[Discussie] Google Desktop Search

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43139/full.jpg

Google Desktop Search

Google heeft zojuist de Google Desktop Search ter download aangeboden. De Google Desktop Search is een tool die het mogelijk maakt om de lokale computer te doorzoeken.

De features volgens Google:

# Search email from Outlook 2000+ and Outlook Express 5+
# Search files in TXT, HTML, DOC, XLS, and PPT formats (Office 2000+)
# Search chats from AOL 7+ and AOL Instant Messenger 5+
# Search web pages viewed in Internet Explorer 5+

Te downloaden op http://desktop.google.com/

Na de installatie

Na de installatie begint de tool met het indexeren van de computer, inclusief Outlook/Office items.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43143/full.jpg

Het indexeren gaat als achtergrondproces, dus de Desktop Search is daarmee wel een aantal uren zoet. Want: "Indexing is performed when your computer is idle."

Vervolgens zie je zodra je naar www.google.nl gaat het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43145/full.jpg
Een mooie link naar Google Desktop erbij :P

De ondersteunde formaten

Goog Desktop Search indexeerd standaard de volgende data:

• .txt
• .html
• .doc (MSWord)
• .xls (MSExcel)
• .ppt (MSPowerpoint)
• Outlook (Express) items
• AOL 7 chats
• Bezochte webpagina's (Enkel IE op dit moment)

Helaas worden PDF bestanden op dit moment nog niet doorzocht. Maar :
Google Desktop Search is still under development as a beta product. We intend to add new file, email, and chat formats and browsers as Google Desktop Search evolves, and when new formats are created and used. If there's a format you'd like Google Desktop Search to be able to search, please let us know. We can't guarantee that we'll add every type that's suggested, but your suggestions will let us know what formats are important to you.
Daar komt waarschijnlijk verandering in. :P

Technische achtergrondSearch

Om ook via www.google.nl/com de Google Desktop Search te kunnen gebruiken maakt Google gebruik van een transparante proxy. Deze proxy past 'on the fly' de user-string aan, zodat de desktop-functionaliteit gebruikt kan worden.

[ Voor 140% gewijzigd door SysRq op 18-10-2004 09:02 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Indexen gaat echt langzaam zeg. Hij begon met 399 geindexeerde files en staat na een half uur op 624. Heeft natuurlijk te maken met het feit dat hij alleen indexeert als het systeem idle is, maar toch gaat erg traag.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 11:15

japaveh

Jield BV

Op nu.nl staat een stuk uit de algemene voorwaarden geciteerd
"By default, Google Desktop Search collects a limited amount of non-personal information from your computer and sends it to Google. This includes summary information, such as the number of searches you do and the time it takes for you to see your results, and application reports we'll use to make the program better. You can opt out of sending this information during the installation process or from the application preferences at any time."
Dus wel goed opletten tijdens de installatie...

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
beetje jammer. Hij indexeert geen network shares. En ook geen bestanden zoals. .nfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Leuk iniatief, ze blijven bezig daar bij Google.

.nfo is niet het eerste dat mij interesseert, maar het feit dat het geen PDF indexeert, maakt het voor mij persoonlijk meteen onbruikbaar. Gratis is natuurlijk wel leuk maar ik blijf voorlopig bij het betaalde dtsearch :)
japaveh schreef op 15 oktober 2004 @ 12:36:
Dus wel goed opletten tijdens de installatie...
Dat het aantal zoek-opdrachten, etc wordt verstuurd lijkt mij persoonlijk geen probleem, maar ik zou wel willen weten wat er onder "application reports" wordt verstaan...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
F_J_K schreef op 15 oktober 2004 @ 12:42:
Dat het aantal zoek-opdrachten, etc wordt verstuurd lijkt mij persoonlijk geen probleem, maar ik zou wel willen weten wat er onder "application reports" wordt verstaan...
Volgens mij dit:
Help us improve Google Desktop Search by sending non-personal usage data and crash reports.

/toevoeging
Tot nu toe werkt het top! E-mail zoeken gaat _echt_ snel. Binnen één seconde de relevante resultaten. Hopelijk wordt het zoeken binnen pdf-bestanden snel toegevoegd.

[ Voor 28% gewijzigd door SysRq op 15-10-2004 13:35 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De technische implementatie lijkt zo te zijn dat er een IE plugin wordt geinstalleerd die je User-Agent string aanpast:
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; Google-TR-1)
en vervolgens reageert als er in de reply van de webserver dit voorkomt:
X-TR: 2
(als header). Op dat moment wordt er een lokale zoekactie uitgevoerd; en wordt de pagina zoals door Google verstuurd aangepast om de lokale resultaten ertussen te zetten. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Spider.007 schreef op 15 oktober 2004 @ 13:39:
De technische implementatie lijkt zo te zijn dat er een IE plugin wordt geinstalleerd die je User-Agent string aanpast:
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; Google-TR-1)
Hmm, in Firefox werkt het ook. Weet je zeker dat het een IE-plugin is?

Ik ben benieuwd hoe dit werkt VV
http://desktop.google.com/features.html#cachedfile

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 15-10-2004 13:44 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SysRq schreef op 15 oktober 2004 @ 13:41:
[...]

Hmm, in Firefox werkt het ook. Weet je zeker dat het een IE-plugin is?
Als het in FF werkt is het waarschijnlijk geen IE only plugin nee :) Ik zie dat hij ook mijn FireFox User-Agent string aanpast; wellicht is het een filter dat tussen alle communicatie van een browser naar een server gaat zitten?
Waarschijnlijk op dezelfde manier als de Google engine zelf; de geparste versie wordt bewaard en die kun je vervolgens uit je lokale cache weer bekijken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

F_J_K schreef op 15 oktober 2004 @ 12:42:
Leuk iniatief, ze blijven bezig daar bij Google.

.nfo is niet het eerste dat mij interesseert, maar het feit dat het geen PDF indexeert, maakt het voor mij persoonlijk meteen onbruikbaar. Gratis is natuurlijk wel leuk maar ik blijf voorlopig bij het betaalde dtsearch :)
Inderdaad een interessant initiatief. Wel vreemd dat ze geen PDF- en PS-files beschouwen.

Is DTsearch overigens in staat om in PS-files te zoeken? Het staat niet op de site, maar volgens mij vertoont een PS-file qua relevant inhoud enorm veel inhoud met txt-files. Geldt hetzelfde voor tex-files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg makkelijk om snel emails en de bijbehorende thread op te zoeken. Nu nog PDF en Moosehead is een happy chappie. 8)

Het lijkt er overigens op dat Word files alleen geindexeerd worden als ze een keer geopend zijn na installatie van de tool. Er wordt ook een opmerking gemaakt bij installatie dat emails pas geindexeerd worden als Outlook opnieuw geopend wordt. Dat kan het probleem van DRaakje verklaren; je hebt waarschijnlijk nog niet veel files van de share geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik die index file vinden?

ik zoek met de pleuris, maar nergens kan ik dat index bestand zoeken.

Wil graag weten hoe groot het wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

hubba hubba hubba. ik hoop dat dit ook snel rss feeds gaat ondersteunen ofzo :D

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus vindt het jammer dat FF en TB (nog) niet ondersteunt worden.

Ook zou ik het handig vinden als bijv. HTML- en PHP-bestanden ook doorzocht zouden worden, lijkt mij niet zo moeilijk is gewoon text :P

Maar in principe goed gedaan! :)

Overigens, wat mij is opgevallen:
Ik wilde het vanochtend installeren, maar toen kreeg ik een schermpje dat ik minimaal 1Gb op mijn C-schijf moest hebben. Dus op OK gedrukt (installatie kan niet doorgaan -> alleen een OK-knop), naar school gegaan.
Nu installeer ik het net 1 minuut geleden (na een opschoon-actie), en hij heeft in 1 keer 2448 bestanden geïndexeerd! :o

Zou-ie al vanaf vanochtend, toen ik niet genopeg ruimte had, al aan het indexeren geweest zijn?
Of haalt-ie een hoop data uit de Windows Indexing-Service ofzo? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

't Is een leuk tool om even mee te spele, maar hij is nog wel in beta fase. Ik mis zelf de optie om te zoeken binnen .pdf documenten en thunderbird wordt helaas ook nog niet ondersteunt. Verder zou een optie om je GMail door te zoeken middels de Desktop Tool ook wel een goede aanvulling zijn.

Het initiatief is goed, maar staat nog redelijk in de kinderschoenen. Het is hetzelfde als GMail, daar komen t.z.t. ook steeds meer features bij.

offtopic:
@ TS wellicht is het handig om een verwijzing naar de Google Blog (met de uitleg aldaar en de Google Newsgroupen over de Desktop Toolbar toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

anandus schreef op 15 oktober 2004 @ 18:45:
* anandus vindt het jammer dat FF en TB (nog) niet ondersteunt worden.
De history van die applicaties wordt inderdaad niet ondersteund; maar je kan de webinterface gewoon benaderen via FireFox :)
Ook zou ik het handig vinden als bijv. HTML- en PHP-bestanden ook doorzocht zouden worden, lijkt mij niet zo moeilijk is gewoon text :P
HTML bestanden worden wel degelijk onderzocht; verder kunnen PHP files theoretisch gezien ook ge-encrypt kunnen zijn; en lijkt het me vrij onlogisch dat je daar resultaten van wil terugzien :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Woudloper schreef op 15 oktober 2004 @ 19:08:
offtopic:
@ TS wellicht is het handig om een verwijzing naar de Google Blog (met de uitleg aldaar en de Google Newsgroupen over de Desktop Toolbar toe te voegen
offtopic:
Later op de avond heb ik wat meer tijd, bedankt voor de tip :)
Spider.007 schreef op 15 oktober 2004 @ 19:13:
HTML bestanden worden wel degelijk onderzocht; verder kunnen PHP files theoretisch gezien ook ge-encrypt kunnen zijn; en lijkt het me vrij onlogisch dat je daar resultaten van wil terugzien :)
Stanaard niet meernemen maar wel met een optie filetype:php /asp lijkt me wel wat.

[ Voor 36% gewijzigd door SysRq op 15-10-2004 19:16 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

OpifexMaximus schreef op 15 oktober 2004 @ 17:26:
Inderdaad een interessant initiatief. Wel vreemd dat ze geen PDF- en PS-files beschouwen.

Is DTsearch overigens in staat om in PS-files te zoeken? Het staat niet op de site, maar volgens mij vertoont een PS-file qua relevant inhoud enorm veel inhoud met txt-files. Geldt hetzelfde voor tex-files?
offtopic:
dtsearch: helaas geen PS (in de versie 6 die ik heb). Elk filetype kan als ASCII file worden ingelezen. tex dus geen probleem omdat het puur ascii is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zojuist ingestuurd via de suggestions:
From list above:
  • pdf
  • audio (mp3 + id3 tags)
  • folder names
Other suggestions:
  • Open definition of file type indexing plugin.
  • Digital Camera Images (jpg + exif information)
  • Image links in browser instead of default linked program. PhotoShop or ACDSee is far too heavy for quickly viewing the image.
  • Link to gmail
  • Link to remote installed desktop search on local network, e.g. use the Google Desktop indices on a remote machines instead of locally indexing remote files.
  • Collapse lots of results in same directory to one with 'More similar results' button analogue to Web Google.
  • Source files (.java, etc.)
  • Indexing of CVS repositories, especially with remote index linking
  • Indexing of logfiles
  • Extraction of certain information from files (email, links, phone numbers, etc) which are seperately searchable
  • Advanced searches with f.e.:
    • For files: file type and/or extension limitation (limit to images, text files, pdf files, etc), file modification date.
    • For mail: Sent/received date limitation, sender/receiver limitation, etc.
Het indexeren gaat trouwens wel snel als je je machine even alleen laat. Hij heeft hier bijna 8000 mails en 35000 bestanden geindexeerd in een krappe 20 minuten op hardware van 3 tot 5 jaar oud.

Wat trouwens helemaal leuk is, is de combinate met Google Deskbar. Daar is een Google Desktop search in te voegen als custom search mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

welicht fijn als je zegt waar :) ik was hem ook aan het zoeken (de index file dus).

edit: gevonden in:
code:
1
C:\Documents and Settings\\[WINDOWS_USER]\Local Settings\Application Data\Google\Google Desktop Search

user afhankelijk dus

[ Voor 36% gewijzigd door aardbeix15 op 16-10-2004 00:40 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Als het in FF werkt is het waarschijnlijk geen IE only plugin nee :) Ik zie dat hij ook mijn FireFox User-Agent string aanpast; wellicht is het een filter dat tussen alle communicatie van een browser naar een server gaat zitten?
Eeh, mijn userstring is niet veranderd maar toch zie ik die 'desktop' tab in google.com. Uitzoeken hoe ze dat nou gedaan hebben (detecteren van google desktop search) is eigenlijk de enige reden dat ik het geinstalleerd heb. Gebruik geen IE, gebruik geen AIM, gebruik geen outlook. Google Desktop is voor mij dus niet zo heel nuttig.

Maar de vraag blijft dus: Hoe ziet www.google.com dat ik dat desktop spul geinstalleerd heb? Een cookie kan het ook niet zijn want het werkt ook op www.google.nl en ik heb op dit moment alleen cookies voor google.nl en google.com staan (en op google.no zie ik die tab ook, ff proberen. Hmm, slecht voorbeeld. .no doet het, .dk en .se wel). Een cookie zou ook wel redelijk brak zijn want die kan de gebruiker zo verwijderen.

Het is geen plugin (about:plugins in firefox), het is niet de user-agent string, het is geen cookie, wat is het dan wel? Morgen maar eens een packetsniffer te voorschijn toveren :)

[update]
Hmm, het moet bijna wel dat Google tussen je browser en het internet gaat zitten. Lijkt me dat dat ook de reden is dat dat desktop verhaal voor geen meter samenwerkt met een aantal firewalls/antivirus paketten. Zie ook:
http://desktop.google.com/privacyfaq.html#onebox.
When you do a web search on Google, two things happen. A request goes out to the Google computers to do a general web search there. Meanwhile, on your computer, Google Desktop Search checks its index for items that match the keywords you’ve entered. When the web results come back to your computer, the Google Desktop Search program grabs them and adds in the results from its index. All these modifications happen on your own computer, not on the Google computers.
* bartvb heeft een hekel aan programma's die tussen zijn browser en het internet zitten.
Heb het al te vaak meegemaakt dat een 'transparante' proxy problemen oplevert, vervelend als je gebruiker bent, zwaaaaaaar irritant als je een web applicatie aan het ontwikkelen bent en de bug maar niet kan vinden...
[/update]

[ Voor 32% gewijzigd door bartvb op 17-10-2004 01:50 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

bartvb schreef op 17 oktober 2004 @ 01:31:
[...]

[...]

Het is geen plugin (about:plugins in firefox), het is niet de user-agent string, het is geen cookie, wat is het dan wel? Morgen maar eens een packetsniffer te voorschijn toveren :)

[...]
Inderdaad lijkt het ding tussen je computer en het internet te gaan zitten; en met een packetsniffer zag ik juist al dat je useragent dus wel wordt aangepast :) Ik ga vandaag opnieuw een volledige installatie doen en zal kijken of ik logfiles kan publiceren op mijn site; aangezien mijn primaire interesse ook ligt in de mate van integratie en eventuele schending van privacy door Google ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
bij mij indexeert het programma maar 2500 bestanden, terwijl ik er toch een hoop meer heb, ook gewone bestanden uit "program files" kan ie nieteens vinden :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Maverick schreef op 18 oktober 2004 @ 15:48:
bij mij indexeert het programma maar 2500 bestanden, terwijl ik er toch een hoop meer heb, ook gewone bestanden uit "program files" kan ie nieteens vinden :?
Is hij niet toevallig nog bezig met het indexeren?
.
.
Het is trouwens vreemd dat hij niet automatisch de visited pages van Firefox kan indexeren. Lijkt me toch niet zo moeilijk... maar goed, misschien komt dat ook nog. :)

[ Voor 24% gewijzigd door SysRq op 18-10-2004 15:54 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SysRq schreef op 18 oktober 2004 @ 15:52:
[...]

Is hij niet toevallig nog bezig met het indexeren?
nope :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Op Nu.nl is er een bericht omtrend onveilige karakteristieken van het programma wanneer een computer door meerdere personen gebruikt wordt.
'Desktop Search van Google onveilig'

AMSTERDAM - De nieuwe tool van zoekmachine Google, de 'Desktop Search', blijkt onveilig, dit blijkt uit een onderzoek van het computermagazine PC World. De Desktop Search laat informatie zien van andere gebruikers die op een dezelfde pc werken.

Het probleem doet zich voor wanneer de Desktop Search alle bestanden op de pc indexeert. Het programma zoekt ook in e-mailberichten en chatsessies. Googles' Desktop Search maakt geen onderscheid tussen de verschillende gebruikersaccounts. Het kan dus zo zijn dat je via Desktop Search ook vertrouwelijke e-mailtjes kan tegenkomen van de vorige gebruiker van de pc.

Ook is het mogelijk via het programma om internetpagina's uit de cache van de pc te doorzoeken. In theorie is het dus mogelijk om vertrouwelijke gegevens, bestellingen e.d. gedaan door de vorige computergebruiker, in te zien.

Google zegt in een reactie op het artikel van PC World dat de Desktop Search "niet bedoeld is voor pc's met meerdere gebruikers".
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
OpifexMaximus schreef op 18 oktober 2004 @ 20:55:
Op Nu.nl is er een bericht omtrend onveilige karakteristieken van het programma wanneer een computer door meerdere personen gebruikt wordt.

[...]

Bron
vind dat een beetje onzin, je kunt niets vinden wat je met de hand ook niet gewoon kunt vinden als je weet waar je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik ook onzin. Windows moet er voor zorgen dat alles netjes tussen verschillende gebruikersaccounts afgeschermd is. Dus dat je (en ook desktopsearch) niet in de folder van een ander kan als je daar geen rechten toe hebt. (voor een administrator ligt dat natuurlijk anders).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Maverick schreef op 18 oktober 2004 @ 21:38:
vind dat een beetje onzin, je kunt niets vinden wat je met de hand ook niet gewoon kunt vinden als je weet waar je moet zoeken.
Dat betwijfel ik. Voorbeeld:

Gebruiker 1 heeft een aantal persoonlijke mappen (Met EFS-encryptie eventueel). Gebruiker 1 draait de Google Desktop Search. De tools indexeert de bezochte webpagina's, documenten, én maakt een cache aan!
Gebruiker 1 logt uit, gebruiker 2 meldt zich aan.
Gebruiker 2 zoekt vervolgens met de GDS en vindt documenten van gebruiker 1 (staan in cache van GDS), en kan die vervolgens ook bekijken. Ook de bezochte webpagina's zijn zo te achterhalen.

En dat gaat je met de hand niet lukken hoor. :)
Het _kan_ dus zeker een riciso zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door SysRq op 19-10-2004 10:50 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 17:28

sko

SysRq schreef op 19 oktober 2004 @ 10:49:
[...]

Dat betwijfel ik. Voorbeeld:

Gebruiker 1 heeft een aantal persoonlijke mappen (Met EFS-encryptie eventueel). Gebruiker 1 draait de Google Desktop Search. De tools indexeert de bezochte webpagina's, documenten, én maakt een cache aan!
Gebruiker 1 logt uit, gebruiker 2 meldt zich aan.
Gebruiker 2 zoekt vervolgens met de GDS en vindt documenten van gebruiker 1 (staan in cache van GDS), en kan die vervolgens ook bekijken. Ook de bezochte webpagina's zijn zo te achterhalen.

En dat gaat je met de hand niet lukken hoor. :)
Het _kan_ dus zeker een riciso zijn.
Bovenstaande klopt niet: Als je EFS wilt gebruiken moet je ook NTFS gebruiken dus FAT32 valt af. De cache van Google desktop Search staat in je eigen profiel (C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Google\Google Desktop Search\) en is dus niet bereikbaar voor andere gebruikers onder NTFS.

trouwens: als je FAT32 gebruikt moet je zowiezo niet gaan mekkeren over privacy op een multi-user computer..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Oeehh aahhh ik kan opeen alles vinden wat al jaren vrij toegankelijk op mijn pc staat!! Google Desktop Search is onveilig!"

* PhazeD was even vergeten dat er ook computerstupiditeit ook bij PC World aanwezig is
|:(
* PhazeD zijn moment van verstandsverbijstering is over.

Ahem... excuus.
Ben ik de enige die dat artikel van PC World een nogal onnozele en voorbarige overreactie vindt? :)
Maar ik ben inderdaad benieuwd: geeft GDS je toegang tot data waar je normaal gesproken niet bij zou kunnen? Volgens mij niet: als op file-system niveau netjes alle rechten goed hebt staan kan GDS toch niks vinden wat 'ie niet mag vinden?
Wie schiet me af en noemt me naïef? ;)

Even een zijspoor: code voor nieuwe IM tool gevonden in GDS?
http://software.silicon.com/applications/0,39024653,39125042,00.htm
Beetje té wild giswerk vrees ik.

Nog een zijspoor:
The application will give Google new opportunities for advertising in the future, however. Google's Mayer said that for now, the company will not tie text ads to personal information viewed on the desktop results pages, but it may explore such avenues down the road. Google will display texts ads adjacent to search results like it typically does. A residual effect of the service, she said, could be that people use Google search more often and therefore that will boost its ad pages.
http://networks.silicon.com/webwatch/0,39024667,39124999,00.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 16:31 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik schop dit draadje even; sinds enige dagen heb ik Google Desktop search op mijn computer@work geinstalleerd; en dat is echt geweldig! Zo kan ik nu supersnel de groeps-CVS Sandbox doorzoeken; en heb ik vandaag bijvoorbeeld de hele dag aan een java file zitten werken. Google laat dan 19 verschillende cached versies zien die ongeveer iedere 15 minuten worden geindexeerd. Ik heb daardoor een erg grappige versioning van lokale files.

Thuis zie ik nog steeds niet superveel nut in voor GDS; maar voor op het werk met groeps-schijven vol informatie in combinatie met GDS Tips werkt dit erg lekker :)

---

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand trouwens al ervaring met MSN Desktop Search?

Van wat ik kan zien zijn er niet zulke grote verschillen tussen MSN Desktop Search en Google Desktop Search, toch?

Kan iemand hier iets meer over vertellen?

• SysRq
Spider.007 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:13:
Ik schop dit draadje even; sinds enige dagen heb ik Google Desktop search op mijn computer@work geinstalleerd; en dat is echt geweldig! Zo kan ik nu supersnel de groeps-CVS Sandbox doorzoeken; en heb ik vandaag bijvoorbeeld de hele dag aan een java file zitten werken. Google laat dan 19 verschillende cached versies zien die ongeveer iedere 15 minuten worden geindexeerd. Ik heb daardoor een erg grappige versioning van lokale files.
Worden die cached versies van de bestanden eigenlijk altijd bewaard? Of zit er een maximum aan het aantal versies?
Ik vindt het thuis trouwens ook erg makkelijk hoor, bestanden zoeken is nu in een seconde gedaan. Een andere optie is natuurlijk een beter opgeruimd systeem... ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SysRq schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:17:
[...]

Worden die cached versies van de bestanden eigenlijk altijd bewaard? Of zit er een maximum aan het aantal versies?
Ik vindt het thuis trouwens ook erg makkelijk hoor, bestanden zoeken is nu in een seconde gedaan. Een andere optie is natuurlijk een beter opgeruimd systeem... ;)
Mijn verstand zegt mij dat er een max is; ik heb er echter nog niets van gemerkt. Ik heb nu 18.000 geindexeerde items, 0% performance verlies en een Google Desktop Search directory die 100 Mb is; best netjes :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Spider.007 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:13:[...]
in combinatie met GDS Tips werkt dit erg lekker :)
Bedankt voor de tips!

Nu wordt mijn Firefox History ook compleet gecached en geïndexeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag is Versie 1.0 van GDS uitgekomen, dus dit leek me wel een kickje waard :)

Het verschil met de beta is het volgende:
New in this release

Desktop Search now lets you search your

* PDF files
* Multimedia files, including audio (MP3, WMA, WAV and more), images (JPG, GIF, PNG, BMP and more), and videos (AVI, MPG, WMV, and more), by meta-tag. For instance, you can search by song title or artist name.
* Web pages you've viewed using the Netscape 7+, Mozilla and Firefox browsers
* Email from Netscape Mail, Mozilla Mail and Thunderbird

Users can also download plug-ins that will search even more file formats. Developers can write plug-ins using the Desktop Search SDK that index more file formats as well as to integrate desktop search into their own applications.

We've also made it easier to use Desktop Search by allowing you to access it via a deskbar on your desktop. And we've enhanced your security by adding a new privacy option, which prevents indexing password-protected Office files.
Voor mij is het vooral fijn dat Firefox en Thunderbird ondersteund worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
Ik heb hem net geinstalleerd, en hij is nu nog druk aan het indexen, maar ik vraag me af. Kan de GBS ook IMAP mails indexen? En ja, ik check mijn IMAP mail via Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

Heeft iemand de OmniPage Search Indexer plugin al geprobeerd? (zie http://desktop.google.com/plugins/omnipagesearch.html).

Deze doorzoekt ook plaatjes, PDF, etc op tekst en zet dat bij Google Desktop Search derbij. Echt geweldige technologie als dat een beetje werkt!
The ScanSoft OmniPage Search Indexer enables you to search text found in image files using world-leading optical character recognition (OCR) technology. For example, it enables you to search the text found in electronic fax documents that you may receive via email, as well as other image formats including PDF, TIF, JPG, BMP, and Paperport.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:25

Nakebod

Nope.

Die plugin lijkt me een beetje overbodig nu google dat allemaal zelf kan?

Heb hem zojuist ook weer geinstalleerd, had ooit al een oude beta erop. Maar mede door het missen van pdf/mp3 er weer afgehaald. Nu Google dat ook kan (MSN Desktop Search kon het al langer) weer de Google Desktop Search erop.

Alleen erg jammer, dat het (nog?) niet mogelijk is om remote op te vragen.
Op mijn fileserver staan toch wel de meeste bestanden, en aangezien de hele search al werkt als een soort webserver, zou het ideaal zijn als dit (Optioneel, security enzo) via andere pc's bekeken kon worden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Nakebod schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:18:

Alleen erg jammer, dat het (nog?) niet mogelijk is om remote op te vragen.
Op mijn fileserver staan toch wel de meeste bestanden, en aangezien de hele search al werkt als een soort webserver, zou het ideaal zijn als dit (Optioneel, security enzo) via andere pc's bekeken kon worden.
http://dnka.com/

Werkt niet meer met de nieuwe versie...

[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 08-03-2005 17:28 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Okay, hoe zorg je ervoor dat die Google desktop search een later aangesloten externe schijf wel indexeert? Aangezien dat in de afgelopen 2 uur nog niet gebeurt is. En mijn systeem daarvoor opnieuw opstarten doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Wolfensteijn schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:52:
Okay, hoe zorg je ervoor dat die Google desktop search een later aangesloten externe schijf wel indexeert? Aangezien dat in de afgelopen 2 uur nog niet gebeurt is. En mijn systeem daarvoor opnieuw opstarten doe ik niet.
Je systeem niet gebruiken? GDS indexeert namelijk alleen als de pc idle is. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

SysRq schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:50:
[...]

Je systeem niet gebruiken? GDS indexeert namelijk alleen als de pc idle is. :)
Inderdaad, vind ik op zich wel een nadeel. Is er geen optie dat ie nu meteen even begint te indexeren? Kon het zelf zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik heb de hele avond mijn PC aangehad, dat zijn toch aardig wat idle uurtjes. Maar nope, niets geindexeerd van in totaal 4 externe schijven. Een aangezien daar toch het grootste deel opstaat van de dingen die ik graag geindexeerd wil zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Laatst online: 09:43

CXNeXo

This behavior is by design.

Wolfensteijn schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 07:34:
Ik heb de hele avond mijn PC aangehad, dat zijn toch aardig wat idle uurtjes. Maar nope, niets geindexeerd van in totaal 4 externe schijven. Een aangezien daar toch het grootste deel opstaat van de dingen die ik graag geindexeerd wil zien...
Hier hetzelfde...gisteravond geinstalleerd, beetje aan het internetten, koffie doen.....maar nog niks geindexeerd :(

Heb toen voor de grap m'n virusscanner even onderbroken, screen gelocked (ctrl+alt+del) en voila....na 20 minuutjes alles geindexeerd

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nakebod schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:18:
Die plugin lijkt me een beetje overbodig nu google dat allemaal zelf kan?
PDFjes kan GDS idd wel indexeren, maar voor zover ik weet heeft GDS geen ingebouwde OCR :)

Mij lijkt het wel een handige plugin, iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Mijn bevindingen met deze programma zijn tot nu toe aardig positief. Moest een bepaald onderwerp opzoeken voor een opdracht van school.. tik ik in de google search en hop.. antwoord kon ik zo pakken uit chat logs, mailtjes enz enz.. extreem handig tot nu toe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
  • Laatst online: 25-01-2020
Hoe zoek je door een specifieke directory op je hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

doggiedoggiedog schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:43:
Hoe zoek je door een specifieke directory op je hd?
link:<DIRECTORY> search_item

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mijn index was gegroeid tot een belachelijke 1,8 GB...

Sorry maar dat is me te gortig, ik heb het er even weer afgegooid. Niemand meer last van?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

psy schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:06:
Mijn index was gegroeid tot een belachelijke 1,8 GB...

Sorry maar dat is me te gortig, ik heb het er even weer afgegooid. Niemand meer last van?
Dat klinkt inderdaad als best veel. Maar hoeveel (indexeerbare) data heb je? Een index van 10% vind ik bijvoorbeeld niet overdreven veel. Ik gebruik dtSearch en heb 1 Gb aan indices voor 14GB aan .PDF/.doc/.html en wat niet-indexeerbaar spul.

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 31-03-2005 13:13 . Reden: dr -> dtsearch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
Mijn index is nu ook 1.8GB... Ik vraag me af wat het zo groot maakt, want die paar documentjes (55 duizend) kunnen het niet zijn, lijkt me? Ik heb nu 55k files, 11k emails en 2k websites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil GDS alleen gebruiken om op een beperkt deel van mn harde schijf te zoeken, en wil geen index file van de rest van de bestanden. Is dat mogelijk of kan je alleen maar van álle HDD's tegelijk een Index maken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:33:
Ik wil GDS alleen gebruiken om op een beperkt deel van mn harde schijf te zoeken, en wil geen index file van de rest van de bestanden. Is dat mogelijk of kan je alleen maar van álle HDD's tegelijk een Index maken?

Alvast bedankt
Kijk anders eerst even bij de FAQ en bovengenoemde tips pagina ;)

Je kan folders uitsluiten van indexering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me had idd wel even wat beter mogen opletten
bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik had na enkele nachten 65.000 bestanden geindexeerd, ik wou even opruimen (6 GB opgeschoond) voor een grote download.
En heb de Google index verwijderd en hem opnieuw laten indexeren omdat ik dus veel verwijderd had, vervolgens zat mijn disk vol, en onderbrak hij het indexeren, heb toen weer een aantal GB vrij gemaakt maar hij blijft nu al meer dan een dag bij 1.900 bestanden hangen..
Hij indexeert nog wel, maar ERG langzaam..

(In de uren dat ik weg ben draai ik enkel MSN Messenger)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Ik heb regelmatig dat "googledesktopcrawl.exe" 100% cpu gebruikt voor lange tijd. Het lijkt ook niet echt op "de achtergrond" aan 't draaien, want ik merk dat 't systeem dan gewoon langzamer is.

Is dat wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het niet nodig echt nodig om een nieuwe te openen, daarom maar een schop. Versie 2 Beta is uit, en het mooie van versie 2 zou wezen dat hij op basis van je surfgedrag de zoekresultaten samenstelt. Versie 1 werkt nog steeds goed, iemand al versie 2 draaien?

http://desktop.google.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Google Desktop 2 uitgeprobeerd en vindt het best lekker werken, ik geruik vooral de sidebar... Jammer dat het geen RSS 0.91 aankan maar voor de rest wel leuk, plug-ins behoren ook tot de mogelijkheden en dat is gunstig voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Best tof. zodra je een site met geupdate nieuws bezoekt wordt hij automatisch bijgehouden. ook de plugin architectuur is goed, hierdoor kan je verzekerd zijn dat iemand wel iets gemaakt heeft dat je kan gebruiken.

En dat het zo goed werkt met firefox! direct zoeken op desktop vanuit firefox, bijhouden surfgedrag etc, samen met foxylicous heb ik alle informatie weer bij de hand!

google hoeft geen browser meer te maken, het bepaald al wat voor informatie jij in de browser gaat zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Justice op 23-08-2005 12:00 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Las net over de nieuwe versie, hoewel die toolbar aan de zijkant van mij niet zo hoeft, ik gebruik GDS toch alleen op mijn fileserver, met DNKA webserver erbij zodat ik ook vanaf andere pc's erbij kan.
Enig idee waar ik een changelog kan vinden van de GDS 2 beta?
Ben wel benieuwd, of ze nu standaard al de webserver hebben aangepast dat hij niet alleen vanaf localhost te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie trouwens enig idee waar Google zijn indexfile heen gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik denk, en dat lijkt mij op dit moment de enige logische plaats, gezien de grote van de files, dat ie ze opslaat in C:\Documents and Settings\{username}\Local Settings\Application Data\Google\Google Desktop\{random dingetje}

Ook geinig, deze files in de normale install dir:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
aa ### WARNING - Do not
ab ### move or delete these
ac ### files - your system
ad ### may stop working
ae ###
af ### To uninstall use
ag ### Add-Remove programs
ah ### in the control panel
ai ### or run
aj ###
ak ### GoogleDesktopSetup.exe -uninstall
al ###

Ze hebben enigzins wel humor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:28:
Ik heb regelmatig dat "googledesktopcrawl.exe" 100% cpu gebruikt voor lange tijd. Het lijkt ook niet echt op "de achtergrond" aan 't draaien, want ik merk dat 't systeem dan gewoon langzamer is.

Is dat wel normaal?
Hmm, in versie 2 is dit blijkbaar nog niet geheel opgelost. Als ik uit idle kom stopt hij met indexeren, maar de CPU gebruikt hij nog wel voor 100%.

/oplossing: na indexeren proces killen en weer restarten. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Is het mogelijk oom ook het weer van Europese steden te bekijken? Kan me niet voorstellen dat Google zo bekrompen is om het USA only te maken? En heeft iemand het ook al voor elkaar gekregen foto's uit z'n Flickr account erin te krijgen?

[ Voor 26% gewijzigd door Switch op 23-08-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Bij de Weather module staat op het moment wel City or zipcode in the USA oid.
Maar hé, tis beta, dan mag het :)
Zal wel bij de final goed komen hoop ik.
Hoop wel dat ze een beetje goede weersite of wat dan ook gebruiken, veel van die programma's kan ik alleen Arnhem als dichtsbijzijnde invoeren, ligt alleen wel een eind van Nijmegen vandaan, dus totaal ander weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zit ik weer met het probleem dat versie 2 beta steeds aan het stoeien is met explore.exe. Op de meest vreemde momenten krijg ik het gewraakte 'end task' dialog te zien. Toch maar eens een e-mail er achteraan sturen B)

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Alright... Ik heb zojuist Google Desktop 2.0 beta geinstalleerd. Ik heb reeds gezocht, maar ik kan nergens vinden hoe ik het lettertype aanpas. Ik wil graag af van dat 'ClearType'-effect wat ik zie in bijna alle vensters van mijn Sidebar, behalve dan de bovenste (Email) en Scratch Pad. Daarin zie ik gewoon Arial.

Ik heb dat ClearType nooit begrepen. Ik wil gewoon een vlijmscherp font op mijn TFT en dat bereik je niet door dat vervelende ClearType! :(

Iemand een idee hoe ik dat wegkrijg?

[ Voor 6% gewijzigd door Grover op 15-09-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een manier is om op bestands grootte te zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Bij mij staat er helemaal geen weersbericht in de lijst :? Ik heb ook de Beta2 versie..
En ik kan nog niet voor Nederlands nieuws kiezen, maar dat is denk ik overal ofniet? Zal denk ik (hoop ik?) ook wel Nederlands nieuws bevatten wanneer versie 2 af is...?

Kun je trouwens instellen dat je 2 foto's wil ipv 1 foto? (die random functie is trouwens gaar, doet vaak veel foto's uit dezelfde map achter elkaar en soms krijg ik vrij snel dezelfde foto achter elkaar, en het is niet zo dat ik weinig foto's (mappen) heb opgegeven)

ik heb trouwens de geavanceerde functie uitgezet, maar dat is toch alleen dat google informatie over het programma naar hunzelf toe stuurt? Heeft verder toch niks met weer ofzo te maken?

[ Voor 19% gewijzigd door Awkwarding op 09-11-2005 11:33 ]

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar, bij mij zet ie de indexfile op een schijf die ik niet wil, wil hem gewoon op de c schijf houden (en heb daar genoeg ruimte), enig idee hoe ik dat kan aanpassen?

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe je verwijderde items uit je index krijgt? Google Desktop Search "vind" nog steeds zaken die ik allang heb weggegooid

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:52:
Heeft iemand een idee hoe je verwijderde items uit je index krijgt? Google Desktop Search "vind" nog steeds zaken die ik allang heb weggegooid
Waarom post je deze vraag in een discussietopic? Dit is gewoon een vraag die je in een apart topic had moeten posten; maar niet voordat je zelf gezocht had. De enige manier lijkt overigens een reinstall te zijn, dan moet je zelf handmatig de cache verwijderen tussendoor

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Dit topic is al een tijdje niet actief maar ik denk dat mijn vraag hier wel beantwoord kan worden:

Ik heb GDS al een tijd draaien en nu was ik op zoek naar een bestand op de PC. Ik zoeken met GDS en hij vond het bestand. Echter zodra ik op de URL klik, geeft GDS aan dat bestand niet meer op de locatie aanwezig is.

Dat kan kloppen want die directory bestaat niet meer. Het lijkt er dus op dat wanneer GDS eenmaal een file heeft geïndexeerd, dit niet meer wordt aangepast als een file wordt verwijderd of verplaatst.

Iemand die weet of dit aan te passen is. Ik heb namelijk nu een behoorlijke vervuiling in GDS omdat ik vele bestanden in de loop der tijd heb verplaatst.

Nog even een correctie: wanneer een bestand wordt verplaatst past GDS het wel aan maar bij verwijdering van een file blijft GDS de laatste locatie gewoon aangeven.

[ Voor 11% gewijzigd door robbydw op 29-01-2006 10:05 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor zover ik weet update GDS zijn index wel netjes voor lokale bestanden. Zodra je via een hack netwerkmappen gaat indexeren gebeurt dat eenmalig; maar voor je harde schijf horen verplaatste bestanden gewoon goed door GDS te worden bemerkt :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Spider.007 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:27:
Voor zover ik weet update GDS zijn index wel netjes voor lokale bestanden. Zodra je via een hack netwerkmappen gaat indexeren gebeurt dat eenmalig; maar voor je harde schijf horen verplaatste bestanden gewoon goed door GDS te worden bemerkt :)
Ook als deze worden verwijderd?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
één ding is zeker, google desktop search + grabit = no go
ik vond het zo vreemd dat mijn hdd's maar bleven ratelen, ik d8 zullen die pakketjes wel zijn die ook weer worden gechecked met grabit en daarna uitgepakt maar na wat processen killen is mijn pc weer stil. Google was continu bezig die shit te indexen en dat leverde behoorlijk wat cpu load + veel hdd herrie op:P

Verder vind ik het een prima programma wat zeker de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, even een klein kikje, maar volgens mij klopt hier iets niet:
code:
1
Total searchable items   278.721

M.a.w. hij begint steeds weer opnieuw met zoeken. Beter gezegd: dit lijkt bijna niet te kunnen...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
wellicht duurt het een tijdje voordat de verwijzing wordt opgemerkt, immers hij spidert je pc.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 12-09 20:27
onder tussen is er ook een nieuwe versie GDS 3
http://desktop.google.nl/nl/index.html

Mijn vraag is eigenlijk hoe veilig is`de GDS ...
Ik wil hem op m`n werk gaan gebruiken, waar ook belangrijke documenten opstaan.
welke ik niet graag terug wil zien op het internet ...

Als ik de topic goed doorgelezen heb, doorzoekt hij dus je pc en zit het programma tussen de firewall en IE :?

Kortom kan ik hem veilig op m`n werkplek gebruiken, zonder dat er gevoelige gegevens verstuurd worden

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:29
Ik weet dat er in dit topic alweer 'n tijdje niks gepost is, maar om voor deze vraag 'n heel nieuw topic te openen is iets te overdreven:

Ik heb eergister m'n nieuwe systeem binnen gekregen, en nou wilde ik meteen google desktop erop installeren zodat alle bestanden meteen worden geindexeerd.

Maar google desktop wil geen deskbar laten zien :S heeft iemand hier ook last van gehad en het op weten te lossen ?

Komt het misschien doordat ik Windows Pro 64bit versie heb (ik zie iig niks op de google dekstop site over werken met 64bit platform). Dit zou wel vreemd zijn want de zijbalk en zwevende deskbar werken wel .. iemand 'n idee ? ik weet niet wat voor informatie ik nog meer zou moeten geven bij deze nogal wazige uitleg :P
Pagina: 1