Mijn broertje die ik dus absoluut niet alle rechten wil geven wil graag Sims2 spelen.
Alleen kun je Sims 2 alleen maar met administrator rights spelen
Ik heb het nu zover gekregen dat als hij de snelkoppeling opent dat je een schermpje krijgt met "uitvoeren als...". Alleen kan ik daarvoor het administrator wachtwoord niet automatisch opslaan.
Ook heb ik even gekeken op het forum en heb een VBS script kunnen vinden. Heb het als volgt gebruikt;
Dit VBS script heb ik "sims.vbs" genoemd en onder het mapje gezet in de sims waar deze exe-file te vinden is. Als ik deze dan open vanaf mijn broertjes account vanaf dat mapje dan geeft hij een error
Wat kan ik nu doen om dit te laten werken? Of wat doe ik fout?
Bedankt...
Alleen kun je Sims 2 alleen maar met administrator rights spelen

Ik heb het nu zover gekregen dat als hij de snelkoppeling opent dat je een schermpje krijgt met "uitvoeren als...". Alleen kan ik daarvoor het administrator wachtwoord niet automatisch opslaan.
Ook heb ik even gekeken op het forum en heb een VBS script kunnen vinden. Heb het als volgt gebruikt;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| On Error Resume Next dim WshShell,oArgs,sUser,sPass,sCmd,ProcessName ' ---------------------------- ' configuratie variabelen ' ---------------------------- ' sUser = Account ' sPass = Wachtwoord ' sCmd = Pad naar commando bijv. cmd, mmc, regedit etc. ' ---------------------------- sUser="Administrator" sPass="het administrator wachtwoord" sCmd="Sims2.exe" ' ---------------------------- ' Uitvoering ' ---------------------------- set oArgs=wscript.Arguments set WshShell = CreateObject("WScript.Shell") set WshEnv = WshShell.Environment("Process") WinPath = WshEnv("SystemRoot")&"\System32\runas.exe" set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") if FSO.FileExists(winpath) then 'wscript.echo winpath & " " & "verified" else wscript.echo "!! Foutmelding !!" & VBCRLF & "Kan " & winpath &" niet vinden of verifieren." & VBCRLF & "Je moet minstens Windows 2000 draaien anders werkt dit script niet." set WshShell=Nothing set WshEnv=Nothing set oArgs=Nothing set FSO=Nothing wscript.quit end if rc = WshShell.Run("runas /user:" & sUser & " " & CHR(34) & sCmd & CHR(34), 2, FALSE) wscript.Sleep 100 'even wachten tot het scherm geopend is WshShell.AppActivate(WinPath) 'dos-prompt window activeren wscript.Sleep 100 'nog even wachten.. WshShell.SendKeys sPass & "{ENTER}" 'Wachtwoord naar dos-prompt sturen 'set WshShell=Nothing 'set oArgs=Nothing 'set WshEnv=Nothing 'set FSO=Nothing 'wscript.quit |
Dit VBS script heb ik "sims.vbs" genoemd en onder het mapje gezet in de sims waar deze exe-file te vinden is. Als ik deze dan open vanaf mijn broertjes account vanaf dat mapje dan geeft hij een error
Bedankt...