Toon posts:

Wirelessrouter en ADSL router probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn bestaande netwerk situatie ziet er als volgt uit:

Ik heb een E-tech router/adslmodem. Hieraan hangen 3 pc's. Ook hangt er nog een printerservertje aan voor de printer. De router heeft DHCP en deelt ip adressen uit in de rang 10.0.0.X Het IP adres van de router is 10.0.0.2

Nu heb ik vandaag een laptop gekocht voor me nieuwe school en hierin zit een wireless lan ingebouwd. Ik heb daarom ook meteen een accespoint gekocht. Dit is een accespoint van Sweex en hierin zit ook gelijk een router en DHCP Firewall blabla dat soort dingentjes. Deze router/accespoint kan ik benaderen op IP 192.168.62.1. Als ik deze router ook aan me netwerk knoop werkt alles erg slecht. Dat komt natuurlijk omdat de 2 routers elkaar storen. Ik heb al de DHCP van me nieuwe router uit kunnen schakelen. Alleen nu moet ik in de setup steeds een manier aankiezen hoe hij met mijn ISP contact wil zoeken. Ik wil dat helemaal niet!!! Want dit doet me huidige adslmodem/router al.

Hoe kan ik dit het beste oplossen zodat ik met mijn laptopje gewoon kan internetten en toegang heb tot de werkgroep zodat ik bestandjes kan delen?? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 23:47 ]

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Hang het accesspoint gewoon in het netwerk via een van de switchpoorten (niet via de Wan-poort) en configureer hem zo dat het draadloos netwerk ook in de 10.0-range zit.

Ik heb vergelijkbare situatie: thomson modem, netgear wireless broadband router. Gewone patchkabel van een van de switchpoorten van de netgear naar 1 van de switchpoorten van het ADSL modem.

Verwijderd

Topicstarter
Holybuck schreef op 14 oktober 2004 @ 23:57:
Hang het accesspoint gewoon in het netwerk via een van de switchpoorten (niet via de Wan-poort) en configureer hem zo dat het draadloos netwerk ook in de 10.0-range zit.

Ik heb vergelijkbare situatie: thomson modem, netgear wireless broadband router. Gewone patchkabel van een van de switchpoorten van de netgear naar 1 van de switchpoorten van het ADSL modem.
Ik heb het accespoint/router ook met een normale kabel verbonden met me huidige adsl modem/router. Hierbij heb ik beide uiteinden van de kabel
in de switch poorten zitten. A;s ik het dus voor elkaar krijg bijna alles uit te schakelen in die accespoint/router dan moet me netwerkje dus perfect werken?

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Bij mij met mijn Netgear in ieder geval wel :)

Zorg er wel voor dat het adres van de Sweex in de 10.0.0.x range zit!

(was deze bij Sweex default niet 10.0.0.2?)

Verwijderd

Topicstarter
Holybuck schreef op 15 oktober 2004 @ 00:14:
Bij mij met mijn Netgear in ieder geval wel :)

Zorg er wel voor dat het adres van de Sweex in de 10.0.0.x range zit!

(was deze bij Sweex default niet 10.0.0.2?)
Ik heb nu het adres van me accespoint/router handmatig in de 10.0.0.x range gezet. Daarna heb ik handmatig op de laptop de gateway van me oude router/adsl modem ingevoerd namelijk 10.0.0.2 en het subnetmasker en een eigen IP nummer wat ook in de 10.0.0.X range zit.

Nu wil ik eigenlijk dat ik gewoon mijn laptop op DHCP zet en dat alles automatisch gaat. Dus dati k niet alles handmatig hoef in te voeren. Dit gebeurd helaas nog niet automatisch. Kan dit wel enzo ja hoe dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 19:42 ]