Keuze Wireless Access Point

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
We willen hier op het lab vcan mijn bedrijf verschillende meetopstellingen gaan voorzien van een wireless connection.

Nu is het belangrijkste hier dat de data absoluut veilig overgezonden moet worden.
Dus een WPA access point.

De beschikbare types zijn de volgende:
WAP54G Linksys Wireless LAN 54Mb accesspoint € 82,50
en
USR805450 US Robotics Wireless LAN 100Mb accesspoint €92,50

Nu lijkt die USR me beter, maar ze verkopen geen WLAN USR PCI kaarten bij norrod, dus dan zou het een linksys of 3com kaartje worden, want inkoop heeft blijkbaar voorkeur voor die shop.

Gaat de communicatie tussen twee verschilende merken wel lekker?

Welke van deze twee access points is een betere keus?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Tja, zelf zou ik voor de linksys gaan, maar dat is meer persoonlijk (en het feit dat linksys een onderdeel van cisco nu is) maar ik zou gewoon wat reviews lezen.

Zo kom je er wel uit :)

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Reviews heb ik reeds doorgewerkt.

Samenvatting:
Linksys heeft slechter signaal/bereik.
USR heeft slechtere handleiding en moeilijke installatie

Aangezien het binnen een gebouw is waar de computers en het access point binnen 20 meter van elkaar staan, zal signaal wel niet zo belangrijk zijn.
En over de installatie maak ik me minder dan geen zorgen ;)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Nou, als beide aspecten je dus geen moer uitmaken, zou ik lekker voor de goedkoopste, in dit geval de Linksys, gaan :). Daar zijn bovendien ook netwerkkaartjes van beschikbaar, en dan weet je dus zeker dat het allemaal netjes met elkaar samenwerkt. Dat hoeft over het algemeen niet zo heel veel uit te maken - het spul voldoet immers allemaal aan de standaarden - maar toch. Je hebt dan in ieder geval zekerheid.

Overigens heb ik zelf goede ervaringen met zowel Linksys als USR-spullen; mij zou het dus echt om het even zijn.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een WAP54G AP met bijbehorende PCMCIA/PCI kaartjes en niets dan lof over die kaartjes! Prima spul, goed bereik!

Instelmogenlijkheden zijn ook legio. Mooi AP voor een goede prijs imo.

Ik was destijds zo'n 275 euro kwijt voor AP + 4 PCs/laptops. Dat zijn toch goede prijzen, als je het mij vraagt. Daarnaast, tja, 't is tegenwoordig een onderdeel van Cisco wat mij weer goed vertrouwen geeft in de kwaliteit van 't spul :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Routers zijn Internet en Telefonie (IT) of Netwerk Troubleshooting (NT) materie, geen Overige Hardware (OH). Die hoofdgroep 'Netwerken' is er niet voor niets, ga daar dus maar eens kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.