Ik ben een fileserver aan het opzetten onder debian 3.1 kernel 2.4.27 hier in zitten 3 Nic's 1 x 3com 905 en 2 x intel gigabit. Ze hebben allemaal een 100mbit verbinding, deze heb ik geconfigureerd d.m.v. het README.multilink van glftpd. Met deze regels voor elke nic.
De Nic table's zijn:
Nic1 = eth0
Nic2 = eth1
Nic3 = eth2
in glftpd.conf stel ik in voor elk ip:
active_addr $ip
pasv_addr $ip
Als ik nu naar mijn glftpd connect zie ik ook dat hij steeds via een ander ip gaat bij passive mode, ook met files uploaden pakt hij een ander ip en gaat hij ook via die Nic. Alleen als ik meer dan 3 uploads toe pakt hij geen 300mbit maar 100mbit.
Weet iemand waar de bottle neck zit ?
code:
1
2
3
4
5
6
| ip rule add from $ip lookup Nic1 ip rule add to $ip lookup Nic1 ip route flush table Nic1 ip route add $ip dev $device scope link table Nic1 ip route add $network/$metric dev $device proto kernel scope link src $ip table Nic1 ip route add default via $gateway dev $device table Nic1 |
De Nic table's zijn:
Nic1 = eth0
Nic2 = eth1
Nic3 = eth2
in glftpd.conf stel ik in voor elk ip:
active_addr $ip
pasv_addr $ip
Als ik nu naar mijn glftpd connect zie ik ook dat hij steeds via een ander ip gaat bij passive mode, ook met files uploaden pakt hij een ander ip en gaat hij ook via die Nic. Alleen als ik meer dan 3 uploads toe pakt hij geen 300mbit maar 100mbit.
Weet iemand waar de bottle neck zit ?