[Mac Os X] Centraal font management

Pagina: 1
Acties:

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Op mijn werk ben ik op zoek naar een oplossing om fonts centraal te beheren. Hierbij is het belangrijk dat we 1 controle punt creëren, en niet zoals nu dat iedereen fonts kan toevoegen.

Ik zal jullie eerst even vertellen hoe we nu werken. We hebben een font share waarop nieuwe fonts van klanten of gekochte fonts op worden gezet. Van daaruit kopieert een appelscript deze naar de lokale font manager. Tot dusver geen enkel probleem, alleen de font screening is dan natuurlijk slecht (pas op het laatste moment) en wat als iemand anders de fonts bijwerkt?

Uit dit oogpunt heb ik enkele richtlijnen opgesteld waaraan de font server moet voldoen:
  • Centraal de fonts opslaan (cache op lokale client)
  • Synchronisatie naar andere vestigingen (via lan/vpn)
  • Rechten structuur
  • Stabiliteit, telt echt heel zwaar mee
  • Auto-activation, moet uit te schakelen zijn
  • Server Windows of Os X based, clients allemaal Mac Os X & 9.2 (geen ramp als er geen ondersteuning meer is voor 9.2)
Als eerste kom ik http://www.insidersoftware.com/FontAgent/fontagentpro/ tegen, echt een geweldig pakket ook al veel getest bij ons. Helaas alleen p2p font sharing, en kent geen rechten. Ook een export kan ik niet vinden om zo te syncen met andere vestigingen. Valt dus af.

Dan natuurlijk suitcase http://www.extensis.com/e...ocale=en_US&id=prod160011, helaas bleek dit product niet zo stabiel in onze test omgeving en hierbij heb ik dan ook een nare bijsmaak. Maar als ik dan de specs van suitcase server lees, dan klinkt het echt geweldig en het voldoet aan mijn voorkeuren. Het probleem is, er is geen demo en Extensis wil nog niet echt meewerken. Op het internet is vrij weinig tot niks te vinden over dit product.

Mac os X server? Ik heb ergens gelezen dat deze standaard ook fonts kan verspreiden via de netwerk share, maar deze kan neem ik aan niet op request activeren zoals de andere font managers?

Meer producten kan ik nog niet vinden, hebben jullie tips/ervaringen met centraal font management laat het me weten :). Verder zoek ik ook nog enkele succes story's over dit onderwerp.

--Edit:

Stukje over suitcase server:
http://www.creativepro.com/story/review/14040-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 15-10-2004 10:50 ]

• leon1e
Nobody?

[ Voor 18% gewijzigd door leon1e op 18-10-2004 23:15 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou ook zeggen Extensis Suitcase, maar ben benieuwd of je een demo losgepeuterd krijgt. Zijn zelfs met software update al zeikerts. Maar ze hebben wel een naam wat betreft font-management. Moet wel zeggen dat ik er zelf nog niet altijd even blij mee ben (draai X1 maar dan gewoon standalone, qua font-server heb ik laatst dat idee in de groep gegooid omdat we zoveel brakke fonts hebben).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• waxle
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

hear, hear Oz ;)

Als het gaat om stand-alone zweer ik ook bij X1, maar wat servers betreft zou ik het ook niet weten. Hoor lovende geluiden over Extensis, maar omdat nou blind te gaan kopen... www.macfreak.nl al geprobeerd?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• leon1e
Ik heb net een full version van suitcase server gekregen, na wat e-mail contact. Mijn bevindingen, ga ik zo spoedig mogelijk posten hier.

Voor de mensen die dus nog op zoek zijn naar een demo, neem gewoon even contact met de Extensis op ze geven in ieder geval geen public demo uit :(