Baldur's Gate 2 de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi, ik kan van iemand voor 50 piek Baldur's Gate 2 kopen, nieuw in doos enzo.
Hij had hem gewonnen met UT en hoeft hem niet.
Het lijkt me wel een leuk spel, maar vinden jullie het de moeite waard?

specs

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je van RPG's houdt.. JAAAAaaa ;)
Ik heb hem van de week eindeiljk gekocht (eerst geen geld enzo) en hij is GEWELDIG!!! :)
Ziet er zwaar mooi uit enzo.. speelt heerlijk etc.

• Unex
  • Niet online
Ah, kijk daar zat ik op te wachten :)
Ben nu opzich net begonnen met Diablo2, opzich wel leuk spel, dat lijkt toch een beetje op BG2?

specs

• IceStorm

IceStorm

Diablo 2 is wel zeker meer hakken dan BG 2...
BG is meer een echt verhaal... Ook wel hakken hoor maar minder...
Voor mij is de gameplay echt GOED (en ik heb het pas 2 uur gespeelt ;)).

• Unex
  • Niet online
Klinkt goed, binnenkort maar ff halen :)

specs

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 31 december 2000 02:48 schreef UneXisT het volgende:
Klinkt goed, binnenkort maar ff halen :)
Doe maar ;)...
Weer een AD&D fan erbij :)

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Heel goed spel...
Leuke quests en ook veel. Ik ben er al heel wat uurtjes zoet mee geweest. En je hoeft BG 1 niet gespeeld te hebben (had ik ook niet).

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 13:16 schreef GaiusBertus het volgende:
Heel goed spel...
Leuke quests en ook veel. Ik ben er al heel wat uurtjes zoet mee geweest. En je hoeft BG 1 niet gespeeld te hebben (had ik ook niet).
Is wel leuker. Weetje iets meer van het verhaal. En je kan je char van BG1 importeren.:)

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op zondag 31 december 2000 13:48 schreef Xaran het volgende:

[..]
Is wel leuker. Weetje iets meer van het verhaal. En je kan je char van BG1 importeren.:)
Alles wat je moet weten wordt in de intro wel uitgelegd. En ook als je oude bekenden tegenkomt wordt het nog uitgelegd (in de trent van: "heb ik jou niet bij Baldur's Gate gedood?") Wat misschien wel hielp bij mij is dat ik ook echt AD&D dus personen zoals Drizzt zijn geen onbekenden voor mij.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 16:10
zeker doen

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 31 december 2000 14:05 schreef GaiusBertus het volgende:

[..]
Wat misschien wel hielp bij mij is dat ik ook echt AD&D dus personen zoals Drizzt zijn geen onbekenden voor mij.
Dat helpt een beetje ja klopt... Maar het maakt niet echt uit want het is nog steeds NIET te vergelijken met da real thing ;)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Baldur's Gate 2 is echt een heel goed spel, het is enorm groot :)
Ik heb deel 1 al uitgespeeld en nou moet ik zeggen dat ik dat al aardig wat vond maar dan moet je deel 2 maar eens zien 8-)
Kopen man die 50,- voor zo'n spel is echt goed....

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-10 18:59
Lees de reviews maar eens in bijv PCGameplay of enige andere plek, gemiddeld 92% ofzo, en ik moet zeggen dat het één van de beste spellen is die ik ooit gespeeld heb, maar vergeet je sociale leven maar met 300 uur gameplay voor de boeg.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13

JJJ

Een echte tweaker heeft toch al geen sociaal leven :)

• Unex
  • Niet online
Thnx voor de reacties, opzich is 300! uur spelen wel heel veel, meer een 3 jaren plan om dat uit te spelen :)

specs

• IceStorm

IceStorm

Hehe... voor BG I stond 150 uur als ik me niet vergis. Dat kostte me 2 maanden (ik gok 200-250 uur) op mijn manier (ja ik pluis ALLES uit ;))...
Dus ik gok dat ik BG II pas na een uur of 400 weg kan leggen ;)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
echt super game heb hem van de week ook gekocht. Als je van RPG's houdt is hij zeker de moeite waard. Je kunt um maaaanden spelen
:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Geniaal. (En voor de duidelijkheid: Baldur's Gate 2 lijkt in NIETS oop Diablo 2.)
Is wel leuker. Weetje iets meer van het verhaal. En je kan je char van BG1 importeren.
Nee daar wordt je blij van. Kom je aan met je Diviner, zijn er geen hoge level divination-spreuken. :( En je raakt ook alles dat je in je spell-book had kwijt :(

Dus nu speel ik een zeer coole necromancer :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik vond hem eerlijk gezegd een beetje tegen vallen. Weinig variatie, steeds 'meer van het zelfde'.
Heb ik toch meer plezier beleeft aan icewind dale.
Maar voor vijftig piek niet tobben

Verwijderd

Nu ik hem heb uitgespeeld vind ik hem ook wel lichtjes tegenvallen. Vooral van het plot had ik meer verwacht. Uiteindelij vond ik het maar een beetje onsamenhangend geheel.
PS:T is voor mij nog steeds de beste Black Isle RPG, dat was/is een _echt_ indrukwekkend plot, maarja je moest je moest wel van lezen houden.

Voor de gemiddelde speler zal BG2 wel leuker zijn, het is ongelofelijk groot, je kan verschrikkelijk veel doen en voor 50 gulden zou ik hem zeker niet laten liggen.

• Unex
  • Niet online
Ik heb totaal nog geen ervaring met dit genre spellen, kep een aantal reviews gelezen en idd, iedereen vind het wel een wereldspel, ben benieuwd :)

Hoe is trouwens de mult. optie?

specs

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Kopen! Da's toch geen geld? En als je van Diablo 2 houdt dan maakt de hele tijd meer van hetzelfde doen toch niet uit.
Mocht je ook van fantasy houden, dan kan ik je de dark-elf trilogy (dat is een set boeken voor alle duidelijkheid) ook aanraden. Begrijp je gelijk ook meer van de Underdark als je erin gaat(oeps, is dit een spoiler?) en heb je ook extra sympathie voor Drizzt. Wat een figuur!

Multiplayer is erg cool. Kun je trouwens ook gewoon als single-player gebruiken, dan heb je tenminste zelf gegenereerde figuren. Zijn vaak toch net iets beter dan de NPC's die je opduikelt. Ikzelf speel volgens die optie met drie zelfgegenereerde karakters en ik heb in de loop der tijd nog 3 NPC bijgekregen.

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 02 januari 2001 00:23 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ik vond hem eerlijk gezegd een beetje tegen vallen. Weinig variatie, steeds 'meer van het zelfde'.
Heb ik toch meer plezier beleeft aan icewind dale.
Maar voor vijftig piek niet tobben
Als je IceWind Dale beter vondt ben je dus meer van het type "hack&slash".... IceWind Dale was gewoon een non stop slayfest ;)..

• Johannes
Ik moet zeggen dat ik Planescape ook ongelooflijk goed vond, maar soms was het gelul net wat te veel, dit hoeft helemaal niet zo te zijn in een Planescape setting. Ik speel zelf ook IRL AD&D en ook in Planescape en daar zitten we ook niet eindeloos te lullen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik dub heel erg of Planescape beter was. Ik vind dat Baldur's Gate 2 betere quests heeft, groter is (ook een voordeel), uitgebreider qua items en spreuken, en veel breder, meer zijwegen. Maar Torment had inderdaad een beter verhaal, betere karakters en natuurlijk gewoon veruit de beste gesprekken ooit. "Waht can change the nature of a man?" en dan had je 20 opties... En je had echt veel aan je Wis, Cha en Int... -zwijmel- O, en dan dat briljante "I will wait for you in death's halls, my love..." Het laat me niet meer los.

Torment was misschien wel de beste ooit.

Lord Daemon

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Planescape Torment heeft nog altijd het beste verhaal van welke RPG dan ook, sterker nog, van welk spel ook. Ook al was de gameplay minder dan BG2, het verhaal was zo goed dat ik meer van Torment genoten heb dan van BG2. Ik vond de hele sfeer ook gewoon zeer stoer, en toen ik het uitgespeeld had (na een week al, wel iedere dag zo'n 8 uur spelen) had ik echt zoiets van... wauw... het maakte indruk. Baldur's Gate 2 was echt zoiets van: "oh... leuk, hebben we ook weer uitgespeeld." Ik denk dat als Torment dezelfde gigantische hoeveelheid opties had als BG2 dat het dan de beste RPG ooit zou zijn geweest.

Verwijderd

Hetgene waarom Torment niet echt bij het grote publiek is aangeslagen is toch het gebrek aan vrijheid : Je kan niet zelf je characterclass kiezen (en pas later kiezen tussen fighter, thief & mage) en het gevoel van vrijheid was niet zo groot in tegenstelling tot bijv Baldurs Gate 1/2 waar je complete maps had die in feite verder niets met het spel te maken hadden. Het aantal subquests was ook aardig beperkt, maar dat was anderzijds ook wel goed, want dat focust je weer op de story; In baldurs gate II was het pure overkill die hoeveelheid subquests. Ik ben dagen bezig geweest in Chapter II om alle subquests uittespelen om dan pas weer verder te gaan met het plot.

NPC waren ook beter in Torment, daar speelden ze een echte rol in het verhaal, in bg2 heb ik toch nog steeds het gevoel dat ze meer een soort henchmen zijn ipv partymembers ook al geven de characterspecifieke subquests ze wel wat meer diepte.

Nee uiteindelijk was Torment toch beter, dat was pas echt _goede_ fantasy! Maar BG2 blijft wel leuk, alleen toen ik het uitgespeeld had vond ik het toch wat magertjes...

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Volkomen gelaik wat je daar nu zegt Trashbash, volkooomen gelaik! :)

• Unex
  • Niet online
Net ff BGII opgehaald (zelfs 40 piek geworden :)) nu aan het installen, 2,5 gig op he hd :)

Iemand nog tips over de character die ik moet kiezen?

specs

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Bedenk dat je altijd minstens 1 mage (om spell protections van tegenstanders te halen), 1 fighter (om (golems) te hakken), 1 priest (om te healen) en 1 thief (om locks te picken en traps te detecten) nodig hebt. Ik zou zeggen, kijk het boekje eens wat door en beslis welke characters je in je party wil hebben en kijk dan wat je zelf leuk vindt en maak dat. Een monk is erg cool trouwens, en bards ook want die kunnen bijna alle magische items zo identificeren zonder een spell te casten.
Nalia en Imoen zijn zowel mage als een redelijke thief dus een van de twee (of alle twee zoals ik had) is wel relaxt om te hebben. Minsc met zijn hamster Boo is ook leuk. En nog een tip: maak een male character, dan kan je een liefdes affaire krijgen met Aerie, Jaheira of Viconia (wat verder niets aan het spel toevoegt behalve sfeer :))

Edit: typo...

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 13:16 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Als je IceWind Dale beter vondt ben je dus meer van het type "hack&slash".... IceWind Dale was gewoon een non stop slayfest ;)..
Je zit er helemaal naast :) Ik speel irl d&d en mijn lvl5 cha heeft net zn eerste magische zwaard gevonden en dat is meteen zn enige magic item (ja, ik weet het. het is vrij treurig) Wat ik van icewind dale zo leuk vond, is dat je een enorme progressie ziet (net als in BG1) En de verhaallijn in BG1 vond ik ook een stuk beter.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 03 januari 2001 10:26 schreef Dunne_Hein het volgende:

[..]
Je zit er helemaal naast :) Ik speel irl d&d en mijn lvl5 cha heeft net zn eerste magische zwaard gevonden en dat is meteen zn enige magic item (ja, ik weet het. het is vrij treurig) Wat ik van icewind dale zo leuk vond, is dat je een enorme progressie ziet (net als in BG1) En de verhaallijn in BG1 vond ik ook een stuk beter.
Nou vooruit ;)..
En dat je op 5de level pas 1 magisch zwaard hebt is normaal ;)... Wat dat betreft zijn RPG's zoals BG II altijd een tikkie overdreven. Ik bedoel, mijn 11e level party in IceWind Dale was behangen met +3 en beter wapens ;)

• Johannes
En dat je op 5de level pas 1 magisch zwaard hebt is normaal ... Wat dat betreft zijn RPG's zoals BG II altijd een tikkie overdreven. Ik bedoel, mijn 11e level party in IceWind Dale was behangen met +3 en beter wapens
Hoeft niet hoor, hangt er van af hoe je speelt, dat is nou juist het kewle van irl ad&d, daar kun je meer dingen zelf bepalen, en je hebt veel meer humor. :)

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 03 januari 2001 12:06 schreef Taradino het volgende:

[..]
Hoeft niet hoor, hangt er van af hoe je speelt, dat is nou juist het kewle van irl ad&d, daar kun je meer dingen zelf bepalen, en je hebt veel meer humor. :)
Meer humor ZEKER ;)... Maar het is echt niet normaal om op 10e level behangen met magical items bent...

• Johannes
Jawel, als je DM iets fout heeft gedaan, zoals ik toen ik de eerste keer DM was, maar toen leden ze opeens schipbreuk.. :) Dag magical items... :)
Vonden ze niet zo leuk, maar het spel werd er wel beter door.

Verwijderd

Gelukkig, ik dacht al dat ik abnormaal was/ben :)

• IceStorm

IceStorm

Hoe maak ik mijn spelers boos :)

"Ja, je slaat... maar je axe +4 defender schiet uit je hand recht in het vuur"...
"Maar er is geen vuur :?"
"Nu wel :)"

• Unex
  • Niet online
Kep net een Necromancer uitgezocht (genaamd: Thanatos:)) maar als ik begin en die vliegbeestjes enzo tegen kom moeten ze toch wel lang hakken om raak te slaan/dat beest te killen.
Is een fighter/barabarian slimmer om te kiezen, of doe ik iets fout?

specs

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Het eerste deel van het spel kan redelijk lastig zijn, maar als je zelf een mage bent moet je zelf niet echt gaan hakken en Minsc (en Jaheira) het werk laten opknappen. Als je buiten bent en meer spells krijgt ben je echt niet meer zo slap. Wat wel handig is: een keertje rusten in de dungeon zodat je zelf spells kan instuderen en Jaheira goede spells (= healing spells) laten instuderen zodat je je party wat kan healen. En welk character je ook bent: een con van 16 voor extra hit points is altijd goed en een hoge dez voor een lagere AC helpt ook.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

cheats/walktroughs[url="http:\\www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/25804.html"]gamefaqs natuurlijk[/url]

review van bg2 door gamers

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Unex
  • Niet online
Thnx mensen!

specs

• IceStorm

IceStorm

Hehe.. ik ben maar archer geworden :)... Ben altijd ranger geweest in RPG's.. kunnen van alles wat :).

Iemand die me ranger HEEEL erg afraad? Ik kan nu nog terug ;)

• Unex
  • Niet online
Hehe, ik was eerst ook Ranger, maar toen begon ik en toen kwam ik dat ventje met die hamster (lache gast :)) tegen, en die was ook ranger dus d8 ik, laat ik maar mage worden
Zal wel een suffe reden zijn maja :)

specs

• Johannes
Ik vind ranger niet zo erg kewl in BG2, en ik heb BG1 ook met een Dwarf Fighter gespeeld, omdat ik dit character irl het coolste vond, maar ik ben nu overgestapt op sorcerer. Sorcerers zijn écht goed!! Ik hou namelijk wel van magic, maar deze hoeft niet te memorizen > Beter!

• Johannes
Hoe maak ik mijn spelers boos :)

"Ja, je slaat... maar je axe +4 defender schiet uit je hand recht in het vuur"...
"Maar er is geen vuur :?"
"Nu wel :)"
Overdrijven is ook een vak. :)
Er kwamen trouwens heel kewle quests uit die shipbreuk, en ze kregen uiteindelijk hun stuff terug. De mage had een nieuwe spell bedacht, maar dat duurde redelijk lang voor hij alles had verzameld om hem te casten(we spelen met material components) en toen waren ze wel ongeveer het goede level voor hun stuff.

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 04 januari 2001 06:25 schreef Taradino het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak. :)
Er kwamen trouwens heel kewle quests uit die shipbreuk, en ze kregen uiteindelijk hun stuff terug. De mage had een nieuwe spell bedacht, maar dat duurde redelijk lang voor hij alles had verzameld om hem te casten(we spelen met material components) en toen waren ze wel ongeveer het goede level voor hun stuff.
Ja dat was ook overdreven :)...

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 05:06 schreef Taradino het volgende:
Ik vind ranger niet zo erg kewl in BG2, en ik heb BG1 ook met een Dwarf Fighter gespeeld, omdat ik dit character irl het coolste vond, maar ik ben nu overgestapt op sorcerer. Sorcerers zijn écht goed!! Ik hou namelijk wel van magic, maar deze hoeft niet te memorizen > Beter!
Hee, gimme a Monk anyday, maarja, welke
Bruce Lee fan zou dat niet doen? *D

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vind de sorcerer echt verrot. Hij is te goed. Mages waren al niet te sterk op lagere levels, maar tegen een sorcerer moeten ze het echt afleggen. :( Leve de tweede editie!!

Lord Daemon

Verwijderd

Zo sterk is de sorceror niet. Vooral de beperkte hoeveelheid spells die je max mag kennen begin je goed te voelen op latere levels.
In 3rd edition is de sorceror ook niet TE sterk. Hij heeft dan wel meer spells dan een normale mage, maar hij krijgt pas op hogere levels toegang tot ze (en dat is zeer irri!)

Verwijderd

Ik blijf lekker bij de ouwe trouwe fighter. Aan mages en sorceres moet je nooit beginnen, 1 en al ellende.

Maaruh, ff op de topic terug komend. Baldur's Gate is zeker waar om te kopen. Heb hem ook gekocht, echt te gek. Ben ook BG en icewind Dale fan :9

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 11:33
Kijk voortaan eerst goed naar de dates voordat je replied! ;)

There is no magic.

• IceStorm

IceStorm

Beetje }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.