[FTP/IIS] Operation timed out onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al tijden een ftp site draaien op mijn W2KAS bak. De FTP site is bereikbaar vanaf alle andere OS-en (95/98/nt4/2000/xpSP1 etc..)
Maar, sinds MS met SP2 is gekomen, kunnen XP machines die SP2 geinstalleerd hebben de FTP site niet meer openen.

Inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord gaat goed. Na het inloggen wordt de mappenstructuur opgehaald en hierop geven Windows XP machines met SP2 een "Operation timed out" foutmelding.
Ik heb internet al afgestruint, maar helaas nog niets gevonden. Wel weet ik dat het probleem bij meerdere mensen voorkomt, maar uit hun posts kan ik niet opmaken dat zij het idee hebben dat het aan XPSP2 ligt.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Ook toevallig,
heb half uur geleden precies hetzelfde ontdekt bij mij.

Heb in windows firewall al wel poort 21 opengezet.
Maar helpt niet.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23
Passive en active transfer al eens geprobeert?
Probleem dat jullie beiden beschrijven (wel inloggen, geen mappen/data laten zien + timeout) ligt eraan dat je passive connect terwijl je active moet zijn of andersom.

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
hmmm....
Als je achter een firewall zit moet je een passive connectie maken. Alleen, hoe stel je dat in in je Internet Explorer?
Als je met programma's als CuteFTP werkt, dan kun je onder de options / FireWall de optie PASV connect aanvinken.

Iemand een idee hoe je dit doet binnen een browser?

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:17

The-Force

Mashup MasterKing

akakiwi schreef op 18 oktober 2004 @ 10:33:
hmmm....
Als je achter een firewall zit moet je een passive connectie maken. Alleen, hoe stel je dat in in je Internet Explorer?
Als je met programma's als CuteFTP werkt, dan kun je onder de options / FireWall de optie PASV connect aanvinken.

Iemand een idee hoe je dit doet binnen een browser?
IE gebruikt passive bij mijn weten, dus je hoeft niets in te stellen. Volgens mij kan IE ook alleen via passive connectie maken. Overigens, passive FTP gaat via poort 20 (dacht udp).

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Dat zal niet helemaal kloppen. ftp gaat via TCP poort 21.
De refences op internet zeggen het volgende.
Kloot een beetje aan met "enable folder view" en "use passive ftp connect"
Nou, dat heb ik dus gedaan, maar het helpt nie.
Als "enable folder view" uit gevinkt staat bestaat de site niet volgende IE.
"use passive ftp connect" aan of uit vinken lijkt geen verschil te maken.

Als ik op dezelfde machine met de commandprompt ftp verbinding leg met de site lukt het echter wel en kan ik gewoon bestanden downloaden.

Op andere computers (lees: wel allemaal GEEN win XP machines) werkt de ftp site perfect.

Pagina: 1