[Exchange] Mogelijk om mail te bouncen? *

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 08:23
Ik heb net het en en ander opgezocht over email bouncen omdat ik hier op mijn werk nogal wat last heb van ongewenste email. Wij gebruiken een exchange server en Outlook 2000.

Is het mogelijk om email te bouncen? Ik weet dat je regels kan aanmaken zodat die mail meteen verwijderdt wordt. Maar ik hoopte eigenlijk dat het ook mogelijk was om die emails te bouncen voordat ze in mijn inbox komen. Met MailWasher lukt het in iedergeval niet omdat die geen Exchange accounts support...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:41
Creatinus schreef op 15 oktober 2004 @ 11:48:
Ik heb net het en en ander opgezocht over email bouncen omdat ik hier op mijn werk nogal wat last heb van ongewenste email. Wij gebruiken een exchange server en Outlook 2000.

Is het mogelijk om email te bouncen? Ik weet dat je regels kan aanmaken zodat die mail meteen verwijderdt wordt. Maar ik hoopte eigenlijk dat het ook mogelijk was om die emails te bouncen voordat ze in mijn inbox komen. Met MailWasher lukt het in iedergeval niet omdat die geen Exchange accounts support...
je hebt echt een 3th party tool nodig.

Ik heb zelf goede ervaringen met GFI mail essentials ( www.gfi.com ).

Het grote voordeel is dat dit spamfilter op SMTP server niveau werkt en niet op mailbox niveau. Je hoeft dus alleen op je exchange server software te installeren, en niet op je clients.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met een goede antivirus/spam voor Exchange al een hele boel filteren op de server :)

[google=antispam exchange] :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met WOS te maken lijkt me zo :) Verder weet je dat de meeste spam van random afzenders komt en dat een bounce-message nutteloos en irritant zal zijn? :)

Bouncen in Exchange Server > [Exchange] Mogelijk om mail te bouncen? *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:41
Spider.007 schreef op 15 oktober 2004 @ 12:07:
Heeft niets met WOS te maken lijkt me zo :) Verder weet je dat de meeste spam van random afzenders komt en dat een bounce-message nutteloos en irritant zal zijn? :)

Bouncen in Exchange Server > [Exchange] Mogelijk om mail te bouncen? *
WOS > SA
je zou natuurlijk ook kunnen bouncen zonder NDR

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Bouncen is niet echt de manier. Je kan beter die troep in de bitterbak laten verdwijnen. Veel spam heeft een andere afzender. M.a.w. de gebounce-te mail komt niet bij de werkelijke verstuurder aan. Gevolg is dat je mail bij iemand anders in de mailbox komt die het ook weer als spam bestempelt en wellicht gaat lopen bouncen etc.etc.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
same party tool: http://www.microsoft.com/...9C8F277071&displaylang=en

alleen voor exchange 2003

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1