk. Ik denk zelf dat het voor de kassa's is aangezien je maar 5 client licenties hebt; teveel voor de administratie van een pizza-toko, en te weinig voor andere serieuze dingen als totaal geen pc's in de winkel maar alleen thin clients.

Vraag ook eens om wat folders over het geoffreerde: je wil graag weten wat je gaat kopen. Vooral die Athena systemen klinken erg interessant. Niet duur als het POS terminals zijn maar dat zal wel niet, aangezien je losse schermen koopt en er monitoren aanmoeten (ipv de bekende MICROS terminals met touch-tft :)). Vraag dus om URL's, uitleg etc. Het is een hoop geld, laat ze dus maar wat info langsdroppen

[ Voor 43% gewijzigd door HunterPro op 15-10-2004 15:10 ]

• HunterPro
  • Niet online
hebbes:

www.acropolis.nl/download/Tube2100T/T2100T.pdf

Reden dat je daar 10 jaar garantie op krijgt is dat er geen bewegende delen in zitten (passief gekoeld zo te zien, en geen hdd). Die heb je ook niet nodig omdat je van het netwerk boot. Op zich leuke bakkies maar ook die moet je bij acropolis zelf kunnen regelen.

Vraag eens een offerte aan bij het moederbedrijf voor het in elkaar zetten van de zooi als je zelf alle hardware levert? :P

[ Voor 78% gewijzigd door HunterPro op 15-10-2004 15:13 ]

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45
Mits je deze offerte wilt laten uitvoeren, vraag op zijn minst bij een ander bedrijf een offerte aan, wellicht dat die goedkoper zijn. Mocht je dan toch voor de ibm-offerte gaan, kun je altijd de andere offerte laten zien, en evt. de prijzen bespreken (mocht die andere offerte goedkoper zijn). Misschien kan er dan nog wat van de prijs af.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

HunterPro schreef op 15 oktober 2004 @ 15:03:
[...]
Denk er aan dat als jij niet elke dag een tapeje meeneemt met de verse incremental backup, en 's nachts gaat de fik er in (niet ondenkbaar met ovens in de zaak, dat is gewoon verhoogd risico, hoe je 't wendt of keert), dan ben je dus heel je bedrijf kwijt. Omzetten, loonsalari, etc. En dat vind je hoofd-hut ook niet leuk.
[...]
Waarom incremental als een full backup waarschijnlijk gewoon op de tape past ?

• HunterPro
  • Niet online
Bud_s schreef op 15 oktober 2004 @ 15:17:
[...]

Waarom incremental als een full backup waarschijnlijk gewoon op de tape past ?
Dat weet je niet. Meestal is er sprake van 1 full backup per week met dan 6 dagen incremental. Zo kun je netjes elke dag gewoon een andere tape mee naar de zaak nemen. Ook als een full backup op past kan een incremental handiger zijn; alle ondernemers hebben namelijk 1 ding gemeen: zodra alles klaar is hebben ze geen zin om nog 3 uur op een tape te gaan zitten wachten ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk ga ik het niet op 165 euro aan laten komen. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van dit bedrijf en zou graag goedkoper uit zijn in z'n geheel.

Dit bedrijf is de 'hofleverancier' van het gehele bedrijf in NL (50 vestigingen). En doen absoluut geen moeite voor je, geet slechte service, er komt toch geen concurrent tussen. :r (en het hoofdkantoor doet z'n huiswerk niet goed)

Er komt een (redelijk geavanceerd) kassa systeem op te draaien, 3 tubes voor invoeren van orders (en kassa), één in de keuken waarop binnenkomt welke orders zijn geplaatst, één voor bedienend personeel die dus ziet waar welke order heen moet. Als laatste wordt na sluiting (en na afloop van de dienst van een medewerker) een kassa opgemaakt in het kantoortje op de server.

Na sluiting worden alle loon en administratie gegevens naar het hoofkantoor verstuurd (56k modem, heel weinig data) en kan de winkel eigenlijk die nacht in de fik voor wat betreft pc's. :)

Wat voor setup (in plaats van terminals) zou makkelijker / beter zijn voor een kassa systeem? Hangt ook van de software af denk ik? (speciaal geschreven voor de moedermaatschappij).

De tubes lijken hierop: de bovenste.

Ik heb het systeem draaiend gezien in een andere winkel en alles ziet er best netjes uit. Je ziet alleen dat de oudere winkels mooi fullscreen in het systeem werken en de nieuwere een klein venstertje hebben op een 15" monitor omdat het niet op volledige resolutie werkt (dos in windows?)

bedankt voor je tips!

edit:
mijn reply was op HunterPro. Had niet verwacht dat er nog meer replies tussen zouden zitten.

Het moederbedrijf meldde dat ik ook zelf voor alle hardware en os kan zorgen, ze wisten alleen (op dit moment) wat de invloed zou zijn op de garantie van de software.

bedankt voor jullie tips!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 15:27 ]

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

HunterPro schreef op 15 oktober 2004 @ 15:20:
[...]

Dat weet je niet. Meestal is er sprake van 1 full backup per week met dan 6 dagen incremental. Zo kun je netjes elke dag gewoon een andere tape mee naar de zaak nemen. Ook als een full backup op past kan een incremental handiger zijn; alle ondernemers hebben namelijk 1 ding gemeen: zodra alles klaar is hebben ze geen zin om nog 3 uur op een tape te gaan zitten wachten ;) :P
Dan zou ik kiezen voor een differential (alles gewijzigd vanaf de laatste full backup).

En wie wacht er op een backup ?? dat laat je toch 's nachts lopen ? lang leve de scheduler :)

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:24:
Natuurlijk ga ik het niet op 165 euro aan laten komen. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van dit bedrijf en zou graag goedkoper uit zijn in z'n geheel.

Dit bedrijf is de 'hofleverancier' van het gehele bedrijf in NL (50 vestigingen). En doen absoluut geen moeite voor je, geet slechte service, er komt toch geen concurrent tussen. :r (en het hoofdkantoor doet z'n huiswerk niet goed)

Er komt een (redelijk geavanceerd) kassa systeem op te draaien, 3 tubes voor invoeren van orders (en kassa), één in de keuken waarop binnenkomt welke orders zijn geplaatst, één voor bedienend personeel die dus ziet waar welke order heen moet. Als laatste wordt na sluiting (en na afloop van de dienst van een medewerker) een kassa opgemaakt in het kantoortje op de server.

Na sluiting worden alle loon en administratie gegevens naar het hoofkantoor verstuurd (56k modem, heel weinig data) en kan de winkel eigenlijk die nacht in de fik voor wat betreft pc's. :)

Wat voor setup (in plaats van terminals) zou makkelijker / beter zijn voor een kassa systeem? Hangt ook van de software af denk ik? (speciaal geschreven voor de moedermaatschappij).

De tubes lijken hierop: de bovenste.

Ik heb het systeem draaiend gezien in een andere winkel en alles ziet er best netjes uit. Je ziet alleen dat de oudere winkels mooi fullscreen in het systeem werken en de nieuwere een klein venstertje hebben op een 15" monitor omdat het niet op volledige resolutie werkt (dos in windows?)

bedankt voor je tips!

edit:
mijn reply was op HunterPro. Had niet verwacht dat er nog meer replies tussen zouden zitten.

Het moederbedrijf meldde dat ik ook zelf voor alle hardware en os kan zorgen, ze wisten alleen (op dit moment) wat de invloed zou zijn op de garantie van de software.

bedankt voor jullie tips!
Ben je verplicht dit systeem af te nemen? Anders weet ik nog wel wat leuks. Onder andere ArchiMeta (www.archimeta.com) doet een hoop aan custom informatiesystemen op basis van een eigen framework. Je hebt alleen in huis een paar domme PC's staan, en een DSL lijn. De rest gebeurt op servers van hun; geen backup gezeur, etc. Best leuke techniek.

En bud: Als je je backups 's nachts laat lopen en er komt fik ben je een hele dag kwijt. Als je dat met een half uurtje langer wachten kunt voorkomen ben je behoorlijk blij.

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 15-10-2004 17:45 ]

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Als er brand komt, heb je toch niet gelijk nieuwe hardware, en ik denk dat je dan andere zorgen hebt dan alleen je informatie systeem. Voor je weer in de running bent, ben je al snel een paar weken verder.

• HunterPro
  • Niet online
Bud_s schreef op 15 oktober 2004 @ 17:44:
Als er brand komt, heb je toch niet gelijk nieuwe hardware, en ik denk dat je dan andere zorgen hebt dan alleen je informatie systeem. Voor je weer in de running bent, ben je al snel een paar weken verder.
Die dag is nog steeds boekhouding die verantwoord moet worden. Alleen met een up-to-date informatiesysteem kun je aangeven wat er in huis was ten tijde van de brand en weet je dus exact wat de schade was.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het blijkt dat niemand die tapestreamer gebruikt omdat backups overbodig zijn. De enige informatie die het kassasysteem bevat is de informatie van die dag. Klantgegevens worden wel lang opgeslagen, maar niemand voert echt klant gegevens in. ( je gaat niet vragen hoe iemand heet enzovoorts).

Dataloss is dus eigenlijk totaal niet belangrijk.

Het blijkt dat de opstelling van die tubes en één terminal server er één is van het laatste jaar. De software draait ook gewoon op losse destops. (zelfs onder DOS in oudere vestigingen).

Het geld voor het complete systeem is meegenomen in mijn begroting, maar het begint er toch wel een beetje op te lijken dat het nogal overkill is en vooral een goeie deal voor de leverancier.

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Backups overbodig ?

Betekent dat dat de kassagegevens per modem verstuurd worden naar een centraal punt ?

Heb je totaal geen Historie ?

Zorg iig voor een goede image van het systeem zodat je bij een eventuele crash je systeem snel opnieuw kan re-builden.

@HunterPro : zoek eens voor de gein op " backup + schema's " .... je zult verbaasd zijn ....
Ik denk dat je de mensen die bij een tape - backup gaan zitten wachten op 1 hand te tellen zijn.

In mijn dikke 15 jaar als sysadmin heb ik zelden een backup moeten terugzetten. soms een enkel bestandje, 1 keer na een crash van een hardeschijf (was voor het RAID5 tijdperk).

Wat wel vaak voorkomt in mijn situatie, is het terugzetten van live data in een test omgeving (ERP pakket) voor het testen van aanpassingen in de diverse besturingen, testen van updates en/of maatwerk.

• gp500
  • Niet online
DAt systeem is qua specs overkill, ik denk zo je verhaal te horen dat je wel 't zelfde systeem en werkwijze dat erom heen zit moet hebben.

p4 of amd 2000+ is meer dan genoeg, dat geheugen zou ik laten is altijd soepeler.

pak even de offerte erbij:

BM terminal server
Pentium IV 3 Ghz processor *langzamere nemen
512 MB ram *kan lager
36,4 GB SCSI *kleinere (alleen windows en een progje)
20/40 GB tapestreamer SCSI *houden € 2995,00 **DUUR**

***Geen idee***

**goed** vreemd dat deze overal duurder is ???

Multitech extern 56K modem € 165,00 *** koop zelf 1

**zelf kopen

Software:

Incl. 5x Terminal Client Access License € 2008,00 :| :| 8)7 zo duur

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20

Wok

Dakloos...

ShadowrunR schreef op 15 oktober 2004 @ 14:12:
Als het om een TS client gaat, is dat helemaal niet zo sterk hoor :) Op mijn werk hebben we tot voor kort ook met P1-bakjes (133MHz, 16MB RAM) gewerkt met TS en dat werkte prima. De enige bottleneck was de snelheid van de lijn naar de servers (64K frame-relay). En dan gebruikten we Navision (Windows-clients). Het kan dus wel :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• HunterPro
  • Niet online
Bud_s schreef op 15 oktober 2004 @ 23:59:
Backups overbodig ?

Betekent dat dat de kassagegevens per modem verstuurd worden naar een centraal punt ?

Heb je totaal geen Historie ?

Zorg iig voor een goede image van het systeem zodat je bij een eventuele crash je systeem snel opnieuw kan re-builden.

@HunterPro : zoek eens voor de gein op " backup + schema's " .... je zult verbaasd zijn ....
Ik denk dat je de mensen die bij een tape - backup gaan zitten wachten op 1 hand te tellen zijn.

In mijn dikke 15 jaar als sysadmin heb ik zelden een backup moeten terugzetten. soms een enkel bestandje, 1 keer na een crash van een hardeschijf (was voor het RAID5 tijdperk).

Wat wel vaak voorkomt in mijn situatie, is het terugzetten van live data in een test omgeving (ERP pakket) voor het testen van aanpassingen in de diverse besturingen, testen van updates en/of maatwerk.
Ben je bekend met murphy's law? En heeft ome murf je wel es voor je bek geslagen? Geloof me, als er een off-site RAID1 op z'n bek gaat en jij mag vertellen dat je backups te oud zijn, dan ga je wel huilen. In mijn 'humble' paar jaar systeembeheer is het maar te vaak voorgekomen bij klanten dat de backups compleet ruk waren. één keer heb ik het zelfs zelf mogen meemaken. En daar leer je van, geloof me.

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 16-10-2004 00:59 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 07:35
3 * 15inch monitortjes voor 350 :D:D

haha...

• HunterPro
  • Niet online
gp500 schreef op 16 oktober 2004 @ 00:17:
DAt systeem is qua specs overkill, ik denk zo je verhaal te horen dat je wel 't zelfde systeem en werkwijze dat erom heen zit moet hebben.

p4 of amd 2000+ is meer dan genoeg, dat geheugen zou ik laten is altijd soepeler.

pak even de offerte erbij:

BM terminal server
Pentium IV 3 Ghz processor *langzamere nemen
512 MB ram *kan lager
Ho, stop. Jij wilt 3 clients of meer op acceptabel tempo laten draaien onder de 3 ghz totaal aan procpower met een windows embedded systeem dat dus volledig hangt op een bootrommetje en voor de rest op je terminal server? En bovendien gaan die drie clients, plus serversoftware, minder dan 512 mb gebruiken? Think again.
36,4 GB SCSI *kleinere (alleen windows en een progje)
Waarom? Er bestaat zoiets als vooruitdenken. Een kleinere disk is in verhouding stukken duurder.
20/40 GB tapestreamer SCSI *houden € 2995,00 **DUUR**
Niet duur als je je bedenkt dat het bedrijf dat die dingen levert, ze op voorraad heeft. Dat betekent dat bij een storing ze ala minute een nieuwe kunnen leveren. Waarbij het 'ala' gehalte in ala minute afhankelijk is van de service level agreement.
***Geen idee***
behoorlijk betaalbaar als je ziet wat voor netjes stukje hardware je hiervoor krijgt. Niet het snelste maar superrobuust en goed te gebruiken in deze oplossingen. Ook hierdoor veel goedkoper te vervangen bij schade door pizza (;)) dan bijvoorbeeld een MICROS POS station waarbij TFT en PC één zijn en je dus alles zult moeten vervangen.
**goed** vreemd dat deze overal duurder is ???
das het mooie van offertes. Je kan overal een beetje mee spelen. Willen ze die printserver niet dan ben je niet meteen een enorm bedrag kwijt van je offerte. Zo stimuleer je de klant die vooral te laten staan.
Multitech extern 56K modem € 165,00 *** koop zelf 1
Niet doen; wederom het support-verhaal. Bovendien wil je niet zelf gaan schroeven met weinig tot geen kennis zoals de TS al eerder aangaf en kans je garantie en SLA te verneuken.
**zelf kopen
mwah ligt er aan als zij ze leveren heb je wederom (jawel) garantie. En das wel lekker.
Software:

Incl. 5x Terminal Client Access License € 2008,00 :| :| 8)7 zo duur
Eh ja? Je hebt er 5 compleet werkende windows-stations voor, en een server. Dat is dus een serverlicentie @ zo'n 600 euro, en 5x 300 euro windows client licenties.

Alsjeblieft, vooral die eerste paar punten (een TS op < 512 mb :?) vraag ik me echt af of je weet waar je het over hebt. Maar laten we maar aannemen dat dat zo is. Okay?

• gp500
  • Niet online
HunterPro schreef op 16 oktober 2004 @ 01:06:
[...]

Ho, stop. Jij wilt 3 clients of meer op acceptabel tempo laten draaien onder de 3 ghz totaal aan procpower met een windows embedded systeem dat dus volledig hangt op een bootrommetje en voor de rest op je terminal server? En bovendien gaan die drie clients, plus serversoftware, minder dan 512 mb gebruiken? Think again.

[...]

Waarom? Er bestaat zoiets als vooruitdenken. Een kleinere disk is in verhouding stukken duurder.

[...]

Niet duur als je je bedenkt dat het bedrijf dat die dingen levert, ze op voorraad heeft. Dat betekent dat bij een storing ze ala minute een nieuwe kunnen leveren. Waarbij het 'ala' gehalte in ala minute afhankelijk is van de service level agreement.

[...]

behoorlijk betaalbaar als je ziet wat voor netjes stukje hardware je hiervoor krijgt. Niet het snelste maar superrobuust en goed te gebruiken in deze oplossingen. Ook hierdoor veel goedkoper te vervangen bij schade door pizza (;)) dan bijvoorbeeld een MICROS POS station waarbij TFT en PC één zijn en je dus alles zult moeten vervangen.

[...]

das het mooie van offertes. Je kan overal een beetje mee spelen. Willen ze die printserver niet dan ben je niet meteen een enorm bedrag kwijt van je offerte. Zo stimuleer je de klant die vooral te laten staan.

[...]

Niet doen; wederom het support-verhaal. Bovendien wil je niet zelf gaan schroeven met weinig tot geen kennis zoals de TS al eerder aangaf en kans je garantie en SLA te verneuken.

[...]

mwah ligt er aan als zij ze leveren heb je wederom (jawel) garantie. En das wel lekker.

[...]

Eh ja? Je hebt er 5 compleet werkende windows-stations voor, en een server. Dat is dus een serverlicentie @ zo'n 600 euro, en 5x 300 euro windows client licenties.

Alsjeblieft, vooral die eerste paar punten (een TS op < 512 mb :?) vraag ik me echt af of je weet waar je het over hebt. Maar laten we maar aannemen dat dat zo is. Okay?
Over dat geheugen zei ik kan, hoeft niet.

Die disk, nou hij wordt pizza-bakker.
Denk je nou echt dat hij er meer mee gaat doen.
6-8 uurtjes aan en verder niks, dat zegt hij zelf.

Duur omdat zoals hij al zei er slechte service is. (GOED afdingen dus)
Ik denk dat je te veel goedertrouw bent.
Het bedrag is te hoog.
Pagina: 1