Asus K8N-E moederbord geeft geen Surround geluid, alleen 2.0

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Ik heb een mooi Asus bord aangeschaft voor een A64, vanwege het overlijden van m'n vorige plank welke het waarschijnlijk gehad had door al het overclocken, en aardige tijd goed draaien met veel stoom erdoor.

Het moederbord ziet er goed uit en werkt opzich prima. Echter, nu wil ik weer zoals altijd 5.1 op m'n Creative setje hebben via SPDIF, of Optical. Beide mogelijkheden geprobeerd, maar alleen m'n voorste 2 speakers, left en right, werken, de rest niet!

Er is verder niets veranderd aan de setup, Het gebeurd op de SPDIF uitgang & optical.

Ik heb nog 2 topics gevonden van mensen met dit probleem, echter replyde hier niemand op, zie hieronder:

http://www.techsupportforum.com/showthread.php?t=17737
http://www.nforcershq.com...e4c726c64de59d2f0a632b3d9

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb de Asus drivers geprobeerd als eerste, met realtek driver, later die gedeinstalleerd en de nieuwste Nforce drivers gedownload van nvidia en de audiodrivers geforceerd geinstalleerd. Werkt goed, heb nu ook "nvmixer" als mixer, maar werken, ho maar. Als die gaat "testen" hoeveel speakers je hebt, hoor ik weer alleen uit de voorste speakers geluid komen.
Ook nog een testversie gevonden op nforcershq, (genaamd: NVIDIA_Audio_v4.54.exe), waarbij het control panel ietsje is vernieuwd, maar alsnog, weer geen 5.1. In apparaatbeheer (device manager) is wel de nvidia driver geinstalleerd, en verder geen conflicten.

Analoog is helaas ook tijdelijk geen optie, omdat m'n Creative speakset alleen maar digigal in heeft. En m'n mooie omzetter daarbij doe ik niet zomaar aan de kant zetten.

Ik hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt :*)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53
De nvidia nforce audio drivers werken enkel op een nForce2 voorzien van MCP-T southbridge, dus waar de APU van nVidia inzit. Alle overige mainboards gebruiken andere soundchips zo ook dit mb dat voorzien is van een realtek chip. Eraf dus met die nVidia sounddrivers en enkel realtek installen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
The Source schreef op 15 oktober 2004 @ 21:18:
De nvidia nforce audio drivers werken enkel op een nForce2 voorzien van MCP-T southbridge, dus waar de APU van nVidia inzit. Alle overige mainboards gebruiken andere soundchips zo ook dit mb dat voorzien is van een realtek chip. Eraf dus met die nVidia sounddrivers en enkel realtek installen.
De nvidia drivers werken prima, dat staat ook op veel forums. Echter, de realtek met een asus control panel hebben helemaal geen opties. Ik ga zo de realtek site bezoeken, kijken of daar nog nieuwere staan, maar heb weinig hoop eigenlijk op een goed control panel.

edit:
De realtek drivers die ik gedownload hebben geven ook zo'n audio rack weer met asus erin, en geven nu helemaal geen geluid op m'n digitale uitgangen.

Niet erg netjes van Asus dit.

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 16-10-2004 18:33 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)