Toon posts:

floppy problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ene probleemke :

Floppy werkte aktijd goed. Na een nieuwe setup en wat hardwarebijweking gaat het niet meer. Ledje blijft niet branden en als ik in windows klik op a: dan start hij de floppy op maar hij leest ze volgens mij niet. Kheb al een nieuwe kabel geprobeert en dan vin hij de floppy helemaal niet via bios .

THX voor de raad

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

en dan vin hij de floppy helemaal niet via bios
Dan moet je het in de hardware en BIOS instellingen zoeken. Ben je er 100% van dat de kabels correct zijn aangesloten en in de BIOS moet de FDD gedefinieerd zijn als 1,44M. Je kunt eventueel een andere FDD uitproberen om uit te sluiten of het aan de mobo of aan de FDD ligt :)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
probeer anders bij iemand anders in de PC?? En als hij het daar ook niet doet kun je ook nog gewoon een nieuwe kopen. Wat kosten die dingen tegenwoordig? 5 euro ofzo? ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zit de 'twist' in de kabel wel tussen je FDD en tussen je moederbord? Anders werkt ie namelijk niet :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op 15 oktober 2004 @ 07:59:
Zit de 'twist' in de kabel wel tussen je FDD en tussen je moederbord? Anders werkt ie namelijk niet :P
In het geval van 'geen twist' moet je de floppy instellen als 'B' drive.