[Analoog modem] Inbellen geeft error 680 in Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:14
Vreemd probleem: een kennis van mij heeft een huisje in Frankrijk en wilde daar graag een internetverbinding hebben. Zo gezegd, zo gedaan: via Tiscali Frankrijk heb ik een account aangevraagd en op haar laptop geinstalleerd. Hier in Nederland werkte het modem prima.

Nu vertrok ze gisteren naar Frankrijk en probeerde daar in te bellen. Ze krijgt nu echter een error 680: geen kiestoon. Over dezelfde telefoonlijn, met hetzelfde kabeltje kan ze wel gewoon met mij bellen. Het lijkt me niet dat het modem kapot is, dan had ie het in Nederland ook niet gedaan. Wat kan er aan de hand zijn? Is het Franse telefoonnetwerk niet geschikt voor haar modem of zie ik iets over het hoofd?

omniscale.nl

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Bij sommige laptops zit een modemregiokiezer of een soortgelijk progsel. Als dat bij de laptop van je kennis ook het geval is, probeer dan eens na te gaan of de geselecteerde modemregio overeenkomt met het land waar ze verblijft (Frankrijk). Het kan ook nodig zijn om binnen Windows zelf een nieuwe kieslocatie aan te maken met Frankrijk als land. Toshiba en Dell zijn bekend met dit 'issue'.
Het 'issue' ontstaat doordat het Franse PSTN-netwerk inderdaad anders is; de kiestoon is anders dan die in Nederland en België en in sommige regio's wordt toon-keuze (fluitjes bij kiezen) nog niet ondersteund. Hoewel dit laatste niet direct iets met het beschikbaar zijn van een kiestoon te maken heeft en bovendien inmiddels voor ruim 98% van Frankrijk niet meer van toepassing is, is het misschien toch iets om te checken. Maar probeer in ieder geval maar eens de locatie binnen Windows (Telefoon- en modemopties/Phone and Modem Options) te veranderen naar Frankrijk en indien nodig ook in de eigenschappen van de modem driver c.q. met het modemregiokeuzeprogramma.

Vaak is er in het geval van Lucent/Toshiba SoftModem AMR modems sprake van dat er zo'n progsel nodig is om het probleem te verhelpen.

• posttoast
csteelooper schreef op 15 oktober 2004 @ 12:46:
Bij sommige laptops zit een modemregiokiezer of een soortgelijk progsel. Als dat bij de laptop van je kennis ook het geval is, probeer dan eens na te gaan of de geselecteerde modemregio overeenkomt met het land waar ze verblijft (Frankrijk). Het kan ook nodig zijn om binnen Windows zelf een nieuwe kieslocatie aan te maken met Frankrijk als land. Toshiba en Dell zijn bekend met dit 'issue'.
Het 'issue' ontstaat doordat het Franse PSTN-netwerk inderdaad anders is; de kiestoon is anders dan die in Nederland en België en in sommige regio's wordt toon-keuze (fluitjes bij kiezen) nog niet ondersteund. Hoewel dit laatste niet direct iets met het beschikbaar zijn van een kiestoon te maken heeft en bovendien inmiddels voor ruim 98% van Frankrijk niet meer van toepassing is, is het misschien toch iets om te checken. Maar probeer in ieder geval maar eens de locatie binnen Windows (Telefoon- en modemopties/Phone and Modem Options) te veranderen naar Frankrijk en indien nodig ook in de eigenschappen van de modem driver c.q. met het modemregiokeuzeprogramma.

Vaak is er in het geval van Lucent/Toshiba SoftModem AMR modems sprake van dat er zo'n progsel nodig is om het probleem te verhelpen.
Bedankt voor je reactie! De regio-opties in Windows XP staan ingesteld op Frankrijk, dus dat zal het niet zijn. Ze is in het bezit van een Acer laptop, ik ga nu opzoeken of daar ook zo'n tooltje voor is. Ik hoop dat ik hier uitkom.

omniscale.nl

• posttoast
Het is opgelost :D

Na gebeld te hebben met Acer (20 cent per minuut, 45 minuten in de wacht :( ) kwam ik erachter dat het standaardmodem in Acer laptops niet geschikt is voor het Franse telefoonnetwerk. Mijn kennis heeft terplekke een nieuw extern modem gekocht en voila: het werkt!

Goed om te weten voor eenieder die zijn laptop mee wil nemen naar Frankrijk dus.

omniscale.nl

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Vincent Bovelander schreef op 15 oktober 2004 @ 19:04:
Het is opgelost :D

Na gebeld te hebben met Acer (20 cent per minuut, 45 minuten in de wacht :( ) kwam ik erachter dat het standaardmodem in Acer laptops niet geschikt is voor het Franse telefoonnetwerk. Mijn kennis heeft terplekke een nieuw extern modem gekocht en voila: het werkt!

Goed om te weten voor eenieder die zijn laptop mee wil nemen naar Frankrijk dus.
Hmz... Okey, maar dan is Acer dus een van de weinige laptop-leveranciers vandaag de dag die niet standaard een Internationaal modem in de laptops stoppen. Toshiba en IBM doen dat iig wel, en volgens mij geldt het ook voor Dell dat het modem in hun laptops standaard internationaal is. Wel wazig dat dat voor Acer niet zo is... :?