[exchange] spam in relatie tot out of office assistent

Pagina: 1
Acties:

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb gezocht met de search en met google maar ik kan nergens duidelijke statistieken vinden van spam in relatie tot de out-of-office replies.

Ik wil dus weten hoeveel spam word gestuurd naar aanleiding van een out of office relpy.

Probleem is dat somige werknemers deze optie willen gebruiken en ik ergens heb gelezen dat het op deze manier bevestigen van een geldig e-mail adres alleen maar extra spam genereerd.

Wie weet hier meer over?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit ligt een beetje in het verlengde van het al dan niet bouncen van spam en virusmails. Ik weet er zo uit mn hoofd geen harde cijfers over (ondanks dat ik 100MB aan documenten, artikelen, papers, scripties, etc. over spam problematiek heb liggen) maar ik denk dat het bevestigen tegenwoordig wel meevalt.

Het is zeker niet altijd zo maar in veel gevallen wordt namelijk geen geldig adres meegegeven.

Twijfelgevalletje, toch maar SA -> BV omdat het daar wat meer raakvlakken mee heeft :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Een emailadres dat een reactie teruggeeft is veel aantrekkelijker voor spammers dan adressen die geen reactie (of bounces) geven. Dus lijkt mij niet erg verstandig om te doen.

[ Voor 1% gewijzigd door BoGhi op 15-10-2004 20:04 . Reden: tyop ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad; mail die in wordt herkend als spam geef je natuurlijk geen OoO reply, maar vraag is IMHO of de voordelen van het wel doen, niet opwegen tegen het nadeel van het niet doen.

IMHO bounces niet, eenmalig een OoO reply wel. (Eenmalig! Bijv. een per week per afzender).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Doet de TS uberhaupt iets aan spam-herkenning/bestrijding? (aangezien ie dat niet noemt.. ) Dan is OoO reply wel heel fout.. vandaar..

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Goed punt :P

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Volgens mij gaat een OoO-reply meestal naar de afzender van een mailtje. En de laatste keer dat ik spam kreeg met een geldige afzender was rond 1998 denk ik.
De kans dat een spemmert door een OoO weet dat jouw email echt is lijkt me dus vrij klein.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

De OoO van outlook/exchange levert naast replies naar faked afzenders veel ergernis op als de persoon subscribed is op mailing lijsten.

En aangezien deze functie enkel aan/uit gezet kan worden, raad ik hem iedereen af.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 00:07:
De OoO van outlook/exchange levert naast replies naar faked afzenders veel ergernis op als de persoon subscribed is op mailing lijsten.

En aangezien deze functie enkel aan/uit gezet kan worden, raad ik hem iedereen af.
Bwoah, een beetje listserver kan tegenswoordig wel OoO replies eruit filteren.
Bovendien is Exchange ondertussen zo slim om de precendence: bulk te respecteren en daar dus geen OoO reply heen te sturen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 00:07:

Mee eens.

T'is ook helemaal niet wenselijk dat externen uit kunnen puzzelen wie er al dan niet aan het werk is.

Gebruik OoO's maar lekker intern.
Pagina: 1