Toon posts:

Asusv9999GE TV-OUT Probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de Faq gelezen!! ;)

Sinds een week krijg ik alleen maar een zwart scherm op mijn TV.
Ook heb ik volgens device manager opeens 3 default monitors erbij...
De default monitors gaan niet meer weg, heb ze al op alle manieren proberen te verwijderen. Ik weet verder niet of dit met mijn probleem te maken heeft, aangezien ik op andere forums van meer mensen lees dat dit een veel voorkomend foutje is van windows xp.

Volgende is al geprobeert:
Nvidia File Remover gebruikt
Ik heb andere driver geprobeert (nu weer 66.81)
Nieuwe en verschilende tv-out stekkers (shvs m2m etc etc)
Windows XP opnieuw geinstalleerd! :S

Nog steeds is mijn tv-out van de ene op de andere dag stuk...

Ook ben ik na uren zoeken 2 soortgelijke problemen op internet tegengekomen
http://www.techsupportfor...ive/index.php/t-6645.html
http://www.techsupportforum.com/showthread.php?t=16577

Deze zijn nog niet echt beantwoord waardoor deze me ook niet verder helpen! Wie kan mij helpen??? _/-\o_

NB:Voor eventuele verdere spces van mijn systeem check m'n profiel

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Heb je al gekeken bij de driverinstellingen, bij nView? Als je daar de boel op 1 monitor hebt gezet, is het logisch dat je TV zwart blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteraard! het vreemde is dattie als ik de wizard volg 2 CRT monitoren als standaard setting heeft, terwijl ik maar 1 monitor heb geinstalleerd (+ me tv)

De TV kan ik alleen handmatig kiezen of via custom wizard options...Ook gaf me tv vandaag toen ik me register had gecleared met Rivatuner opeens een beep na een restart!

Misschien dat het toch iets met het register of een andere softwarematige fout te maken heeft. Het lijkt me nog steeds stug dat m'n tv-out van het ene op het andere moment kapot is...:S

Zou het opnieuw flashen van mijn bios iets uit kunnen maken?

Grtz

Verwijderd

Wat doet de TV als je de PC opstart? Dan zou je nl. gewoon de tekst moeten kunnen zien. Ow, schiet me net te binnen dat ik in het begin ook het probleem had dat de TV-out het niet deed. Dit loste ik op door de monitor op de andere aansluting te proppen. Heb overigens een XFX 6800GT.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

als je kloon kiest en je hebt twee ctr-monitoren staan moet je een naar pal-b(g) omzetten. Doe je bij instellingen van je secundaire aansluiting. Meestal moet ie hem toch wel detecteren...

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

er zit ergens in die driver instellingen de optie om je TV toestel te forceren

dit heb ik moeten instellen in configuratiescherm => beeldscherm => instellingen => geavanceerd => ...

bij die nvidia stuff staat dat er tussen

en heb je TV Tool al eens geprobeerd ?

groeten,

Yves :)

Verwijderd

Topicstarter
tv tool werk ook niet...Hij detecteert overigens wel de tv-out chip!

Verder is er een lichte ruis te zien als ik mijn tv op av2/svhs zet. Als ik mijn pc uitzet is deze er niet! Er is dus blijkbaar wel een bepaald signaal aanwezig...

Ik ben bang dat m'n tv-out kapot is! maar de oorzaak is mij nog steeds een raadsel :X
Heb gelukkig 3 jaar garantie op m'n asus kaartje zitten dus gaan we het zo proberen!

Mochten jullie nog tips hebben hoor ik het graag, maar ' I'm running out of options'

Dusver bedankt voor de reacties.

Verwijderd

dus die setting in je driver , die staat op force tv ?? verdorie ...

misschien eens een andere tv out kabel of een andere scart of ingang op je TV proberen ? misschien heeft je kat of kond wel aan de kabel gezeten ...

Yves ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus die setting in je driver , die staat op force tv ?? verdorie ...
Ik weet niet helemaal zeker of ik begrijp wat je hiermee bedoelt, maar door in het menuutje nview-> single display -> tv te kiezen helpt iig niet..

Tjaen die kat....zou een optie kunnen! :P

Gr.

Joris

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan het zijn dat je je kabels inprikte terwijl TV en/of PC aan stonden? Je PC is namelijk, als het goed is, geaard. En dan wil het wel eens voorkomen dat er een lekstroompje van je TV, die niet geaard is, over de signaallijnen naar het aardpunt gaan lopen. Dit kan je video out en/of zelfs je TV in slopen.

Nog een kans bestaat er als je je PC juist niét geaard hebt. Je PC is zo opgebouwd dat er vanuit gegaan wordt dat je die aard, kijk alleen al naar de grote metalen kast van je PC en PSU. Aard je die niet, dan kan er hetzelfde gebeuren als hierboven beschreven, maar dan de andere kant op. Als je audio/video apperatuur dan ook nog 's op de kabel is aangesloten kan dat de zaak nog eens verergeren.

Soms kun je dit waarnemen door een storing in het beeld, of een brom in je geluid.
Beste is in ieder geval alleen de boel aansluiten als alles echt uit staat, en er op letten dat je kabels van een goede kwaliteit gebruikt, waarbij de afscherming van groot belang is.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ok, kweetnie of t beter is een nieuw topic te openen of hier te reageren...
Ik schop deze dan maar onder z'n kont...misschien dat er na 2 jaar nieuwe wijsheden zijn bijgekomen...

Ik heb dit probleem dus ook (met mijn pixelview GF FX5900 XT), en het ziet er naar uit dat er nergens een antwoord voor te vinden is.
Vroeg me af of Joris het misschien toen heeft weten te fixen...

Kweet dat in je register by local_machine/system/currentcontrolset/control/class/ allemaal hardware classes aanwezig zijn, waaronder die van de monitors...

Daar staan dus inderdaad 0000 t/m 0003 (3x default + 1x PnP)...als ik die wegdonder, en in device manager ook alle 4 de monitors wegdonder en nvidia drivers weggooi (in alle 6 mogelijke combinaties van volgordes) en dan reboot...dan wordt fijn weer alles mooi geinstalleerd...4 monitors; 3x default en 1x plug n play...

En TV-out doet dus niks...deed het altijd perfect...

Zelfs iets gelezen over je "hoofd monitor" hernoemen naar 0000 in register (das dus die 0003, die plug n play) en dan evt. rest deleten...alllemaal zelfde resultaat...
Heb weer 4 monitors bij reboot en TV-out doet het niet...

Iemand dit al eens weer werkende gekregen?
Iemand die weet waar de monitors nog meer int register verstopt zitten?
Als je searcht op monitor int register krijg je natuurlijk 10.000 performance n system monitors...
Alles behalve je CRT zulluh we maar zeggen...

Wil weer films op mijn mooie TV'tje vanuit m'n luie nest kijken!

@Hieronder:
Wow, jij als tweakert vindt het woordje "tanx" vervelend?
Nou, ik heb het weggehaald hoor...
Tanx dat je me daar ff op geattendeerd hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 20-02-2007 09:27 ]

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

offtopic:
je hoeft niet elke post iedereen te groeten en te bedanken, dat is niet alleen vervelend maar wij tweakers groeten elkaar al door alleen maar te posten en te reageren in een topic... dus zouden degenen die dit doen/aangesproken voelen hier aub mee willen ophouden...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ok, kweetnie of t beter is een nieuw topic te openen of hier te reageren...
Ik schop deze dan maar onder z'n kont...misschien dat er na 2 jaar nieuwe wijsheden zijn bijgekomen...
Als je het niet zeker weet, vraag het toch eerst na... :o

In de GoT Huisregels staat wat dat betreft duidelijk dat oude topics niet geschopt mogen worden, tenzij je iets voor naderen nuttigs toevoegt. "Ik heb dat probleem ook" is niet iets waar anderen wat aan gaan hebben.

Verder zou het idd geen kwaad kunnen om even de stukjes over Netiquette op GoT goed door te nemen, dan krijg je reacties als die hierboven niet :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.