Toon posts:

[WINXP na SP2 - SQL Server 2000] connectie niet tot stand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend SP2 geinstalleerd en na de installatie kan ik mijn database niet meer benaderen vanuit mijn ASP pagina's.

Hiervoor nooit problemen hiermee gehad, echt vreemd. Hij probeert een aantal minuten te connecten en geeft dan een timeout. Als ik de connectie test via SQL gaat dit prima.

mijn connectie string in de global.asa

code:
1
"Provider=SQLOLEDB.1;Integrated Security=SSPI;Persist Security Info=False;Initial Catalog=database1;Data Source=localhost;"

Iemand idee dit op te lossen?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heb je de firewall van SP2 niet standaard aanstaan? Err, de connectionstring heeft het over localhost, dan lijkt me dat niet van invloed.

[ Voor 48% gewijzigd door Glimi op 15-10-2004 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, handmatig uitgezet

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

waarschijnlijk een questie van logonmode: je moet een registry key op "mixed mode" zetten.
* j_du_pee is even een linkje voor je zoeken :)

Voila: http://support.microsoft.com/kb/285097/EN-US/

Let wel op dat de mixed modus niet voor niets uit wordt gezet! dit is om een potentieel risico als sql slammer buiten de deur te houden... Wanneer je mixed mode aan zet, stel dan sowieso een SA wachtwoord in ;)

[ Voor 51% gewijzigd door j_du_pee op 15-10-2004 10:16 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens in je app log :)

Waarschijnlijk heb je niet het laatste servicepack van SQL Server geinstalleerd. SP2 van windows blokkeerd daarom alle connecties totdat het laatste SQL service pack geinstalleerd is.

http://www.microsoft.com/sql/downloads/2000/sp3.asp

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

P_de_B schreef op 15 oktober 2004 @ 10:18:
SP2 van windows blokkeerdt daarom alle connecties totdat het laatste SQL service pack geinstalleerd is.
meen je dat :X Das nog eens harde maatregelen van MS. Laat ze dan het SP van SQL server in de SP van windows stoppen... Lijkt me behoorlijk arelaxed wanneer je dit op een productieserver hebt :/

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

j_du_pee schreef op 15 oktober 2004 @ 10:22:
[...]

meen je dat :X Das nog eens harde maatregelen van MS. Laat ze dan het SP van SQL server in de SP van windows stoppen... Lijkt me behoorlijk arelaxed wanneer je dit op een productieserver hebt :/
Die draait waarschijnlijk ook niet op Windows XP ;)

Maar meer configuratie, dus een schopje naar SA :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1