Wireless LAN

Pagina: 1
Acties:

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb thuis een netwerk via een hubje met 4 pc's erin. Nu heb ik ook nog een laptop aangeschaft en hiermee wil ik dus wireless internetten. Nu zit ik erover te denken om een WLAN station te kopen met 4 ethernet porten zodat het bestaande netwerk (met kabels) dus blijft bestaan en de laptop toch draadloos kan.

Maar ik kreeg het idee om gewoon een wireless kaartje in mn pc te doen en dan de laptop via dat kaartje in de pc verbinding te laten krijgen met de rest van het netwerk... Dit is sowieso geen nette oplossing maar het zou kunnen werken. Iemand enig idee of dit kan werken of kan ik het beste gaan voor de oplossing met het WLAN Station met de ethernet aansluitingen erop?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ik zou gaan voor de WLAN Access point maar via je pc gaat het ook wel werken, dan maak je er dus gewoon een access point van maar moet ie wel continue aanstaan :/

Je moet gewoon zelf beslissen of je het geld er voor over hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Pakjebakmeel op 15-10-2004 10:19 ]

• prantiC
Aha dan kan ik het best gaan voor zon WLAN Stationnetje. Zijn die er eigenlijk ook met 8 ethernet aansluitingen? Heb namelijk nu al 4 pc's draaien. Tot nu toe nog niet gezien. Als iemand er 1 weet zou ik het graag vernemen. Ik ga nog ff verder zoeken naar zon Station met 8 ethernet aansluitingen.

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Waarom moeten alle apparaten op je accesspoint aangesloten worden? Je kunt toch gewoon je huidige hub (switch?) blijven gebruiken?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

je kan je hub ook vaak wel doorlussen naar het WLAN station (met ingebouwde switch).
Worst case scenario is dat je een cross-cable moet maken / kopen om de hub met de switch te verbinden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Meeste hubs hebben een knopje wat als je omzet de kabel voor je crossed intern. Heet vaak een uplink.

• prantiC
Mjah dat is ook een oplossing. 4 ports Station kopen zodat ik met mn 4 ports hub toch 8 porten heb voor ethernet. Alleen vond ik een oplossing ala 8 ports 100mbit ethernet LAN en wireless LAN mooier. Maarja waarschijnlijk bestaat dat niet. Thnx anyway :)
Pagina: 1