[smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies

Pagina: 1
Acties:
  • 2.226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36
Ik heb net de laatste BBCode extensie voor FireFox gedownload en zag dat er een bbcode smilie optie inzat. Aangezien ik deze extensie veel gebruik en bijna alleen maar op Got heb ik hem aangepast. In de code heb ik erbij gezet dat het imgtjes van GoT /T.Net zijn met een verwijzing.

Afbeeldingslocatie: http://www.roeligan.nl/got/bbcode_gotsmilies.jpg

Mag ik deze zo openbaar maken? (Er staat GoT smilies :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 23-06-2005 23:25 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 16:16

Schonhose

Retro Icoon

Het GoT smileypack voor Trillian/etc/etc mag ook zonder problemen mits je maar een goede verwijzing ergens neer poot.

Er staat 1tje in die je niet mag distributeren en dat is: O+

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Van wie is die?

Die is wel van tweakers... tjek Als je de smilies op een andere site wilt gebruiken / credits

ik regel het via daar wel :)

[ Voor 80% gewijzigd door Roeligan op 15-10-2004 11:45 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Hmm zie net dat Jaymz heeft zitten prutsen in die FAQ 8)7 Het correcte adres is dus juridisch@tweakers.net ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als je er geen commerciele doeleinden bij hebt mag je de smilies die Firefox (de gebruiker, niet de browser ;)) voor T.net gemaakt heeft gewoon gebruiken, met bronvermelding
Als je de smilies op een andere site wilt gebruiken / credits

volgens mij is dit een prima idee, en zou ik zelfs geneigd zijn het hartje-smijltje wel gewoon toe te staan, aangezien het een extensie is die juist gericht is op toepassing op GoT, maar volgens mij is het dan essentieel dat je die extensie distribueert met een licentie die hergebruik hiervan duidelijk bindt aan GoT/Fok! en ook expliciet verbiedt dat mensen uit die extensie dat smijltje vervolgens copyright-loos kunnen halen. (oftewel het copyright blijft bij GoT berusten)

Maar uiteindelijk is dat ook maar mijn mening, en zou dat minstens bevestigd moeten worden door een HGA..

Wel een leuk idee, misschien wel iets dat GoT ook zelf vanuit een FAQ kan linken, als zijnde een handige extensie voor FireFox gebruikers op GoT :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Heb net via Als je de smilies op een andere site wilt gebruiken / credits de adressen gevonden en de juiste personen gemeeld :)

[edit]
adressen van Dr Crouton en bestuur[at]klan.nl bouncen alleen :X

[ Voor 21% gewijzigd door Roeligan op 15-10-2004 11:53 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Overigens missen er nog een aantal smilies :)

<+:) B-) d:)b 7(8)7 ^) *; en wat ik vergeet.
RM-rf schreef op 15 oktober 2004 @ 11:47:
maar volgens mij is het dan essentieel dat je die extensie distribueert met een licentie die hergebruik hiervan duidelijk bindt aan GoT/Fok! en ook expliciet verbiedt dat mensen uit die extensie dat smijltje vervolgens copyright-loos kunnen halen. (oftewel het copyright blijft bij GoT berusten)
Hmmm. Ik ken de copyright structuur van de plugins niet maar kan me voorstellen dat dat niet zomaar gaat.

Maar ik weet niet of het uitmaakt? Dit aangezien de plugin (neem ik aan) geen O+ als output geeft, maar O+
Wel een leuk idee, misschien wel iets dat GoT ook zelf vanuit een FAQ kan linken, als zijnde een handige extensie voor FireFox gebruikers op GoT :)
Ik zal dan ook wel even een subtiele hint (vragen te) zetten in de SA Firefox topic-topicstart O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
heheh de lijst is zo al lang... ik heb me gehouen aan de volgorde (en dus ook de smilies) op de post reply pagina.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

F_J_K schreef op 15 oktober 2004 @ 11:59:

Hmmm. Ik ken de copyright structuur van de plugins niet maar kan me voorstellen dat dat niet zomaar gaat.
Nederlands Auteursrecht berust zelf sowieso bij de 'maker' van een werk, zelf al voeg je de smilie toe binnen een plugin, die zelf weer toegepast werd in een programma, kunnen hierop verschillende licenties berusten:
(denk bv aan een film waar aan het einde verschillende rechthebbenden vermeld worden, bv de schrijvers van liedjes die in de film gebruikt worden en de platenmaatschappij die de artiesten onder contract heeft staan)
In Nederland, danwel continentale europese landen (duitsland, frankrijk; het Latijnse model) rust dit auteursrecht automatisch bij de maker, in angelsaksische landen is daarvoor een copyright-claim nodig.

In dit geval valt Firefox zelfs deels onder de GPL/MPL, maar dat betreft code; het kan mogelijk betekenen dat een plugin uitbrengen onder commerciele voorwaarden enigszins beperkt ... maar de artwork zelf mag wel onder licentie-voorwaarden vallen:
Firefox en Mozilla zijn zelf weer trademarks en er rusten ook auteursrechten op de gebruikte iconen/gui alswel logo's e.d. (zelfs linux is een trademark; in theorie kan linus torvalds, de trademark-houder danwel OSD de vertegenwoordiger van de trademark-rechten op linux het mensen verbieden Linux onder die naam op de markt te brengen)

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 15-10-2004 12:08 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
De extensie is zelf geschreven door Jed Brown (die hem ook weer gebaseerd heeft op een ander) waar weer een link staat naar een license voor gebruik.

Ook heb ik al eerder deze extensie aangepast met goedkeuring. Ik zit nu dus alleen maar met de smilies. Ik kan de meel van midas en dr crouton niet vinden (sterker nog dr crouton kan ik op heel got niet vinden)

edit:

Ik had in eerste instantie de strike optie erin gezet, die heeft de originele niet: deze dus
Nu wel :P

[ Voor 20% gewijzigd door Roeligan op 15-10-2004 12:17 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

De namen zijn clickable in de smiley-FAQ, tip ;)

Ah je had ze wel gevonden maar ze bouncen....
curry684 schreef op 15 oktober 2004 @ 11:47:
Hmm zie net dat Jaymz heeft zitten prutsen in die FAQ 8)7 Het correcte adres is dus juridisch@tweakers.net ;)
^^^ fixed :)

[ Voor 91% gewijzigd door curry684 op 15-10-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
ook voor jou is er de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop ;)

Ik wacht iig geduldig af hoe zij reageren, of als t.net toestemming geeft (wat ze al doen als ik het zo opzet) zet ik alleen de standaard bb smilies erin met dei van t.net aangevuld.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hoezo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dr. Crouton komt volgens mij van Fok! af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11

FlashBang

Hoi.

ik wil die smilie pack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
hehehe ik zal morgen nopg eens een meel sturen naar de betreffende personen sturen... daarna zal ik de source online zetten (desnoods met alleen got smillies)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wordt het eens niet tijd om dat krampachtige gedoe rondom dat O+ smiley eens grondig te herevalueren? Ik heb het al nooit zo goed begrepen maar het is inmiddels al gedateerd (al helemaal voor internet-tijd-begrippen). Ik vind sowieso dat gedoe rondom de smilies een béétje overtrokken maar goed, ik kan me wel iets voorstellen bij de gedachtengang.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 15:47
Roeligan schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 15:34:
hehehe ik zal morgen nopg eens een meel sturen naar de betreffende personen sturen... daarna zal ik de source online zetten (desnoods met alleen got smillies)
Even met een schop dit topic omhoog trappen. Hoe staat het met deze extensie? :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
ehhhm.... zal binnenkort ff ergens uppen... check dit topic ff regelmatig... (staat op mn werk pc en ik werk er neit meer :X )

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
LuNaTiC schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 15:37:
wordt het eens niet tijd om dat krampachtige gedoe rondom dat O+ smiley eens grondig te herevalueren? Ik heb het al nooit zo goed begrepen maar het is inmiddels al gedateerd (al helemaal voor internet-tijd-begrippen). Ik vind sowieso dat gedoe rondom de smilies een béétje overtrokken maar goed, ik kan me wel iets voorstellen bij de gedachtengang.
^^ Dat is wel interessant. Ik heb Femme namelijk nooit 'zien' zeggen dat die smiley alleen voor hem is. En waarom zo bekrompen? Scheelt in ieder geval het steeds weer terug kerend topic over copyrights.

http://hawvie.deviantart.com/

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-07 13:44

ThE_ED

Stuffed Animal

Dat hartje is toch niet voor Femme?
*probeert zich de correcte user te herinneren*

*oeps* volgens mij heb ik een beetje nutteloos geschopt, nouja, die paar daagjes mag nog wel :P

[ Voor 38% gewijzigd door ThE_ED op 25-11-2004 16:12 ]

Ik ben fan van dingen

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ThE_ED schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:12:
Dat hartje is toch niet voor Femme?
*probeert zich de correcte user te herinneren*

*oeps* volgens mij heb ik een beetje nutteloos geschopt, nouja, die paar daagjes mag nog wel :P
Nee, voor zijn zusje. Zusje.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Als we dan toch goed bezig zijn Afbeeldingslocatie: http://www.i2paq.org/pet.gif

:+

• ThE_ED
  • Laatst online: 01-07 13:44

ThE_ED

Stuffed Animal

Dat was het ja.
Ok, dan snap ik het weer. :P

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 25-04 08:56

peace, love & linux

Als je het dan helemaal precies wilt:

Superzusje http://gathering.tweakers...XF76-XF8-XF9---A#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 16:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bovendien is die niet door femme, maar door vuurvos gemaakt, en die wilde niet dat het op andere sites dan tweakers, fok en zijn eigen sites gebruikt wordt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
idd.. staat in de FAQ btw. Ik zal binnenkort de extensie op mn site zetten (moet hem weer vinden in mn backups....) Hij is toch voor de T.Net en GoT fora... (hij gebruikt de code hiervoor iig...) en zal dus toch alleen maar hier gebruikt kunnen worden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Mag ik deze weer heel voorzichtig omhoog kicken? :) Heb je de extensie alweer gevonden? Ik kan 'm niet op je site vinden, of kijk ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Ik heb hem gevonden... (hij stond er trouwens al op blijkbaar :+ )
http://www.roeligan.nl/got/files/bbcode.jar

[edit]
Hier zit nog een kleine bug in met _/-\o_ maar die wordt vanaaf verholpen (kan hier niet ftp-en)

[ Voor 35% gewijzigd door Roeligan op 20-12-2004 08:58 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Dankjewel! Kun je samen met je update ook een hele korte installatiemanual geven, want van 1 .jar-bestand word ik niet veel wijzer. Dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Bedankt! Heel handig zo!

Die .jar kan je kwijt in de map waar je bbcode-extensie geïnstalleerd is. Bij mij (WinXP) is dat:
code:
1
%systemroot%\Documents and settings\%naam%\Application data\Mozilla\Firefox\Profiles\%profiel%\Extensions\{AE37D527-6604-461c-8102-975CF8053A2F}\chrome\

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
woei, dat werkt inderdaad. Alleen werken er dus een paar nog niet:
:Y moet :Y) zijn
_/-\o_ had je dus al
8(7 moet 8)7 zijn
Dat zijn dus deze smilies: :Y) en _/-\o_ en 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Ok.. vanaaf nwe versie... (kut dat op mn werk alle poorten (behalve 80) dicht gespijkerd zijn...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
:Y) _/-\o_ 8)7

Ze werken nu dus :)

Hier te downen

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
_/-\o_

Geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Werkt prima als je de jar-file idd even replaced :)
edit:

http://jedbrown.net/mozilla/extensions/#BBCode => daar staat de originele extension voor de mensen die 'm nog niet gevonden hadden ;)

[ Voor 60% gewijzigd door blizt op 22-12-2004 02:23 ]

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ottooo

Vuurvlieg

Sinds een tijdje is er een update uit voor de originele extensie, maar nu ben ik dus de GoT-smilies kwijt. Ik neem aan dat het opnieuw downloaden van de .Jar file dat hier staat niet werkt, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
nee, ik zal hem vanavond aanpassen en opnieuw hier plaatsen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Hij is aangepast, zal hem vanavond online zetten. Was weer een heel geklus, de hele bron was veranderd, Jed Brown heeft een flinke update gedaan!

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Hij staat online

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
LuNaTiC schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 15:37:
Is het al geëvalueerd? :? B)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42

vooghel

Cunning linguist

Tnx, gedownolad :)

[ Voor 38% gewijzigd door vooghel op 24-06-2005 08:17 . Reden: Deed het eerst niet, toen wel :? ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

dank u :)

Zou ik mogen vragen hoe je dat gedaan hebt? Zou namelijk handig zijn voor de smilies van een ander forum waar ik vaak kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ik heb hem overigens ook geïnstalleerd en het werkt idd prima: _/-\o_

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Is nogal simpel, je extract de .jar file (is gewoon een compressed file) en daar staan mappen in met xul files (soort xml). en een js file. Ga daarin zitten wroeten en knutselen et voila.

Ik was er trouwens ooit aan begonnen omdat ik de strike functie miste. Toen ik die erin had gegooid heb ik de smilies ook maar gelijk gedaan.

[edit]
Mijn server heeft een probleem, reboot spontaan op onregelmatige tijden. Volgende week krijgt ie een re-install, maar voorlopig klapt ie er nu dus af en toe uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Roeligan op 24-06-2005 10:09 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hier stond geblaat!

Jesus is het nodig om ZO te reageren :|

Wat ben ik? Super Uber Tweaker? Dankjewel om mijn humeur te verpesten

[ Voor 72% gewijzigd door Snake op 10-08-2006 00:10 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
snake903 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:51:
Bump!

Sorry dat ik hier roep, maar de extensie werkt namelijk niet meer :)

Ik denk dat dit komt door de nieuwe bbcode!
En .... dusssssss ... :?
Misschien dat je er meer aan hebt om het te melden bij de makers van de extensie dan een oude koe schoppen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
snake903 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:51:
Hier stond geblaat!

Jesus is het nodig om ZO te reageren :|

Wat ben ik? Super Uber Tweaker? Dankjewel om mijn humeur te verpesten
Verkeerde been uit bed gestapt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:32
[schopje]

Is deze extensie al voor Firefox 2.0?
Of gaat hij er nog komen? Is nogal handig namelijk, met die GoT-Smilies. Anders wil ik wel proberen
deze aan te passen, zoals je hierboven zei. Deze werkt namelijk vlekkeloos met 2.0, en heeft volgens mij nog extra functies...

[/schopje]

edit: laat maar, werkt gewoon met die extensie hierboven! |:(

* maarud schaamt zich voor de nutteloze kick :$

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 26-12-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mwa niet nutteloos, het heeft dit topic in ieder geval onder de aandacht gebracht. Ik wist hier niks vanaf, en ik denk dat ik niet de enige ben. Ziet er erg leuk en handig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Ik heb (met enige toestemming van Jed Brown, de "originele" progger van deze addon) deze addon zelf aangepast. In de Nieuwe versie kun je zelf al een hoop regelen, ik heb de tijd (en eerlijk gezegd ook de zin) neit gehad de laatste tijd.

Je bent van harte welkom om zelf de laatste versie van de extentie aan te passen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/overig/bbcode/download.png
click me

Ik heb een paar maanden geleden WhizzBBcode gecreerd en in gebruik. Met deze extensie kan ik op alle fora die BBcode-ondersteund bepaalde smileys ( ;) ) gebruiken.

Bij de eerst volgende update zal er ook <a href>-tags worden toegevoegd, zodat je op alle overige non-BBcode-fora ook de smilies kan gebruiken.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_thumbsup.gif Top. Heb al tijden niet gekeken om een update te maken. Mooie vervanging dit Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_hypocrite.gif

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

you're welcome :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg