Toon posts:

[Debian] GLFTPD niet hoger dan 100mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een fileserver aan het opzetten onder debian 3.1 kernel 2.4.27 hier in zitten 3 Nic's 1 x 3com 905 en 2 x intel gigabit. Ze hebben allemaal een 100mbit verbinding, deze heb ik geconfigureerd d.m.v. het README.multilink van glftpd. Met deze regels voor elke nic.

code:
1
2
3
4
5
6
ip rule add from $ip lookup Nic1
ip rule add to $ip lookup Nic1
ip route flush table Nic1
ip route add $ip dev $device scope link table Nic1
ip route add $network/$metric dev $device proto kernel scope link src $ip table Nic1
ip route add default via $gateway dev $device table Nic1

De Nic table's zijn:
Nic1 = eth0
Nic2 = eth1
Nic3 = eth2

in glftpd.conf stel ik in voor elk ip:

active_addr $ip
pasv_addr $ip

Als ik nu naar mijn glftpd connect zie ik ook dat hij steeds via een ander ip gaat bij passive mode, ook met files uploaden pakt hij een ander ip en gaat hij ook via die Nic. Alleen als ik meer dan 3 uploads toe pakt hij geen 300mbit maar 100mbit.

Weet iemand waar de bottle neck zit ? 8)7

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hij pakt met het uploaden vanaf een cliënt gewoon een ip-adres van een NIC. Dus dan zit je vast aan 100Mbit. Wil jij meer dan 100Mbit, dan zul je de NIC's moeten "trunken". :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op 15 oktober 2004 @ 17:28:
Hij pakt met het uploaden vanaf een cliënt gewoon een ip-adres van een NIC. Dus dan zit je vast aan 100Mbit. Wil jij meer dan 100Mbit, dan zul je de NIC's moeten "trunken". :)
Waarom zou je ze moeten trunken, ze zijn toch allemaal 100mbit, en de link er naar toe ook, of je ze nou afzonderlijk pakt of samen, dat maakt dan niet uit lijkt me, want op deze manier staat het ook in de README van glftpd voor multilinken ... alleen het is gewoon vet vaag waarom hij niet hoger dan 100mbit komt :?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Het totaal blijft dus 100 MBit, ook al zet je 10 downloads tegelijk aan en ook al gaan die over verschillende IP's, dus netwerkkaarten?

Want dat zou idd dan niet moeten horen, als je uitleg hier klopt (niet dat ik hier veel ervaring mee heb).

Trouwens, waar heb je die 3 kabels dan op aangesloten? Vast niet toevallig op een El Cheapo 8-poorts switch ofzo die niet veel meer dan 100 MBit/s kan processen, right? :D

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 15 oktober 2004 @ 19:19:
Het totaal blijft dus 100 MBit, ook al zet je 10 downloads tegelijk aan en ook al gaan die over verschillende IP's, dus netwerkkaarten?

Want dat zou idd dan niet moeten horen, als je uitleg hier klopt (niet dat ik hier veel ervaring mee heb).

Trouwens, waar heb je die 3 kabels dan op aangesloten? Vast niet toevallig op een El Cheapo 8-poorts switch ofzo die niet veel meer dan 100 MBit/s kan processen, right? :D
Het is inderdaad zo dat als ik 10 of meer downloads aanzet dat deze in een standaard volgorde over de verschillende ip's van de verschillende interfaces lopen. Dus dan krijg je ongeveer 3.4 mb/s per interface terwijl 1 interface afzonderlijk met 1 thread wel 11 mb/s kan halen.

De achter liggende hardware ondersteund gewoon meer dan 100mbit, het is namelijk een switch waar meer aansluitingen op zitten, en heeft een backplane van 3 gig d8 ik.

Ik heb iemand horen zeggen dat het iets met de arp tables te maken kan hebben ? dat ik ergens arp_filter op 1 moet zetten in /proc/.... dit ga ik dan eens proberen maar ik weet niet of iemand kan bevestigen of dit misschien het probleem is ?