mako4444 schreef op zondag 17 oktober 2004 @ 23:10:
ik heb zelf een sn41g2 versie 1 shuttle met 80gb maxtor 7200 diamond max 9 en een 40 gb western digital 7200. Van de laatste kan ik de temps niet uitlezen....maar de maxtor is sinds het bijplaatsen van de western 3 graden gestegen in temp. Ik ben echter nog nimmer boven de 45 graden gekomen met de maxtor, ook niet deze zomer toen ze er allebei al inzaten, geen extra fans, ik heb een amd xp athlon 3000 met buiten de kast een 120mm fan (met verloopstuk) dus nix op de hd's. Ondanks dat ik 43 graden al te veel vind voor mijn hd's kan het dus zeker wel. Ik heb overigens nooit problemen gehad met de voeding 200w en (nu) 250 watt (geen agpvideokaart, wel altijd al onboard dualmonitor benut)
Btw er is iemand die 4x maxtor diamndmax 9 in zijn shuttle heeft hangen, pics zijn hier ergens wel eens gepost volgens mij. weet niet meer of het om pata of sata ging, maar hij had wel een 120mm fan boven in de case gemaakt..
Nog enig probleem mee gehad?
Want ik heb ook een Shuttle SN41G2 (versie 1) en m'n huidige maxtor 120gb geraakt nogal vol...wou er nog een 2de bovenhangen in de plaats van het diskettestation zodat ik daarop ook een linux partitie kan maken en nog data opslagen
Nog iemand ervaringen met 2 HD's in een shuttle?
m'n huidige maxtor wordt nu gemiddeld zo'n 42-43° graden...
zou dat echt zoveel verschil geven met nog een HD erboven? de éné zegt van wel...de anderen niet
Ik kan altijd het voorplaatje van dat diskettestation eraf doen voor extra koeling
Bestaan er eigenlijk kleine ventilators ipv van het diskettestationplaatje? zou ideaal zijn om die HD's te koelen in een shuttle
iemand?
Groeten