[win2k]Mappen kopiëren met behoud van rechten.

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 16:44
Beste Tweakers,

Het volgende probleem speelt zich, het zit namelijk zo:
Er is een map, map A, in die map A zit een map B daarnaast is er ook nog een map C. Op map A zitten de rechten voor Administrators en Iedereen en map B heeft andere rechten. Als map B gekopiërt word naar map C krijgt map B de rechten van map C.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, is er een mogelijkeheid om mappen te kopieren naar een andere map mét het behoud van de rechten?

Volgende geprobeert:
Het overnemen uitgezet van de rechten, dat de onderliggende map de rechten van een bovenliggende map overneemt en het zelfde doet met de map die gekopiert word, neemt hij alsnog de rechten over van de bovenliggende map als staat het uit.

Verder heb ik het idee dat ik niet de eerst ben die op dit probleem stuit, maar ik heb tevergeefs google en got afgezocht. Op zoektermen als : "mappen kopieren met rechten" en "mappen verplaatsen met behoud van rechten"
Maar zonder enig nuttig resultaat.

Als het toch is langsgekomen op GoT mijn excuses maar ik heb het niet kunnen vinden...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Robocopy met de schakeloptie /sec

/SEC : copy SECurity info (both source and dest must be NTFS).

Robocopy zit in de Windows recource kit...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Total Commander kan dit ook, demo is te downloaden op www.ghisler.com :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 16:44
sanfranjake schreef op 15 oktober 2004 @ 11:57:
Total Commander kan dit ook, demo is te downloaden op www.ghisler.com :)
oh das werkt wat handiger! kan je me alleen vertellen HOE ik dat precies in total commander doe?

Verwijderd

Selecteer de mappen (met insert) die je wilt kopiëren, vervolgens F5 (F6 als je wilt verplaatsen) en plaats een vinkje bij "Kopieer NTFS permissies".

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
xxcopy kan het ook

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22
robocopy werkt perfect, gebruik ik hier ook voor FileServer migratie's ed.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Wil het niet gewoon met XCopy ?

/o : Copies file ownership and discretionary access control list (DACL) information.

/x : Copies file audit settings and system access control list (SACL) information (implies /o).
Pagina: 1