Mogelijkheden Internet in Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 1.213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Topicstarter
Om gelijk maar met de deur in huis tevallen, ik ben op zoek naar allerlei mogelijkheden van internet in Duitsland.
Mijn oom is pas geleden naar Duitslands verhuist en zou daar graag iets in de vorm van een DSL verbinding willen hebben, alleen hebben een aantal poviders geen dekking hiervoor waar hij woont.

Wij hebben op internet lopen zoeken en hebben nou 1 provider gevonden die een dsl verbinding aan schijnt te bieden waar mijn oom woont. www.arcor.de
Morgen gaat mijn oom bellen om te kijken of het echt beschikbaar is.

We zijn al aan;t kijken naar alternatieven maar kunnen nog niet echt iets vinden omdat mijn duits ook niet echt goed is :(
Mijn oom wil een internet verbinding die hij heel de dag aan kan laten staan, de snelheid en de kosten maken als ze nog redelijk blijven niet uit, de vorm van internet ook niet.

Heeft iemand ervaring met internet in duitsland en kan iemand mij hier meer informatie over geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Duitse speedtest

Hier zie je in iedergeval wat duitse internet providers. Kan je eentje selecteren, en dan zie je meestal gelijk de site van de provider. Verder hebben we babelfish van altavista, om het duits om te zetten, naar een andere taal. En opzich is duits niet zo moeilijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op die website had ik ook al gekeken, die was ik vergeten te vermelden. Wat het een beetje is mijn om die woont niet in een stad maar een beetje buitenaf. Kabel is al geen optie want dat hebben ze daar niet. Ik heb bij deze pagina wel een lijst van 49 providers maar die zeggen me opzich ook weinig. Is er op een duitse website ook niet tezien hoever je van een centrale afzit voor een dsl verbinding zoals in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Op een site als Chip is veel informatie te vinden om je weg in de Duitse DSL jungle te vinden. Ik zie net dat in het actuele nummer van C't een vergelijkende test van diverse providers staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 15-10-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Anoniem: 38778 schreef op 14 oktober 2004 @ 23:46:
Op die website had ik ook al gekeken, die was ik vergeten te vermelden. Wat het een beetje is mijn om die woont niet in een stad maar een beetje buitenaf. Kabel is al geen optie want dat hebben ze daar niet. Ik heb bij deze pagina wel een lijst van 49 providers maar die zeggen me opzich ook weinig. Is er op een duitse website ook niet tezien hoever je van een centrale afzit voor een dsl verbinding zoals in Nederland ?
Als je even bij wat sites gezocht had, naar een soort van postcode check was je waarschijnlijk o.a. dit bij de duitse tiscali tegengekomen.

http://registrierung.tisc...keit.php?rncode=&akkcode=

Vul daar de gegevens in, en voila je ziet of je daar tiscali kan krijgen. Zoek dit bij nog meer providers uit, en je weet welke providers je kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dev icey schreef op 14 oktober 2004 @ 23:58:
[...]

Als je even bij wat sites gezocht had, naar een soort van postcode check was je waarschijnlijk o.a. dit bij de duitse tiscali tegengekomen.

http://registrierung.tisc...keit.php?rncode=&akkcode=

Vul daar de gegevens in, en voila je ziet of je daar tiscali kan krijgen. Zoek dit bij nog meer providers uit, en je weet welke providers je kan nemen.
Zoals je kunt lezen hebben we al zitten zoeken op internet en hebben nu 1 provider gevonden die een dsl verbinding aanbied waar mijn oom woont, dus www.arcor.de. Ook Tiscali is een van de vele die geen dekking geeft. :(

Zijn er in duitsland geen ander alternatieven van internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henk007 schreef op 14 oktober 2004 @ 23:53:
Op een site als Chip is veel informatie te vinden om je weg in de Duitse DSL jungle te vinden. Ik zie net dat in het actuele nummer van C't een vergelijkende test van diverse providers staat.
Ik zal eens kijken op de websites. Het gaat in het eerste geval dus niet om welke provider en hoe snel hij is maar of hij verkrijgbaar is, dat is de grootste vraag bij allee providers die ik tot nu toe gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou mijn oom heeft vandaag gebeld met Arcor en nu zei de lieftallige mevrouw aan de telefoon dat het een fout in de pagina was dat de DSL verbinding beschikbaar was waar mijn oom woont 8)7 8)7 8)7 .

Maar goed we zitten nu nog steeds met het probleem dat internet heet :) zijn er in duitsland nog meer mogelijkheden om 24/7 online te zijn.

Wat afvalt:

DSL verbindig (Of er moet een variant zijn die wel lukt?)
Kabel (Mij oom heeft geen kabel daarom ook tv via schotel)

Mogelijkheden:

ISDN (Als laatste optie alleen kan hij geen 24/7 aanstaan)
Satelliet (Als het mogelijk is en wat de kosten zijn)

Wie heeft er nog een idee om in Duitsland 24/7 internet te hebben zonder dat je per minuut moet betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Satelliet is ook niet 24/7. Of je moet een heeele dure hebben ;) Bij satellietinternet gaat de downstream via de satelliet en de upstream via een inbelverbinding.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
Weet je, wij randstedelingen :+ noemen dat dikke pech (insert mwuhahaha.mid) :9
Direct gevolg van in de rimboe gaan wonen ben ik bang. De enige andere manieren van internet distribueren zijn glasvezel en satelliet, up/down satelliet is te duur en glasvezel begin ik niet eens over :X
offtopic:
owja, en het is casemoDDing :O

[ Voor 13% gewijzigd door cryforhelp op 17-10-2004 01:13 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm is niet zo mooi :(

Is er niet een website waarop je kan zien hoever je van een centrale afzit?
Dus als je je postcode intikt dat je dan het aantal meters tussen jou en de centrale kan zien maar dan in duitsland?

Hoever kun je eigenlijk van de centrale afzitten met T-DSL omdat je dat veel op duitse websites ziet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

dev icey schreef op 14 oktober 2004 @ 23:40:
Duitse speedtest

Hier zie je in iedergeval wat duitse internet providers. Kan je eentje selecteren, en dan zie je meestal gelijk de site van de provider. Verder hebben we babelfish van altavista, om het duits om te zetten, naar een andere taal. En opzich is duits niet zo moeilijk ;).
Ik zie daar 'MSN' in de lijst staan. Is dat de MSN die ik denk dat 't is? Doe MS aan provider-diensten bij de buren? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik zie daar 'MSN' in de lijst staan. Is dat de MSN die ik denk dat 't is? Doe MS aan provider-diensten bij de buren? :? :X
Microsoft is al internetprovider sinds Windows 95, alleen niet in NL.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104

Veel Duitse telefoon & internetaanbieders bieden ook voor ISDN flatrates aan. Het is nog steeds niet snel, maar in iedergeval niet duur. Tevens heb je Abbo's met in het weekend gratis bellen. Geld gelukkig ook voor inbelnummers. Zie:

http://www.arcor.de/privat/telefonieren/arcor_isdn/index.jsp

Zo'n Arcor-ISDN 765 Abbo kost bijna 30 euro in de maand, maar dan heb je een dubble ISDN lijn, 120 gratis belminuten, gratis bellen in het weekend en op feestdagen, en 4.5 cent p/m voor bellen naar het buitenland klint ook niet erg duur.

Als ik bedenk wat zoiets in NL bij KPN zou moeten kosten... :(

P.S.
Welke PLZ heeft je oom eigenlijk?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 17-10-2004 11:51 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 84104 schreef op 17 oktober 2004 @ 11:43:
Veel Duitse telefoon & internetaanbieders bieden ook voor ISDN flatrates aan. Het is nog steeds niet snel, maar in iedergeval niet duur. Tevens heb je Abbo's met in het weekend gratis bellen. Geld gelukkig ook voor inbelnummers. Zie:

http://www.arcor.de/privat/telefonieren/arcor_isdn/index.jsp

Zo'n Arcor-ISDN 765 Abbo kost bijna 30 euro in de maand, maar dan heb je een dubble ISDN lijn, 120 gratis belminuten, gratis bellen in het weekend en op feestdagen, en 4.5 cent p/m voor bellen naar het buitenland klint ook niet erg duur.

Als ik bedenk wat zoiets in NL bij KPN zou moeten kosten... :(

P.S.
Welke PLZ heeft je oom eigenlijk?
Ik zal hem dit eens voorstellen. :) bedankt voor de info

De PLZ van mij oom is 47551 hoezo ??
Pagina: 1