Hoe kan dit nu weer, het word steeds gekker

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Pro II en dacht kom we gaan lekker oc'en nadat ik hem op 9.5 x 100 had draaien d8 ik lekker slapen.
ik werd weer wakker=> compie aan en ik kreeg een error schermzwart etc, dus ik denk hij trekt de 9.5 net niet door te weinig voltjes.
nu een paar weken later heb ik een nieuwe bios waarbij de volts instelbaar zijn to 1.85 wat 1.89 word volgens alle metertjes, ook in bios. Dus ik denk nu moet het toch lukken, maar ook nu, als ik mijn comp uitschakel is er en weer inschakel op welk willekeurig tijdstip dan kapt hij ermee, terwijl als ik reboot met een reset of CTRL+Alt+del dan doet hij het wel gewoon, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
de opties:
-300 watt voeding
-MSI K7T Pro II
-Duron 800
-128 MB 133 MHz geheugen
-terratec Xfire 1024(had ik eerste keer proberen nog niet dus streep deze maar weer weg)
-13,6 GB WD HD
-Sony CDU4811
-ATi Radeon 32 MB DDR (zie geluidskaart)

de temp word niet noemens waardig hoog, op 988=104x9.5 werd hij onder full-load 44 graadjes en de kast 26

op 105x9.5 blijft hij hangen na het scherm waarbij je alle info over je compie ziet.
alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

probeer is 9.0z100 9.5x100 of 10x100 enlaat dan ff wten en ff naar bios en fs om laag laat het ff weten

Verwijderd

nog ff de temp erbij en ander of hij nog op default opstart

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat ie de FSB niet aankan. Duron processoren zijn niet echt geschikt om op de FSB over te klokken. Ik heb mijn Duron 700 op 950 :) lopen. Wanneer ik èm op 10x100 zet kan ik Windows niet opstarten :( (te weinig Volt).
Dus ik denk dat als je een voltmod doet dat je hem dan wel hoger kunt klokken.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Nou op 10x100 is het een nogo, die pakt hij helemaal niet en begint mijn stemmetje op het bord iets te schreeuwen over een niet geplaatste proccesor oid.
op 9x100=>9x108 gaat iig goed, ben nog niet verder geweest
9.5xiets gaat goed totdat ik dus moet coldbooten, dan heeft hij er helemaal geen zin meer in en mag ik het zelf gaan doen, ook dan schreeuwt hij dat er iets mis is met een niet of foutief geplaatste processor.
om te laten zien dat het waarschijnlijk niet aan de volt lag heb ik er die 9.5 x104 bij gezet omdat hij daarmee wel opstarte, mits ik dat niet als coldstart heb staan. dus eerst comp aan op 9x100 en dan in de bios meteen op 9.5 zetten gaat wel goed, maar zeer omslachtig en frustrerend als windhoos vastloopt, dan moet je je kast weer open makeen batterij eruit en stekker eruit en ww8en.

Breek je nek voorzichtig

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Opnieuwe inkleuren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Kun je op zo'n plankje niet alleen via de fsb overklokken?

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
met de Pro II of IIa kan je ook de multiplier instellen hoor

inkleuren heb ik ook al geprobeerd, over and over again, steeds zelfde resultaat, lijkt me sterk dat ik steeds bv een verkeerd kleur, en waarom doet hij het dan wel als de comp warmboot:?

Breek je nek voorzichtig

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik heb exact hetzelfde probleem alleen met een Duron 700. Ik denk dat het aan de Duron ligt. Per exemplaar moet je kijken hoe ver hij over te klokken is. Het lijkt erop dat voor ons 900 MHz het maximaal haalbare is zonder de FSB over te klokken.
Ik wil nog wel eens een keer een koeler op de VIA Northbridge zetten en kijken of dat helpt, maar ik verwacht er niet veel van. Of heeft iemand daar ervaring mee, dan is nu het moment aangebroken om daar iets over te zeggen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
nou dat is het hem juist, hij loopt dus wel makkelijk op 988 maar NIET vanaf COLDBOOT!!!
het is dus geen voltprobleem, want als hij loopt op 988 (104x9.5) zonder problemen, waarom zou hij dan niet kunnen booten met 9.5x100 iemand misschien die een oplossing heeft?
voeding misschien???

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Het kan best zijn dat je de processor nog wat verder moet inbranden...

Ik zou eerst eens met het programma Prime95 gaan controleren dat je geen fouten van de FPU hebt. Als de hoofdprocessor goed loopt op 988 wil dat nog niet zeggen dat de rekenprocessor goed loopt.

Langzaam de klok en de Vcore verhogen en check dat'ie geen fouten maakt.

Start de boel op, ga naar de snelheid die je wilt testen en laat hem een paar uurtjes stampen.

http://www.mersenne.org/prime.htm

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb hier een PIII met hetzelfde "probleem" als wat jij beschrijft met die cold-boots!!

Hij wil wel lopen op 948-954MHz bij een warme reboot, maar als ik hem opstart gewoon koud, dan zet het mobo zichzelf weer in de Default stand....met een Vio spanning op 3,7 deed dat ding zelfs de 960!! Maar bij een cold boot wilde hij ook niet en kreeg ik een mooie sirene te horen uit mijn kast!!

Nu loopt hij als een zonnetje op de 936MHz...een kleine consessie, maar retestabiel. Zo zie je maar weer, iedere CPU heeft zijn grens en volgens mij is de grens in jouw geval dan die iets lagere setting!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1