Toon posts:

Monitor keuze 19" CRT met een echte vlakke beeldbuis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe monitor gaan kopen die wordt aangesloten op mijn sapphire radeon 9800 PRO.
Heb nu een 17 diamondtron van Iiyama maar wil een 19", wie kan me helpen?
Ben er al een paar tegen gekomen en dat zijn:

Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT 19"

Samsung Syncmaster 959NF 19"

Welke komen er nog meer in aanmerking in de zelfde prijsklasse?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
Kijk anders eens in de pricewatch. Staan er heel veel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 15-10-2004 13:42 ]

Verwijderd

Bekijk even wat reviews van 19" crt monitoren. ( deze kan je makkelijk vinden via google )
en bekijk de t.net pricewatch voor een opsomming van 19" modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben al aan het kijken geweest op pricewatch maar wordt daar zo weinig wijs van of het nou een echt plat beeldscherm.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 13:43:
Ben al aan het kijken geweest op pricewatch maar wordt daar zo weinig wijs van of het nou een echt plat beeldscherm.
Dan klik je toch door naar de pagina van de fabrikant of winkel? Is toch niet zo moeilijk om op te zoeken. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er dan ervaring met deze 2 monitoren?

Verwijderd

ik heb zelf goede ervaringen met iiyama service had een 19" vm pro 451
welke kapot ging ongeveer half jaar terug en na 2 weken kreeg ik een nieuwe 19" 454 waar ik nu mee werk en voor de prijs van iiyama 19" hoef je ook niet meer wakker te liggen

aleen weet ik niet hoelang de on site garantie van iiyama tegenwoordig is
bij nieuwe aankoop

suc 6 met zoeken

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
Zelf heb ik een Mitsubishi Diamond Pro 930 SB.
Hier ben ik zelf 100% tevreden over. Goed contrast. Goede kleuren en ook een 100% vlakke beeldbuis.

Zoek op google maar eens naar Diamond Pro 930 SB en je vind heel veel goede user reviews.

Dit is ook een diamondtron monitor dus je hebt wel last van twee horizontale lijntjes.
deze monitor kost iets van €399,-

Succes met je keuze

Verwijderd

Ik heb zelf een LG F900B, met 100 % vlakke beelfbuis en ik ben hier ook zeer tevreden mee, koste me toen iets van 350 euro maar ik had em voor 100 minder O+ . Met dank aan de MediaMarkt })

Je zou ook op www.kieskeurig.nl oid. kunnen kijken.

Succes ermee.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:29:
Ik heb zelf een LG F900B, met 100 % vlakke beelfbuis en ik ben hier ook zeer tevreden mee, koste me toen iets van 350 euro maar ik had em voor 100 minder O+ . Met dank aan de MediaMarkt })

Je zou ook op www.kieskeurig.nl oid. kunnen kijken.

Succes ermee.
Heeft LG nog steeds het voordeel van het gebruik van eigen beeld buizen? Dus geen horizontale lijntjes zoals bij Trini- en Diamontron buizen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor een beeldbuis er in deze monitor zit maar ik heb geen last van lijntjes iig. Wel moet hij eerst even warm worden ( beeld vult niet voledig ), maar dat is na 10 minuten ook weer weg en na een week merk je het niet eens meer. :)

Als ik de kwaliteit van de LG vergelijk met de 17" Samsung Syncmaster is deze duidelijk beter.

Maar die Samsung is ook al weer bijna 4 jaar oud :+

http://www.kieskeurig.nl/...00E9109BDC1256D41003A9269

^^^Dit is em dan B)

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb laatst de Samsung 957MB gekocht en deze monitor is super.

Kieskeurig

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
Veel bedrijven bieden refurbished monitoren aan. Ik heb ook een 19" schermpie voor 110 euro :)
Het hoeft voor mij nog maar 2 jaar mee, dan ga ik toch een lcd scherm kopen (over die tijd voldoen ze wel aan mijn wensen).
Dus...2ehands / refurbished een idee?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Heb hier een Vision Master Pro 455 voor me :P Ben er zeeeer tevreden over, beeldbuis is vlak, kwaliteit erg goed.... Erg helder beeld ... Aanrader :) _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hier een LG flatron 915ft plus. Erg goeie monitor, mooie natuurlijke kleuren, hoge refresh rates. (Draai nu 1280x960 100hz). Bovendien heeft deze flatron geen steunlijnen zoals de diamondtron beeldbuizen.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

NEC MultiSync FE991SB bevalt uitstekend ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb een LG F900P 19". Zeer vlak beeldbuis, ben er heel tevreden over, alleen een beetje vies kleurtje (nou maakt mij dat niet uit, maar iemand anders misschien wel)

Oh kost 289.-- euro in de pricewatch

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_X op 15-10-2004 17:10 ]

Verwijderd

Zelf werk ik (bijna 5 jaar) met een Iiyama Pro450 19" (A901HT). En als ik dat vergelijk met wat er tegenwoordig verkocht wordt aan crt's, vind ik mijn model (en de opvolgers van mijn model) nog steeds tot de beste en fijnste monitoren horen.

Ik zou dus gewoon weer voor de Iiyama gaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 17:19 ]

Verwijderd

Koop gewoon een mooie vette TFT LCD is goedkoper in stroom verbruik, beter voor je ogen en veel helderder beeld B)
Als je dan een scherm neemt van 16 ms of minder heb je ook geen last van ghosting.
Het is wat duurder in aanschaf maar het is het zeker waard.

TFT LCD Rulezz _/-\o_

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-08 22:06
Ik heb zelf de Iiyama HM903DTB, ben er zeer tevreden over lekker scherp en 100% vlak. Het kost wat maar dan heb je ook wat natuurlijk 8)7

MvG, Jack©© })

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 21:52

NielZ

Casual

Ik heb zelf een iiyama HM903DT A, en ben er ook tevreden over. Fijne monitor, doet wat ie moet doen, geen ellende mee.
Een paar puntjes:
- De 'streepjes' die erop zitten zie ik niet. Echt eens in de 2/3 weken komt het voor dat ik achter me PC zit, en dat ik opeens denk: 'hé verrek daar zit een lijntje!'. De volgende seconde realiseer ik me weer dat dat zo hoort, en vergeet het dus ook direct weer. IMO absoluut niet storend dus.
- Dit is misschien een persoonlijke kwestie, maar ik vind de monitor op 100Hz wat scherper dan op 120Hz. Ik heb bij een vriend gekeken die exact dezelfde monitor heeft, en die had het ook. Hij vond persoonlijk dat het niet zo was. Het verschil is echter minimaal hoor, en wederom absoluut niet storend.
- Ondanks dat ik op 120Hz draai krijg ik soms toch het gevoel dat mijn ogen wat vermoeid zijn. Nu zit ik ook wel redelijk frequent achter mijn PC (B), vaak meerdere uren per dag ;)), maar het is natuurlijk wel zo dat een TFT een stuk rustiger is.

Daarnaast nog een klein puntje van kritiek; de monitor 'vergeet' soms nog wel eens zijn positie op het scherm. Jeweetwel dat je zo'n CRT mooit kun instellen waar die staat, breedte ed perfect afstellen op de breedte van de beeldbuis. Maar als je je monitor de volgende x weer aanzet staat ie soms toch weer wat scheef/erbuiten... Opzich niet zo storend, maar mijn monitor staat dus niet superstrak afgesteld, heb dus wat 'zwarte randjes' aan de zijkant.

Ik weet niet precies waar je je monitor voor gaat gebruiken, maar gooi niet te snel de TFT aan de kant... Als ik nú een nieuwe monitor zou kopen zou dat zeker een TFT zijn.

Succes ermee. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

Ik heb de 904UT ... ofwel de Vision Master Pro 455 ... Mooi schermpje en niet al te duur. Ik game veel, maar hou ook graag van mooie kleuren etc. Ook qua design vind ik hem gewoon strak.

Je moet er natuurlijk wel even de tijd voornemen om je scherm even in te stellen, maar als die eenmaal goed staat, prima ding!

bij mij draait ie op 1280/1024 85Hz op een Hercules 9500pro!

veel succes met kiezen.

btw LG = vies :Y)
Pagina: 1