[.NET C#] pocket pc applicatie andere applicatie starten

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
hallo,

ik heb me al rot gezocht op msdn naar een oplossing om op een pocket PC een andere applciatie te starten en ook startinfo mee te geven. ik bedoel zoiets

startapplicatie("programma.exe /f file.txt")

nu kan ik dat niet vinden. er staat wel op s=msdn voor normale framework maar niet voor compact framework.

heeft iemand enig idee :?

Klaas

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

C#:
1
Proces.Start(@"test.exe", "argumenten");

Werkt dat niet op het compact framework?

[ Voor 15% gewijzigd door pjvandesande op 15-10-2004 12:46 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Volgens de documentatie is die klasse niet beschikbaar voor het compact framework. Wat het dan wel moet zijn weet ik niet, ik kan me wel voorstellen dat filesystems, executables en dergelijke afwijken op zo'n compact device, dus dat het er daarom niet is.

[ Voor 54% gewijzigd door Infinitive op 15-10-2004 13:02 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• klaasopurk
  • Nu online
het gekke is dat er onder visual embedded wel een command voor staat.

createproces()

deze is er niet onder .NET :(

Klaas

• Infinitive
Kan je deze dan niet gebruiken via platform invoke? Bv. als het een functie is gedefinieerd in een bepaalde dll file, dan kan je met platform invoke deze functie aanroepen vanuit .net.

[ Voor 16% gewijzigd door Infinitive op 15-10-2004 13:42 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

CreateProcess() moet je importen uit de coredll middels de DllImport.

Aye aye captain

Verwijderd

Weng schreef op 15 oktober 2004 @ 15:11:
CreateProcess() moet je importen uit de coredll middels de DllImport.
smartehpants

• klaasopurk
  • Nu online
hoi allemaal

inmiddels werkt aanroep createproces met inderdaad de coredll.dll

[DllImport("coredll.Dll")]
private static extern int CreateProcess(string strImageName, string strCmdLine, IntPtr pProcessAttributes, IntPtr pThreadAttributes , int bInheritsHandle, int dwCreationFlags, IntPtr pEnvironment, IntPtr pCurrentDir, Byte[] bArray, ProcessInfo oProc);

totzover niks aan de hand. maar nu doe ik dit

ProcessInfo pi = new ProcessInfo();
CreateProcess("PocketCad.exe", "test.cad", IntPtr.Zero, IntPtr.Zero, 0, 0, IntPtr.Zero, IntPtr.Zero, new Byte[128], pi);

maar nu zegt pocketcad dat hij de file niet kan openen. maar hij staat in de home van de pocketPc, in de directorie van pocketcad en in de map van progje van mij.

mijn vraag is weet iemand hoe verkenner het dan doet als je dubbelklikt. dan gebeurt dit toch ook??? :? :? :?

Klaas

• Infinitive
Verkenner doet dat op een andere manier. Als je wilt weten hoe dat gaat, moet je bij msdn naar de Shell SDK kijken.

Maar wat betreft je vraag: hij start wel het programma, maar laad nu niet het documentje dat je als parameter meegeeft?

(probeer dan eerst eens voor de gein een ander programma waarvan je zeker weet dat 'ie dat ondersteund).

[ Voor 29% gewijzigd door Infinitive op 15-10-2004 16:36 ]

• klaasopurk
  • Nu online
hmz iexplorer doet het wel als je de url mee geeft.

dit programma kan dat ook, maar ik weet dus niet hoe de parameters moeten.

ik d8 zoals ik het deed.

tevens als programma zegt dat ik niet kan laden, dan heeft hij toch die parameter mee gekregen naar mijn idee.

Klaas

Pagina: 1