[netwerk] Geen vorm van data uitwisseling naast de ping

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
En opeens werkte het allemaal niet meer :?

Definitie van 'allemaal':
Windows XP Pro met USB modem ADSL gedeeld over netwerk, 192.168.1.11 op 255.255.255.0

Windows ME met Realtek, 192.168.1.12 sub: 255.255.255.0 als gebruiker op het netwerk voor data delen en internet delen

Windows XP Home Laptop met on board NIC op 192.168.1.13 sub: 255.255.255.0 ook als gebruiker op het netwerk voor data delen en internet delen

Ok waar zal ik beginnen...
ik heb de gateway op 192.168.1.11 staan
internet sharing staat aan (niet veranderd vóór de doodse stilte)
Switch werkt

ik kan WEL:
overal heen pingelen
de foutmelding krijgen van 'IP adres al in gebruik door ander PC opt netwerk' als ik een indentieke IP opgeef voor een gebruiker PC

ik kan NIET:
Shares benaderen
internet delen

Ik heb de gehele FAQ doorgelopen, alle mogelijke IP's geprobeerd, DNS aan/uit, DHCP aan/uit en je kent het wel...

Graag enige suggestie die iets verder rijkt dan: is de kabel wel aangesloten?

Hartelijk bedankt alvast ;)

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
eehmm,

-maak je gebruik van DHCP?
-hoe heb je je USB ADSL modem gedeeld? Instellingen?
-pingen naar IP werkt dus, en hoe zit dat met pingen naar de dns namen?
-XP PRO computer kan wel op internet?
-je modem is al gereset? opnieuw geinstalleerd?
-Netwerkinstellingen afzonderlijke computers?
alle mogelijke IP's geprobeerd
?? 192.168.x.x ? subnet masks? x.x.x.x ofzo? welke mogelijke IP's?
DHCP aan/uit
address pools? instellingen? DHCP server = je XP PRO pc? of je modem? of je switch?
Ik heb de gehele FAQ doorgelopen
wellicht is dit nog een goeie resource? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/817870//

enneehhh.... is de kabel wel aangesloten? :+ :P

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:03

sphere

Debian abuser

Ik snap die gateway niet, die valt volgens mij buiten je subnet als je masker 255.255.255.0 is.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Haha, leuk :D

Nee, ik gebruik geen DHCP, ik gebruik 192.168.1.11 tot .13

Ik heb de ADSL verbinding gedeeld, en gebruikers mogen het volledig controleren/aanpassen e.d. deze instelling heeft altijd gewerkt

Ik heb niet naar DNS gepingelt (wist niet dat dat kon :+ )

Modem is opnieuw geinstalleert

Netwerkinstellingen op alle computers zijn hetzelfde dacht ik:
Zelfde subnet, zelfde gateway, internet delen staat aan, bestanden delen staat aan, verder geen DHCP en andere grappen.

Helpt dit? :Y)

Bedankt

[edit]
jep, de kabels zitten er in
[edit/]

[ Voor 5% gewijzigd door Gamo op 15-10-2004 01:30 ]

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58
enneehhh.... is de kabel wel aangesloten?
Nee denk dat de ping bij hem zonder kabel wel gaat, maar dat hij voor de rest wel een kabel nodig heeft :)

Gamo:
Onder "Niet" vermeldt je alleen internet delen en shares... probeer eerst eens wat simpelere dingen om te kijken of je TCP in de lucht krijgt. Als dat allemaal wel werkt dan kan je proberen met ingewikkelder dingen zoals delen en sharen, maar dan weet je dat het probleem daarin zit en niet in je verbinding.

Of als je een packetsniffer hebt kan je kijken of ze inderdaad dingen met elkaar uitwisselen...

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
sphere2 schreef op 15 oktober 2004 @ 01:26:
Ik snap die gateway niet, die valt volgens mij buiten je subnet als je masker 255.255.255.0 is.
wat zou het dan wel moeten zijn?

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Semyon schreef op 15 oktober 2004 @ 01:31:
[...]

Nee denk dat de ping bij hem zonder kabel wel gaat, maar dat hij voor de rest wel een kabel nodig heeft :)

Gamo:
Onder "Niet" vermeldt je alleen internet delen en shares... probeer eerst eens wat simpelere dingen om te kijken of je TCP in de lucht krijgt. Als dat allemaal wel werkt dan kan je proberen met ingewikkelder dingen zoals delen en sharen, maar dan weet je dat het probleem daarin zit en niet in je verbinding.

Of als je een packetsniffer hebt kan je kijken of ze inderdaad dingen met elkaar uitwisselen...
sorry... TCP in de lucht krijgen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gamo schreef op 15 oktober 2004 @ 01:32:
[...]

wat zou het dan wel moeten zijn?
Ik denk dat je een typo maakte met 192.168.11.1 en dat je 192.168.1.11 bedoelde :)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Osiris schreef op 15 oktober 2004 @ 01:36:
[...]

Ik denk dat je een typo maakte met 192.168.11.1 en dat je 192.168.1.11 bedoelde :)
jep, verandert (dt?), bedankt voor de verduidelijking ;)

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27
misschien is het een ID om op je XP Pro bak een DHCP server te installeren a la WinRoute Pro of iets dergelijks. Vergeet dan niet DNS forwarding aan te zetten. Ook is de DHCP server makkelijk als je regelmatig extra PC's in je netwerk plant ;)

Ik heb zelf ook wel eens met internetdeling van MS gewerkt, met hetzelfde resultaat. Geen internet... WinRoute heeft dat probleem bij mij opgelost.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
MC Taz Man schreef op 15 oktober 2004 @ 07:32:
misschien is het een ID om op je XP Pro bak een DHCP server te installeren a la WinRoute Pro of iets dergelijks. Vergeet dan niet DNS forwarding aan te zetten. Ook is de DHCP server makkelijk als je regelmatig extra PC's in je netwerk plant ;)

Ik heb zelf ook wel eens met internetdeling van MS gewerkt, met hetzelfde resultaat. Geen internet... WinRoute heeft dat probleem bij mij opgelost.
Jammer genoeg werkte het bij mij wel :( En ik MOET nu wel via een DHCP server werken aangezien elke andere poging harstikke mislukt.
Bedankt voor de reacties, en ik ga winroute checken :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Klink mij gewoon dat de dns server op de client niet goed is ingesteld. (dhcp regeld: ip nummer, default gateway & dns instelliingen)

dit zou je simpel kunnen bewijzen door te surfen naar ip.nummers?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
leuk_he schreef op 15 oktober 2004 @ 11:20:
Klink mij gewoon dat de dns server op de client niet goed is ingesteld. (dhcp regeld: ip nummer, default gateway & dns instelliingen)

dit zou je simpel kunnen bewijzen door te surfen naar ip.nummers?
Ik kan niet surfen naar IP nummers jammer genoeg, hoe zou de dns server ingesteld moeten worden aan de hand van mijn gegevens? Alvast bedankt he

• MC Taz Man
http://members.lycos.nl/clanuploader/files/dhcp.gif

zo heb ik mijn winroute geconfigureerd... DHCP tenminste :D vanaf 192.168.0.2 omdat de server het ip: 192.168.0.1 heeft.

Default gateway heb ik op automatisch staan, zodat alle clients meteen de goede gebruiken. Bij DNS hoef je alleen maar een vinkje te zetten... That's it. Port forwarding is wel iets waar je goed naar wil kijken...

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb de windows xp wizard voor het netwerk gebruikt :X en nu doet het internet delen en het sharen het wel... maar eenrichtingsverkeer :?
Ik kan van mijn internet server PC Alpha wel de shares van de Bravo PC zien, maar niet andersom... vervelend |:(

Dit is vast heel makkelijk op te lossen... nietwaar? (NIETWAAR!?!)

Zal wel met de nieuwe windows firewall te maken hebben, weet iemand zo snel antwoord te geven op dit vraagstuk? danke

• MC Taz Man
je zou kunnen kijken of de firewall (ik neem aan SP2) je andere PC ook ziet als een vertrouwd iets (netwerk adres/website)... Geen ID waar je dat zou kunnen vinden, werk hier met 2K :D

Kan ook nog eens aan winroute liggen, als je die geinstalleerd hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door MC Taz Man op 16-10-2004 11:43 ]

Pagina: 1