Wanadoo Lite 352 / 1120 irriterend langzaam

Pagina: 1
Acties:

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
al een week lang heb ik last van een vervelende langzame verbinding.
het betreft een ALcatel Speedtouch 510i (4 poorts UTP).

er is geen firmware update, en wanadoo helpdesk weet ook niet waar het probleem zit. nu vraag ik mij af of er meer wanadoo gebruikers dit probleem hebben.

eerst dacht ik dat NAPT helemaal in de war was en heb ik alle openstaande poorten verwijderd. dit heeft niets geholpen.

volgens www.speedtest.nl is mijn downloadsnelheid maar 11.9 KByte/sec (=95 kbps) (voorheen was dat 119!!

op de modem zijn 2 pc's direct aangesloten en 1 switch , waarop weer 2 andere pc's zijn aangesloten, allen hebben ze de zelfde langzame verbinding. :(
:(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

al gecontroleerd op spyware etc?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Download een programma als dumeter (http://www.dumeter.com/), draait het terwijl je geen gebruik maakt van je internet, dus msn, p2p etc uit. En kijk dan of je internet dan nog steeds gebruikt wordt. Zo ja, dan heb je waarschijnlijk of niet alle internetgebruikende programma's afgesloten, of je hebt idd spyware, zoals hierboven al gemeld wordt door SSH.

Verwijderd

Ik tel 4 PC's...en een modem met een ingebouwde 4-poorts switch. Waarom die extra switch? En heeft het in deze setup eerder wel goed gewerkt? Probeer het eens met maar 1 PC aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 23:55 ]

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik heb dezelfde internetverbinding, regio Nijmegen, maar hier werkt alles goed!
Zoals hierboven al stond, probeer eens zoveel mogelijk programmaatjes die meedraaien uit te schakelen (control+alt+delete en dan processen) en natuurlijk een goede virusscan (http://housecall.trendmicro.com/) en wat spyware-checkers laten lopen (http://www.safer-networking.org/nl/download/index.html) en (http://www.lavasoftusa.com/support/download/).
Veel succes ermee, en als het nog niet lukt, nog maar een keer Wanadoo bellen, zij zijn er eigenlijk om deze problemen te voorkomen en anders zo snel mogelijk op te lossen!

• willy1986
  • Niet online
mijn pc heb ik gisteravond helemaal schoongemaakt(nieuwst ad-ware, spybot en destroy, hijack this, Norton antivirus 2003) en hij was helemaal schoon!

is dit een ziekte van SP2? of moet ik gewoon mijn pc formateren?

paar jaar terug hadden we al een netwerk in ons huis liggen. maar doordat ik snoer te kort kwam heb ik er een switch tussen gedaan en deze met een kabel verbonden met de modem. in principe maakt het toch niets uit. het werkte voorheen prima, gedeelde printers, bestanden gedeelt en internet was toen wel heel snel.

op mijn pc heeft een week shareaza gedraait, maar door dat de donwloads naar verloop van tijd ook heel langzaam gingen, heb ik het programma er af gegooit.

• j86

j86

Als je je pc net geformat hebt, dan kun je het misschien nog een keer proberen, maar dan zonder SP2 te installeren.
Is je download dan nogsteeds zo langzaam, dan kun je hem er later nog altijd op zetten.
Ik zou het anders eigenlijk ook niet weten, zijn er misschien nog meer dingen veranderd sinds het internet zo langzaam is?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
doe eens in de commandprompt: ping www.tweakers.net
wat krijg je terug?

maw heb je ook last van een veel te hoge ping?

• willy1986
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op 15 oktober 2004 @ 07:32:
doe eens in de commandprompt: ping www.tweakers.net
wat krijg je terug?

maw heb je ook last van een veel te hoge ping?
jaa, daar heb je het al... SP2 is zo klote.... ik kan niet eens command uitvoeren, geeft een foutmelding. hoe moet ik dan pingen? ik zal vanmiddag mijn pc weer s formateren :(

• j86

j86

Pingen doe je in DOS (Start-->Uitvoeren-->typ 'cmd' in)
Voer dan 'ping www.tweakers.net' in, en geef een enter.
Als het goed is ben je nu aan het formatteren, ik hoop dat je geen problemen meer hebt als je SP2 niet installeert!
Veel succes!

• willy1986
  • Niet online
oke

ik heb dus de helpdesk weer aan de lijn gehad. en toen hebben ze mij vertelt 1 pc aan te sluiten op het modem. en jaa hoor snelheid weer volop.

na enkele keren aansluiten en speedtestjes, kwam ik er achter dat het mijn broers medion pc was met enkele p2p programma's (shareaza, limewire, kazaa lite, edonkey) en die vreten waarschijnelijk alle bandbreedte weg!! :( wat ik hier nu zo gek aan vind is dat dat al een maand draait maar dat ik er nu pas opvallend last hebt.

der gaat dus sowie een pc ff in de schoonmaak :Y)

nu vraag ik mij af, hebben anderen hier geen last van? wat gebruiken jullie om muziek en films te downloaden?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb dus de helpdesk weer aan de lijn gehad. en toen hebben ze mij vertelt 1 pc aan te sluiten op het modem. en jaa hoor snelheid weer volop.
Dat is altijd ongeveer het eerste wat ik zeg (ik werk ook op een adsl helpdesk) en is uiteraard ook het eerste wat je moet proberen he? :).
nu vraag ik mij af, hebben anderen hier geen last van? wat gebruiken jullie om muziek en films te downloaden?
Alles waarmee je de upload volgooit of waarmee je met 20 draadjes tegelijk downloadt, gooit de verbinding dicht. Dus gewoon afspraken over maken en samen alleen s'nachts downloaden bijvoorbeeld.

DIt is iets dat in studentenhuizen wel vaker speelt (bij ons ook), gewoon rekening met elkaar houden of die programma's zo instellen dat ze de verbinding niet helemaal dicht trekken.

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 15-10-2004 17:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 23:51:

.... Probeer het eens met maar 1 PC aangesloten...
O-)

Shareaza, limewire, kazaa lite, edonkey.... De eerste 3 er af gooien, en in edonkey een max voor de up- en download instellen. Eventueel Bittorrent installeren :)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Telnet 10.0.0.138
Username: ...
Password: ...

=>adsl info

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :               16                9
Attenuation  [dB]     :                7                3
OutputPower  [dBm]    :                7                4

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            10566             4480
  Upstream            :             1660              704

Krijg je daadwerkelijk 1120 en 352? Zonee, dan ligt het aan je bekabeling, zorg dat je modem zo dicht mogelijk angesloten is op je ISRA punt. Wat is je afstand tot de centrale? Doe eens op www.kpn.com een postcodecheck, welke abonnementen kun je maximaal krijgen?
Is dit allemaal in orde dan moet je KPN storingsdienst bellen, afdeling ADSL en melden dat je modem niet op de juiste snelheid kan trainen. Vermeld hierbij bovestaande stappen en uitslag van je modem.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1