Toon posts:

Intel D865PERL + P4 3,2GHz 1MB start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Intel D865PERL Moederbord en een nieuwe Intel Pentium 3.2 HT 1 MB Cash Prescott.

Na het ontvangen van mijn processor heb ik deze gemonteerd!
Nu krijg ik geen beeld en hoor ik geen piepjes niets werkt zelfs niet de Cmos resetten!!!

Heb vanalles geprobeerd verschillende videokaarten enz.

De Koelers in de kast draaien en het lampje op mijn mobo brand gewoon!

Nou vraag ik mij af of mijn mobo kapot is of dat er wat met mijn processor aan de hand is.

Plz help

:) Joost

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maak je mobo eens kaal met alleen maar de CPU, 1 reep geheugen en de videokaart. Doet hij het dan wel?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En piept het mobo wel wanneer je de videokaart of geheugen eruittrekt?
Anders moet je het maar laten testen bij de computerboer.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er alleen mijn processor in doe en geen geheugen piept hij niet!!

Joost

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan heb je een probleem met je moederbord :) Of je hebt de speaker niet (correct) aangesloten.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

BalusC schreef op 15 oktober 2004 @ 09:21:
Dan heb je een probleem met je moederbord :) Of je hebt de speaker niet (correct) aangesloten.
Intelborden hebben onboard speakers ;)
Wellicht vergeten de extra 12V terug aan te sluiten ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Heb de xtra 12 volt stekker ook aangesloten op mijn mobo en nog steeds geen beeld!!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 11:27
Dat exacte probleem heb ik ook gehad met mijn i865 PERL. Bleek dat ik één van de eerste PERL revisies had die niet voorzien was op de stroomvereisten van de Prescot. Intel heeft op een bepaald ogenblik stilletjes een nieuwe revisie van dat moederbord op de wereld gezet die de Prescott wel ondersteunde. Voor all "eerste generatie eigenaars", zoals ikzelf was het "jammer, maar helaas.

Resultaat : nieuw moederbord, en een flinke daling van Intel in mijn achting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:58:
Ik heb een Intel D865PERL Moederbord en een nieuwe Intel Pentium 3.2 HT 1 MB Cash. Prescott
MB... Wat is dat voor munteenheid :X

Misschien bedoelde je 1Mb CACHE ;)

Verwijderd

hmm hoe zit dat met eerste revisie en 2 revisie enzow... ik ben namelijk ook de eigenaar van een d865perl, maar hoe ziet die 12 v aansluiting eruit voor bettere ondersteuning voor de prescott? maw hoe kan ik zien of ik een latere versie heb of niet :+
Pagina: 1