[P4C800-E Deluxe] Onboard Sound werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Ik heb gezocht en heb niks kunnen vinden.

Mijn probleem:

Ik heb er nu een SB Live 5.1 in zitten, deze heb ik ook een hele tijd gebruikt.
Maar nu wilde ik op verschillende redenen mijn onboard gebruiken, maar dit wil mij maar niet lukken.

In de bios kun je bij Sound Onboard kiezen tussen: Auto & Disabled.
Dus ik heb voor Auto gekozen, maar als ik opstart dan wordt het niet herkend.
Daarna heb ik de SB Live 5.1 gedisabled om te kijken of hij de onboard sound dan wel ziet, maar tevergeefs....

Verwijderd

Haal de SB Live 5.1 er eens compleet uit, installeer de software die er bijgeleverd wordt :) .

• RelaXXinG
Ik wilde ze eigenlijk even naast elkaar gebruiken :-(

Dit kan dus niet ofzo?

Verwijderd

Tuurlijk kan dat niet:/
Krijg je denk ik beetje IRQ problemen en driver problemen:/

• RelaXXinG
Waarom zouden ze perse hetzelfde irc moeten gebruiken?

Bij 'geluid afspelen' heb je toch niet voor niks de mogelijkheid om de 'source' uit een keuzemenu te selecteren?

Verwijderd

RelaXXinG schreef op 15 oktober 2004 @ 17:23:
Waarom zouden ze perse hetzelfde irc moeten gebruiken?

Bij 'geluid afspelen' heb je toch niet voor niks de mogelijkheid om de 'source' uit een keuzemenu te selecteren?
Ja, maar dat is als je verschillende apparaten hebt die dezelfde mogelijkheid bieden. Bijvoorbeeld als je een webcam met ingebouwde microfoon hebt, en een mic-in ingaan op je geluidskaart; dan kun je kiezen.
Een onboard sound-card werkt niet als je er ook een pci'tje in hebt. Van 2 verschillende pci-soundcards weet ik het niet (nl. nog nooit geprobeerd, snap je :P ), maar ik vermoed dat dat wel werkt.

• Muijs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 07:41
Het is wel mogelijk om een onboard-geluidskaart én een pci-geluidskaart tegelijk te gebruiken. Ik doe dat namelijk ook.

Ik heb ook een asus p4c800-e deluxe en laat winamp via de onboard-geluidskaart afspelen waar mijn stereo op is aangesloten. Daarnaast heb ik nog een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS (pci) er in hangen waar ik mn surroundset aan heb hangen.

Je kan alleen niet een programma op twee geluidskaarten tegelijk af laten spelen. Maar je kan wel instellen in een programma op welke geluidskaart het moet afspelen (als dat programma dat laat instellen). Waarom jij niet beide kan gebruiken kan ik niet zeggen, maar het is zeker mogelijk.

• RelaXXinG
Ja dat leek mij dus ook idd.

Ik begin te vermoeden dat er ergens een jumper omgezet moet worden.
maar in de handleiding van het moederbord is niks over te vinden. :(

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

De SoundMax software al geïnstalleerd?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
idd je moet die software installen
heb het zelf ook draaien, 2 geluidskaarten naast elkaar (onboard en audigy 2 za plat pro)

en kan ook allebei tegelijk afspele :P via virtual dj :P
Pagina: 1