Toon posts:

[PROLIANT 1600] geen voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een proliant 1600 gekregen van mijn werkplek.
Deze was net gekocht, en deed het nog voordat hij de auto in ging. Daarna naar werkplek gebracht, vanaf toen gebeurde er niets meer. Geen fan die draait, geen ledje die brandt, niets!
Ik heb echt alles gecheckt, alles zit goed aangesloten, kabels ook.
Is het verstandig om een nieuwe voeding te kopen en daarmee te testen?
Want het lijkt me juist niet voor de hand liggend dat de voeding kapot is gegaan in de auto.
Heeft er iemand tips/opmerkingen wat ik nog kan doen/proberen, ik wil hem graag weer werkend zien!
alvast bedankt! :)

specs

Compaq Proliant 1600
128 mb RAM
PII 450 mhz
1 HD 9,1 gb
Cd-rom drive
etc

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zoals je dat met iedere PC zou doen: zo veel mogelijk hardware eruit strippen en dan nogmaals proberen.
Bouw een zo kaal mogelijke machine en kijk dan of hij aan gaat.

Om nog maar te zwijgen om gewoon met een multimeter te gaan meten ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat zal ik eens proberen.
Andere ideëen?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

zorg dat alle kleppen goed dicht zitten, sommige Proliants hebben daar micro-switches achter zitten: de server kan dan niet aan als er een klep open staat.
(maar volgens mij heeft de 1600 dat niet)

als het een PII is dan heeft ie geloof ik zo'n los voedings-regulator-bordje voor de proc. deze wil nog wel eens voor storingen zorgen. ff re-seaten dus (en re-seat dan meteen de proc en het geheugen ook maar ff)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 11:50:
Ok dat zal ik eens proberen.
Andere ideëen?
Dit hebben we hier eens met een 1200 gehad.

We hadden een werkende Proliant. We hebben daarna de SCSI-kabel + swap-bay met daarin de HD eruit gehaald en er een andere SCSI-kabel + HD ingehangen. Dat ging prima en de server bootte gewoon van de net geplaatste HD. Toen nog 2 schijven erbij gehangen. Vervolgens gebeurde er helemaal niets meer. Na wat rommelen met de kappen en het "kastje" met o.a. de processor erin ging hij gewoon weer aan. (Hij deed het namelijk ook niet meer toen we de 2 laatst geplaatste schijven er weer uit hadden gehaald.) Ding draait nu nog.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik heb al aardig wat gerommeld, je bedoelt die processor cage? En wat bedoel je met rommelen?
Pagina: 1