[ervaringen]Sony VGN-B1VP en B1XP

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57

Er zijn 2 nieuwe sony laptops uit Sony VGN-B1VP en B1XP

Er zijn weer 2 nieuwe sony laptops uit, beide gebaseerd op het centrinoplatform.

Afbeeldingslocatie: http://images.simply.co.uk/InfoStoreImages/S/S-SNY/%7B0B71FF7C-F6E5-4707-AA84-63FE27502464%7D.jpg

Specs van B1VP

• Microprocessor Intel® Pentium® M Processor 1.6GHz

• Microprocessor speed 2 GHz-M - Intel® SpeedStep(TM) technology

• Main usage Ultra-portable

• Cache memory (L2 - KB) 2000

• Standard memory (MB) 512

• Hard disk drive capacity (GB) 40 ~ 80 GB 4200/5400/7200RPM

• Display size 14.1" (35.8 cm)

• Laptop Screen Resolution TFT colour display 1400 x 1050 XGA

• Graphics chipset INTEL® 855GME INTEGRATED GRAPH

• Graphics memory 64 MB OF SHARED MEMORY

• Speaker Built-in stereo speakers

• Interfaces 2 x USB ports 2.0 (high-, full- & low-speed)
RJ-45 direct port - built-in Ethernet 10 BASE-T/100 BASE-TX
Docking Station port
i.LINK (IEEE1394), 400 Mbps
Memory Stick(TM) Slot (MS Pro compatible)
VGA connector for monitor
DC-In
Headphone Jack
Microphone Jack

• Modem Built-in modem V.92, K56 flex, Fax / Modem

• Lithium-ion battery VGP-BP2V

• Battery life 5 Hours

• Pre-installed software (Imaging) Adobe® PhotoShop® Elements (Image editing software)
Adobe® PhotoShop® Album SE
PictureGear(TM) Studio (Digital image application)

• Pre-installed software (Movie) Adobe® Premiere Standard
VAIO Edit Components
Dvgate
WinDVD(TM) for VAIO

• Pre-installed software (Video) DVGatePlus (video/still capture)

• Pre-installed software (Music) MoodLogic SonicStage®

• Pre-installed software (Utilities) VAIO update
My Info Centre
VAIO Power Management
HotKey Utility
Google Toolbar
Memory Stick Formatter
Sony Notebook Set-up (notebook configuration)
BlueSpace NE

• Supplied accessories Lithium-ion battery
Power Cord
AC adaptor
Owner's manual
Recovery CD's

• Bluetooth(TM) Not Supplied

• Wireless LAN Integrated Wireless LAN 802.11g

• Operating system Microsoft® Windows® XP Professional

• Dimensions (W x H x D mm) 321MM X 29-43.2MM X 255.3MM

• Approx. Weight (Kg) 2.3kg

• Guarantee 1 year carry in

Persbericht van sony (pdf)

De B1VP is bijna gelijk aan de B1XP, maar de B1XP heeft een dual-format DVD±RW-brander, terwijl de B1VP wordt geleverd met een gecombineerd DVD -ROM/CD-RW-station.
De B1VP ondersteunt XGA-resolutie en de B1XP SXGA+ (1400 x 1050) en de b1xp heeft een 1.7ghz processor.

B1VP €1249
B1XP €1458

Het lijkt me wel een leuke laptop, zijn er al mensen die hem hebben?
Wat zijn de ervaringen met deze laptop?
Het is alleen jammer dat hij een interne videokaart heeft. 8)7
Voor school ben ik nog naar een op zoek, draait solidworks enz. wel met zo'n videokaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Het lijkt me wel een leuke laptop, zijn er al mensen die hem hebben?
Wat zijn de ervaringen met deze laptop?
Het is alleen jammer dat hij een interne videokaart heeft.
Voor school ben ik nog naar een op zoek, draait solidworks enz. wel met zo'n videokaartje?
Voor zover ik weet kan je de 855GM vergelijken met een GeForce2MX.
Ik weet niet hoe zwaar solidworks is maar GTA schijnt goed te draaien op de 855GM chipset.

Qua ervaringen aangezien dit nog een nieuw model is zal je denk ik nog niets vinde behalve misschien op google. Maar dit model doet me denken aan de Sony Vaio X505 als ik het goed heb. Die weegt iets van 1kg en heeft een 10,4" scherm.

Ik zou als ik jou was daar de reviews van zoeken zodat je enigzins een idee hebt.

BTW wat ga je verder met je notebook doen behalve solidworks en belangrijker, wat is je budget? Want dan kan ik eventueel alternatieven opnoemen.

Wil je bij Sony blijven dan zou ik ook even kijken naar de V505, A115 of de A195EP.

Daar zitten namelijk Ati kaartjes is. De M9200 of M9700 afhankelijk van de config.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Ikzelf ben ook op zoek naar een nieuwe laptop.
In eerste instantie viel mijn oog op de vaio S2HP. Maar die kost rond de 1900 euro.
Daarom ben ook ik zeer benieuwd naar reviews van deze latop. Helaas zijn er zover ik heb kunnen vinden, nog geen reviews te vinden op google.
Volgens mij is die ook nog niet daadwerkelijk leverbaar.

Toch zit ik te twijfelen of de s2hp de 600 euro extra waard is vanwege zijn kleiner lichter en mooier formaat.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Sperminator schreef op 15 oktober 2004 @ 20:34:
...... Helaas zijn er zover ik heb kunnen vinden, nog geen reviews te vinden op google. Volgens mij is die ook nog niet daadwerkelijk leverbaar.......
Of hij al leverbaar is weet ik niet, de-laptopper.nl heeft hem al wel op de site staan, als je via kieskeurig zoekt zijn er nog een paar bedrijven die hem op de site hebben staan.

Ik zelf heb een budget van rond de €1200-1300.
Voor school gebruik ik hem alleen voor wat internetten, berekeningen en Solidworkds 3D tekenen. Af en toe eens een spelletje of dvdtje lijkt me wel leuk maar dat is niet mijn hoofd doel.
Het merk maakt mij op zich niet echt veel uit, maar sony heeft wel mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de-laptopper komt de B1VP met 1.6ghz cpu, 512mb ram, 40gb hdd en SXGA+ scherm op ongeveer 1300 euro. Niet slecht voor zo'n ultra-portable machientje. Wel spijtig dat je dan maar een 4200rpm hdd hebt, slechts 1 jaar carry-in garantie en een onboard-videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02
Mooie laptop, erg mooie prijs.

Tenminste, dat lijkt me zo. Sony maakt erg goed spul wat dit betreft toch? Ik heb net te horen gekregen dat mijn laptop nog wel 2 weken langer kan duren (asus m6800ne) en ik wacht nu al 2 weken. Toch een beetje jammer...

[ Voor 79% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 16-10-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja ik wilde deze eerst ook aankopen, maar heb uiteindelijk voor de Asus M6 gekozen, deze lapdoos is trouwens veel goedkoper op computerpirates ...

Ik knapte af op 't feit dat er daar geen DVD brander bij zat en dat de accu maar maximaal 5 uur zou doen, met stamina control that is...

Maar ik vind 'm nog steeds wel gaaf, maar ja ik ben nu voorzien dus :) 8)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
maar maximaal 5 uur?

man ik vraag me af hoeveel uur jij dan wel niet doet met je accu

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Sperminator schreef op 17 oktober 2004 @ 12:06:
maar maximaal 5 uur?

man ik vraag me af hoeveel uur jij dan wel niet doet met je accu
Nou ik heb nu de Asus M6 en die had ik eigenlijk gekocht omdat ie een rundowntime had van 7,5 uur...

Ik wil eigenlijk een laptop waarmee ik de hele dag op school zonder stroom kan werken... En aangezien ik schooldagen van 8 uurtje heb wil ik ook gewoon die hele 8 uur kunnen werken. Helaas is dit niet echt mogelijk.

Vandaar dat ik máár maximaal 5 uur zeg... Nu ben ik er achter gekomen dat mijn Asus ook maar maximaal 5 uur doet ipv de op diverse sites beloofde 7,5 uur, dus da's een beetje een tegenvaller, maar goed. Ik heb 'm, ben er blij mee en houd 'm ook lekker :) ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 19:54
Ik zit er ook serieus over na te denken om de B1XP te halen bij laptopper.nl

Hij ziet er goed uit (niet zo mooi als de Z-serie :9~ :9~ )
Hij is lekker licht en klein, maar ook niet te klein voor dagelijks gebruik
Helemaal compleet inclusies dual-layer dvdrw... :+

Alleen mis ik nog wat echte reviews... vooral over wat de videokaart allemaal kan hebben.

Zal wel niet zo top zijn, het is tenslotte een business laptop

wel wat algemene dingetjes

http://www.spex.co.uk/main/id/449/1839/18644.htm
http://reviews.zdnet.co.u...,39023985,39168661,00.htm

weet er iemand een soort gelijke bak, op het gebeid van design en formaat dan..??

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02
Heb die sites ook gevonden, verder niks. Ik zou toch graag betere foto's en gebruiikerservaringen lezen van deze laptop. Videokaart boeit me niet bijzonder veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer geinteresseerd in de sony vaio b1xp (niet de B1VP). Heeft iemand hier deze laptop en zou de ervaringen met ons gedeeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff boost naar boven....heeft iemand meer info over de laptop?

ik heb nl. wel interesse in deze laptop...twijfel alleen nog tussen de asus m6ne, met overigens bijna dezelfde spec's m.u.v. van de grafische kaart...ik wil hem voornamelijk gebruiken voor 't werk en af en toe een gampie kunnen spelen (Rome Total War bijv.)...denken jullie dat dit mogelijk is?

Greetz,
Scummy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:57
ik denk niet dat er veel mensen zijn die deze laptop al hebben hij is pas een halve maand uit. :)

ik ga deze laptop iig eind deze maand bestellen, hij lijkt heel erg op de Z1 en das echt een supermooie laptop, deze heeft alleen een donkere binnenkant, en is iets zwaarder, voor de rest wel betere specs...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik was zelf erg bezig met de Vaio S1xp/S2xp, maar deze laptop geeft wel erg veel waar voor zn geld in verhouding tot waar ik mee in mijn hoofd zat. Heb even snel wat gezocht en vond de volgende link naar een Tjechische review. Lezen kan ik het niet maar er zit wel een aantal fotos bij die jullie zeker zal interesseren.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mooie machine, volgens die site is dvd brandertje ook nog dual layer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Sony (!) EN is relatief licht met 2,3 kg EN heeft een redelijke prijs EN heeft een 14" scherm met SXGA EN heeft een mooi ontwerp. Kortom: zeer verleidelijk. Als iemand reviews vind of zijn/haar ervaringen met ons wil delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
Heeft deze lappie ook X-brite scherm zoals de meeste Sony laptops hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik wil de B1XP gaan halen, maar de accu zou dus maar zo'n 3,5 uur mee gaan. Nou is er een betere accu, het gewicht maakt me niet uit. Volgens sony is het deze PCGA-BP4V en die kost zo'n 300 euro minimaal op internet.

Nou staat er bij Sony natuurlijk zo'n waarschuwing dat je alleen een accu van Sony kan/mag(door beveiliging op accu) gebruiken. Nu heb ik een webshop gevonden met een accu die precies hetzelfde schijnt te zijn als de PCGA-BP4V namelijk deze. Alleen vraag ik me dus af hoe die beveiliging is en of er schade kan onstaan aan de laptop.

Zijn er hier mensen die ooit een andere accu dan die van sony in hun laptop hebben gedaan? En zo ja moet ik even doorsparen of voor deze gaan...het is wel meer dan 50% goedkoper.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt dat je een andere batterij kunt aansluiten.

Batteries
PCGA-BP2V (Replacement Battery)
PCGA-BP4V (Extended battery)

Zie: http://www.vaio-link.com/...sp?ID=1734&lang=en&ts=odw

Voor andere specificaties: http://www.vaio-link.com/...fications.asp?l=en&m=1734

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

*Schop*
Nog mensen die hem al hebben aangeschaft of erover denken ?
Ik ben m'n spaarpotje al aan het zoeken om snel dat geld bij elkaar te rapen. De B1XP is dus perfect voor wat ik ermee wil : Beetje photoshop, enorm veel outlook (1Gb PST file :( ), locale database en data verwerking (lees : films bewerken).
Plusjes : lekkere grote desktop (1400 x 1050), DVD-RW DL :*) , Draagbaar ondanks dat 14" scherm en dergelijke.

Ik had al naar de Asus S5200 (te klein scherm B) ) gekeken en de Asus M6800 (te groot en log ), maar die konden me niet overtuigen. Zelfs de Sony S2VP is niet wat ik zoek (klein budget, duur ding :/ ).
Iemand nog alternatieven gezien ?
Of beweegredenen waarom ik zeker de B1XP zou moeten kiezen ? :+

Oeh : linkje van Vaiolink : http://www.vaio-link.com/...fications.asp?l=en&m=1734

[ Voor 8% gewijzigd door Talon op 09-11-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

*ook een shop*

Ik heb van de week de B1XP gekocht. ( bij www.pcsnel.nl )Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met/over de laptop. Ik ben er nog niet aan toegekomen om hem helemaal grondig met games te testen, maar voor nu ben ik al verkocht aan het ding.

De batterij zoals die erbij zit gaat ongeveer 3 uur mee...3,5 met brightness heel laag, maar ja dan kan je bijna niets goed lezen.

De resolutie is ook perfect om mee te werken. Ik ken mensen die hebben een laptop met een 1600*1200 en dat leest toch wat minder...die 1400*1050 is echt perfect bij een 14" scherm.

Ik heb voor de gein ook hexus_pifast laten draaien op de laptop en ik kwam uit op een 75.86 sec (ik zou niet weten of dit goed is, maar mijn PC met een AMD XP 3000+ en 1 GB geheugen kwam uit op 78.58)

Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de harde schijf. Die zit namelijk linksonderin en je kan hem met een schroefje eruit halen. Nou is dat niet zo erg (kan ik hem snel vervangen mocht het nodig zijn), maar er zit dus maar 1 schroefje in aan de zijkant, dus het klepje maakt geluid. Je zou het kunnen vergelijken met het batterijenklepje van een afstandsbediening, daar zit ook vaak speling in

Als er mensen zijn die specifieke dingen willen weten vraag maar raak...ik zal kijken of ik er een antwoord op kan geven. Ik zal ook van de week even kijken voor wat benchmarks enzo.

Ik ga er wel een second skin van www.machouse.nl bijkopen (kan ik hem heel mooi in mijn rugtas doen)...het ding is namelijk even groot als een iBook 14,1" en het gewicht is ook bijna hetzelfde.

O ja om mezelf nog even te quoten...ik durf het nog niet zomaar aan een andere batt. erin te zetten.
tymiek schreef op woensdag 03 november 2004 @ 18:30:
Ik wil de B1XP gaan halen, maar de accu zou dus maar zo'n 3,5 uur mee gaan. Nou is er een betere accu, het gewicht maakt me niet uit. Volgens sony is het deze PCGA-BP4V en die kost zo'n 300 euro minimaal op internet.

Nou staat er bij Sony natuurlijk zo'n waarschuwing dat je alleen een accu van Sony kan/mag(door beveiliging op accu) gebruiken. Nu heb ik een webshop gevonden met een accu die precies hetzelfde schijnt te zijn als de PCGA-BP4V namelijk deze. Alleen vraag ik me dus af hoe die beveiliging is en of er schade kan onstaan aan de laptop.

Zijn er hier mensen die ooit een andere accu dan die van sony in hun laptop hebben gedaan? En zo ja moet ik even doorsparen of voor deze gaan...het is wel meer dan 50% goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor je update. Zou je misschien een paar foto's kunnen maken? En is je laptop stevig? Sluit het wel volledig als je hem dicht klapt, of zit er wat speling in de hoeken? Wat voor cell batterij heb je nu? Ik zie op pcsnel.nl dat de extended batterij inclusief btw z'on 400 euro kost...misschien dat het kopen van een betaalbare kloon geen gek idee is (als dat ding maar niet ontploft :P ).

Heb je al wat getest met de DVD brander? :9~

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:04:
Heel erg bedankt voor je update. Zou je misschien een paar foto's kunnen maken? En is je laptop stevig? Sluit het wel volledig als je hem dicht klapt, of zit er wat speling in de hoeken? Wat voor cell batterij heb je nu? Ik zie op pcsnel.nl dat de extended batterij inclusief btw z'on 400 euro kost...misschien dat het kopen van een betaalbare kloon geen gek idee is (als dat ding maar niet ontploft :P ).

Heb je al wat getest met de DVD brander? :9~
Foto's heb ik denk ik morgen anders volgende week. Het gehele beeld is stevig, op de HD klep na. Het scherm gaat pas open als je echt de onderkant naar beneden drukt. Met dichtklappen hetzelfde. Je zou de laptop op kunnen tillen aan de klep als die nog half open is zonder dat ie verder opengaat. Voor zover ik weet zit er geen speling in, maar dat zullen de foto's ook wel uitwijzen. Ik heb nu de PCGA-BP2V batt. die er bijzit.

De brander heb ik alleen kunnen testen met Traxdata 2.4 dvd+r schijven...het ging wel redelijk alleen deed het ding er echt lang over. Het waren de recovery schijven (2 stuks dvd of 11 cd). Ik heb voor de 2 stuks dvd gekozen en de brander deed over de laatste disk meer dan een half uur. Ik ga morgen even testen met een image van een dvd hoe snel ie is met 2.4 speed...Volgens mij is de brander geen DL zoals eerder gedacht werd.

Ik schok wel van de hitte die er na dat half uur van de schijf en brander afkwam...je kon je hand er nog opleggen, maar iets warmer en dan was het echt te heet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
mijn pics van gisteravond:

Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010070.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010074.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010075.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010076.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010077.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010078.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.97.217.210/imgupload/images/P1010079.jpg

Dit is weliswaar mijn eerste laptop dus misschien zeg ik wat doms ;) maar ik ben er echt blij mee. Ik heb de B1VP gekocht, dus met 14" 1024*768 scherm, 1,6Ghz dothan, geen DVD brander. Hij bevalt me tot nu toe uitstekend. Scherm is niet te fel en de resolutie is ook goed. Gisteren er een DVD ( Jackie Brown) op gekeken en het beeld is zeer netjes en de 14" ook mooi groot. We hebben gewoon de ingebouwde boxjes aangezet tijdens het kijken van de DVD en dit is *volgens mij* ook uitstekend voor een laptopje.

Er zit natuurlijk wel allemaal sony software op waarvan de helft eigenlijk overbodig is. Er zit wel een leuk stukje software op waarmee je vrij makkelijk je hele media collectie kan bereiken. Zodra ik de recovery-cd's (heb immers geen dvd brander :P ) gebrandt heb wil ik eigenlijk ook iets met linux gaan proberen. Iemand daar ervaring mee icm met deze laptop?

Het klepje voor de harddisk zit hier ook wat losjes inderdaad, maar niet storend eigenlijk.

Als ik een DVD kijk met de adapter erin wil hij ook wel redelijk heet worden inderdaad, wat vooral aan de rechterkant eruit komt, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat hij tegen een hittegrens aanzit hierzo. Er kan nog wel 25 graden bij, zeg maar.

Ook een positieve verassing voor mij( als laptopn00b) was dat je met de touchpad door 2x erop te tappen kan klikken, en dat je via de bovenkant en rechter zijkant kan scrollen.

Kortom ;) Uitstekend apparaat en zeeer tevreden.
Nu nog op zoek naar een goede compacte tas waarmee ik 'em makkelijk mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd!

Het klepje voor de harde schijf zit dus niet echt stevig en zit dus vast met 1 schroefje? Zou je daar een foto van kunnen maken? Zou je ook een foto kunnen maken van de voorkant, maar dan dicht? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Ok nu zijn de twee versies aanwezig...

hey
Ramon de Jesus, kan jij toevallig HD-Tach draaien op jou laptop? hier te vinden

Ik heb voorlopige cijfertjes van een paar benchmarks:

Resultaten: Sisoft Sandra
CPU MultiMedia benchmark Integer: 16054 it/s Float: 17780 it/s
Memory bandwidth benchmark Integer: 2014 MB/s Float: 2012 MB/s

Resultaten: 3dMark
Score 3dmark 2001SE: 2364
Score 3dmark 2003: 113

Die 3dmarks zijn wat laag volgens mij, maar ja ik game toch niet met mijn laptop, dus dat zit wel goed.

Hier wat foto's om te bekijken
Hard disk...iets wazig maar alleen voor het idee
klep dicht! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de foto's, ik zie helaas toch een klein beetje speling in de hoeken...waarschijnlijk maakt het niks uit, maar ik denk dat het een signaal is voor de kwaliteit van de behuizing. Misschien ook niet. :P Maar ja, voor een Sony met zulke specificaties is het relatief "goedkoop" (nog altijd duur, weet het). Een groot nadeel van Sony is dat ze maar standaard 1 jaar garantie geven en dat de onderdelen zo duur zijn. Een extended batterij kost bijvoorbeeld 400 euro. Dat is bijna 1/3 van de prijs voor de hele laptop nu. Ik denk dat ze vooral daar hun geld aan verdienen.

Trouwens, het klepje bij de harde schijf zou je ook als een voordeel kunnen zien. Je kunt dan de harde schijf heel gemakkelijk vervangen. Leveren ze trouwens bij Sony ook de installatie CD's voor de software die ze bijleveren? Dan kun je alsnog een snellere 5400/7200 RPM harde schijf instoppen en de oude dan verkopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Nog even een rapportage na een week :)

Ik heb het ding naar m'n stage meegenomen, omdat ik daar op een trage G4 350 met OS X moet werken en ik dus eigenlijk liever windows draai. Maar zelfs na de halve dag gekloot te hebben geen netwerkverbinding kunnen maken. En dat terwijl de HP pc van de administratie exact dezelfde onboard intel netwerkkaart heeft.

Uiteindelijk opgelost door de drivers ervan te updaten. Vraag me niet hoe/waarom, maar nu heb ik wel connectie met de router @ stage.

Daarna elke dag de hele week mee naar stage genomen om erop te werken en dit bevalt uitstekend. Laptop gaat gewoon in de rugzak. Ben nog wel opzoek naar een echte laptoprugzak en een second skin ding maar dat is financieel gezien iets voor in januari ofzo ;)

Ow, en nog iets.... ik heb een brits/engels toetsenbord..... Op zich is dit niet zo supererg want alle letters zitten op de goede plek, maar sommige tekens zitten enorm verkeerd :D zou ik dit bij de-laptopper kunnen aankaarten en kunnen zij dan ter plekke een US/dutch toetsenbord erin zetten? Of moet ik m'n laptop dan gaan opsturen naar sony? Ik vind het namelijk niet zo storend dat ik m'n laptop er 2 weken voor kwijt wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Ramon de Jesus schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:59:
Nog even een rapportage na een week :)

Ik heb het ding naar m'n stage meegenomen, omdat ik daar op een trage G4 350 met OS X moet werken en ik dus eigenlijk liever windows draai. Maar zelfs na de halve dag gekloot te hebben geen netwerkverbinding kunnen maken. En dat terwijl de HP pc van de administratie exact dezelfde onboard intel netwerkkaart heeft.

Uiteindelijk opgelost door de drivers ervan te updaten. Vraag me niet hoe/waarom, maar nu heb ik wel connectie met de router @ stage.

Daarna elke dag de hele week mee naar stage genomen om erop te werken en dit bevalt uitstekend. Laptop gaat gewoon in de rugzak. Ben nog wel opzoek naar een echte laptoprugzak en een second skin ding maar dat is financieel gezien iets voor in januari ofzo ;)

Ow, en nog iets.... ik heb een brits/engels toetsenbord..... Op zich is dit niet zo supererg want alle letters zitten op de goede plek, maar sommige tekens zitten enorm verkeerd :D zou ik dit bij de-laptopper kunnen aankaarten en kunnen zij dan ter plekke een US/dutch toetsenbord erin zetten? Of moet ik m'n laptop dan gaan opsturen naar sony? Ik vind het namelijk niet zo storend dat ik m'n laptop er 2 weken voor kwijt wil zijn.
Die van mij is ook engels...ik stoor me er niet aan...mijn TB van mijn pc heeft al 3 jaar zo'n lay-out.

Had jij al de kans gehad om HD-Tach te draaien trouwens? Bij geeft ie nog steeds een BSOD.

Komt misschien ook omdat ik dacht van he er zit een klepje eens kijken wat erachter zit...was het de HD terwijl de laptop nog aanstond...hij deed het verder gewoon nog enzo, alleen HD-Tach wil niet draaien en ik weet niet of het daar aan ligt.

Die second skin....neem die van een mac iBook 14" past precies...en heeft een goede afwerking i.p.v. die case logic zooi. Iemand van school heeft hem dus ik weet zeker dat ie mooi past. www.machouse.nl staat ie voor 27 euro geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door tymiek op 04-12-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
tymiek schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:05:
[...]

Die van mij is ook engels...ik stoor me er niet aan...mijn TB van mijn pc heeft al 3 jaar zo'n lay-out.

Had jij al de kans gehad om HD-Tach te draaien trouwens? Bij geeft ie nog steeds een BSOD.

Komt misschien ook omdat ik dacht van he er zit een klepje eens kijken wat erachter zit...was het de HD terwijl de laptop nog aanstond...hij deed het verder gewoon nog enzo, alleen HD-Tach wil niet draaien en ik weet niet of het daar aan ligt.

Die second skin....neem die van een mac iBook 14" past precies...en heeft een goede afwerking i.p.v. die case logic zooi. Iemand van school heeft hem dus ik weet zeker dat ie mooi past. www.machouse.nl staat ie voor 27 euro geloof ik
HD-Tach crashed hier ook met een BSOD, dus meteen maar weer geuninstalled. Geeft een melding die volgens mij ging over de 'Texas Instruments PCI7420 Integrated FlashMedia Controller', dus als je echt HD-Tach wil draaien dan kan je misschien proberen om dat apparaat uit te schakelen in de device manager. Heeft dus niets te maken met of je dat klepje los hebt gemaakt ;)

Ow btw, ik heb de recovery CD's inmiddels gebrand en vanochtend met Partition Magic de recovery partitie weggegooid en de vrijgekomen ruimte ( 7GB :X ) op m'n D:\ gezet. Tot nu toe werkt alles nog goed. Dus dit kan gewoon gedelete worden, vergeet alleen niet de recovery discs te branden als je ooit nog eens de software van sony wil gebruiken als je windows ooit naar de knoppen gaat ofzo. Ik zag gisteren ook dat je bij sony ook gewoon een zipje kan downloaden die alle originele drivers bevat. Dus in principe heb je de recovery discs alleen nodig als je de sony software wil gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 04-12-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:48:
[...]

HD-Tach crashed hier ook met een BSOD, dus meteen maar weer geuninstalled. Geeft een melding die volgens mij ging over de 'Texas Instruments PCI7420 Integrated FlashMedia Controller', dus als je echt HD-Tach wil draaien dan kan je misschien proberen om dat apparaat uit te schakelen in de device manager. Heeft dus niets te maken met of je dat klepje los hebt gemaakt ;)
Dat zou het kunnen zijn...bij mij springt dat scherm net te snel weg om te kunnen lezen...Ga ik ff die irritante Mem.Stick eruit gooien...Thnx

Je kan trouwens veel software weg gooien ik heb even alles nagekeken en ik kon al 4 gb weggooien aan rotzooi...Bijvoorbeeld in de SONY map...staan screensaver in .swf formaat...de map is 0,5 gb groot en ze zijn allemaal hetzelfde alleen andere res. gewoon deleten.

Ik kreeg gisteren opeens dat ie alle progjes ging installen op mijn laptop...toen heb ik maar even met hijack this alles "uitgezet" van die autoinstalls enzo.

Mem.Stick gebeuren disable zetten in windows apparaatbeheer werkt...nu is de bench compleet :D

Resultaten: HDTach
Average read speed: 24166 KB/s - 24 MB/s Accesstime: 19 ms

[ Voor 10% gewijzigd door tymiek op 04-12-2004 13:22 . Reden: het werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer informatie over de Sony Vaio B series: http://products.sony.co.uk/sony_vaio_b1_series.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 12:55

PanMan

Spun!

Ik zit te denken over de VP, omdat ik de XP w.s. toch een beetje duur vind. Nu hoor ik dat veel Sony's hitteproblemen hebben. Hoe zit dat met deze? Kan ik nog kinderen krijgen, als ik er mee ga werken? :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb dus de VP, en het ding wordt wel wat warm, maar het is absoluut geen hitteprobleem! En hij kan gewoon op schoot, je beenhaar of ballen worden niet geschroeid ofzo hoor. De meeste hitte komt er ook aan de zijkant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Okee, thnx, ik hoorde ook van iemand dat het hitteprobleem veel minder zou zijn bij centrino's. Maar ik heb iets heel vaags ontdekt: Klopt het dat deze laptop's geen TV-out hebben? Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ik heb echt veeel specs doorgelezen (met soms ook verschillende meldingen van bijvoorbeeld resolutie bij de B1VP), maar nergens staat TV-out. Ook niet op de Sony/Vaio site. Kan iemand die dit ding heeft dat confirmen?
Voor mij toch echt wel een show-stopper: Ik wil zoizo wel TV-out hebben...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

geen tv-out aanwezig op mijn XP iig.
Alleen VGA out...ik heb het zelf niet zo nodig dus maakte het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Jammer, maar dat dacht ik al uit de specs..
Bestwel onbegrijpelijk, dat er 'these days' uberhoubt nog laptops worden gemaakt zonder TV-out. Voor mij echt wel een reden om hem niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
naar ik weet zijn er sowieso niet zoveel laptops met tv-out hoor? maar ik denk dat je moet kijken naar de zogenaamde multimedia modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 15:05
overweeg de b1vp, kan alleen nog steeds niet veel info vinden, alleen een review waar deze erg slecht uit de bus kwam (op gebied van stevigheid en scherm-inkijkhoek ) zijn er mensen die hem hebben die me kunnen vertellen of dit idd een punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb de B1VP inmiddels alweer bijna een half jaar. Stevigheid, tja ik heb hem nog niet laten vallen ofzo dus hoe stevig die is weet ik niet. Maar wat ik wel merk is dat de asus van een klasgenoot( rond dezelfde tijd gekocht) ; wanneer hij een stukje tekst aan het typen is erop dan trilt zijn scherm. De B1VP heeft daar dus geen last van. Dus hij heeft iig betere scharnieren.

Over het scherm, de inkijkhoek is wel oke vind ik zelf, tis niet zo dat je er strak voor moet gaan zitten omdat je anders niets ziet. Maar als je met 5 mensen op een bank een film wil kijken, dan is de inkijkhoek te klein voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Er is inmiddels al een opvolger uit he, de b3vp. Geloof dat www.computerpirates.nl die al verkoopt.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
ederooij schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:05:
Er is inmiddels al een opvolger uit he, de b3vp. Geloof dat www.computerpirates.nl die al verkoopt.
die ligt een klein beetje buiten mijn budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aggggggg jammer dat ik deze topic nu pas lees, ik heb hem al nu 2 weken.
De VGN-B1XP en het is als het ware top laptop.
De 1,7ghz m735, 512,60 gig ultra ata, 14,1, sxga, 1400x1050, DVDRW, Wifi etc.
Accu gaat bij mij 3 uur mee. En dan heb ik het over dvd kijken, msn, office , en surfen.
Redelijk lang dus..

Beeldscherm is echt top, het is geen Xbrite of wat dan ook, MAAR het is wel wat scherper dan een standaard lcd scherm, dit is denk ik persoonlijk maargoed.

Deze laptop heeft maar 1 minpunt en dat is de videokaart, maar daar kies je zelf voor.
Bij dvd's heeft wel impact, dan had ik toch liever een ati low end erin zitten dan de intel.
B.v het beeld is ook weer niet zo scherp, terwijl dat in combinatie met het beeldscherm wel een goede presentatie zou kunnen worden.

De hardeschijf is erg stil, op mijn laptop staat ultra ata en geen rpm.
Ik gok dat het 5400 is, aangezien die vrij snel is, sneller dan me 4200 en erg stil.

De ventilator is echt top, gaatniet vaak aan en vaak merk je het niet zelf.
Design , super compact licht stylish. Dit is gewoon sony styl.

Dus conclusie , supppppppppperlaptop alleen de videokaart zuigt, duh staat bij de specificaties.
Als jullie pics willen, kan ik ze morgen wel maken.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
pics :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00240.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00241.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00242.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00243.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00244.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00245.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00246.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00247.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00248.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00251.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00252.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/vaio/DSC00253.jpg

mijn B1VPtje _/-\o_ :) maar die andere 2 modellen zijn volgens mij qua uiterlijk exact hetzelfde? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon op 11-02-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
Sweet! trouwens nog 2 vraagjes, denkje dat je er nog een beetje gta vice city op kan spelen>?
en kun je met een Functietoets (alt gr bijvoorbeeld) het touchpad tijdelijk uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
GTA vice city kan ik je niet echt iets over vertellen eigenlijk.

GTA2 wel en dat gaat gewoon goed (uiteraard :P )
UT2004 heb ik wel geprobeerd en dat gaat 20FPS en artifacts. Met alles op laag in 1024*768.
Rome Total War heb ik wel gespeeld en dat loopt een stuk beter maar echt lekker spelen doet het niet.

Verder speel ik eigenlijk alleen GTA2 MP op school en civ3 soms op m'n laptop dus kan ik je niet echt helpen daarmee.

Maar sowieso die intel vga-kaart maakt hem eigenlijk meteen ongeschikt om op te gamen.

Maar als je nog wil dat ik een benchmark draai dan moet je maar ff roepen ;)

overigens, hier op tomshardware kan je een vergelijking vinden van 855GME en de nieuwe(re) 915 vga-chipset van intel.
http://www.tomshardware.c...50511/intel_915gm-11.html
en hier kan je zien hoe die 915 vergelijkt tegenover andere PCI-e videokaarten.
http://graphics.tomshardw...050524/vga_charts-03.html

conclusie: als je (serieus) wilt gamen moet je niet deze laptop nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
nouja serieus gamen dat hoeft zeker niet, ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar vice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 07:47
Hmm, ik stond eigenlijk op het punt om een 2de hands Z1 te kopen (de z1xmp)...
Maar als ik nu de nieuwprijs bekijkt van de b3xp, dan scheelt dat bijna niks ten opzichte van een 2de hands z1xmp, heel bizar.

De nieuwprijs van een z1xmp zit ruim in de 2.000 euro, en hij heeft alleen maar mindere specs!
Enige minpunt is dat de b3 niet zilver is. Persoonlijk vind ik de z1 onwijs vet omdat ie zilver is, daarom zou ik de b3 graag in real life willen zien, om te kijken hoe 'zwart' hij is...

Er zijn geen zilvere varianten van de b1 / b3 denk ik he? Iemand enig idee? heb het op google zo snel niet kunnen vinden...
Bovendien is de behuizing zodanig anders dat de zilvere behuizing van een z1 niet op een b3 past denk ik. (niet dat ik dat ga doen, maargoed, haha)

Oja, naast de kleur nog 1 vraag: dat strakke power aan/uit knopje aan de rechter zijkant: is dat ledje blauw als hij aan staat, of groen? :) (zag namelijk foto's op internet met blauw of groen, heel raar, waarschijnlijk een prototype ofzo)

Cia0
MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
De B1VP heeft geen ledje in de powerknop. Is gewoon groen gekleurd. ;) Denk de andere B-modellen ook niet.

Voor zover ik weet zijn er geen zilverkleurige B-modellen nee. En ik denk idd niet dat het past, de B-serie (2,3) is ook iets zwaarder dan de Z-serie (2,15 kg) Ik heb ook eerst lang op die Z1 zitten geilen want die is idd nog net een stukje mooier. Maarja het verschil is alleen de exclusiviteit (door de prijs) dus toch maar de B1 gekocht.

Ook vet aan de Z1 is dat ie geen gewoon 'schermklemmetje' heeft maar een speciaal soort mechanisme in het scherm waardoor het vanzelf dichtklapt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 07:47
Zojuist Sony Style aan de telefoon gehad, omdat ik de B3XP wil bestellen.

Enige vraag was of het een English UK of US toetsenbord was. Ze zeggen dat het een UK toetsenbord is, en das eigenlijk wel matig, want dan krijg je van die geintjes dat er geen @ boven de 2 toets zit, maar een " ofzo.

Heeft iemand van jullie hem in Nederland besteld en WEL een US versie gekregen? Dan bestel ik hem gewoon daar.

Prijs voor de B3XP ligt trouwens op 1465 Eur, dus opzich een nette prijs. Als je Sony Style belt krijg je 5% korting :)
Pagina: 1