Ontwikkeltijd van een Game?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een spel helemaal af is? (van begin tot eind)

En dan heb ik het over spellen als Alice, UT, Redalert II, Half-Life en Quake2.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Meestal duurt dat zo'n twee jaar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

hmm volgens mij ligt dat er heel erg aan :)
halflife gebruikt toch gewoon die quake engine.. dus volgens mij scheelt dat al bruut tijd?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55

Steffie

Opaque

Alice is toch gebaseerd op de quake3 engine ?

volgens mij duurt het bij zo'n spel een stuk minder lang om te maken ... de engine kopen ze compleet van id ... alleen de textures, geluiden en filmpjes hoeven ze maar te maken

hetzelfde geldt dus ook voor half-life ... en red alert 2 is gebasseerd op de tiberian sun engine, dus dat scheelt ook bruut in tijd

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Wat is Alice dan voor spel?
Een FPS? A la SOF of Q2?
Ik ben gek op dat soort spellen maar echt veel leuke zijn er niet :(

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Alice is third-person. Maar gebruikt wel duidelijk de Q3A engine :)

2 jaar is inderdaad niet een slechte schatting, minder indien er dingen herbruikt kunnen worden (meestal dus of je eigen of anderman's engine).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ook een uitspraak van iemand:
Take the time the producer says it will take to finish it, multiply it with 2 and add 12 months..
Gemiddeld ligt het idd ergens rond de 2 jaar, maar sommige spellen zijn wel een jaar of 5 in ontwikkeling geweest.. Zie Giants, of Max Payne..

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
de engine kopen ze compleet van id ... alleen de textures, geluiden en filmpjes hoeven ze maar te maken
D'r komt dus wel veel meer bij kijken dan alleen die 3 dingen. Als je een engine gekocht hebt, betekent 't niet meteen dat er niks meer te programmeren valt. Alle speleigenschappen die uniek zijn voor bijvoorbeeld Alice moeten er apart bij geprogrammeerd worden. De Q3 engine is alleen de (grafische) basis. Het spel zelf moet vanaf 't begin geschreven worden.
Daarnaast moeten er dus ook nog models en levels gemaakt worden. Ook een vrij tijdrovend proces.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:41
Idd, en in het geval van Alice, is de engine ook nog "aangepast" (betere camera-volg iets, in Quake III, waar je ook third-person kan rondrennen, zoog die nogal) aan het third-person perspectief, en zijn er geloof ik een aantal effecten toegevoegd..

• Devil N
Dat ook nog ja. In de meeste spellen wordt de engine nog aardig aangepast. Een van de mooiste voorbeelden hiervan is natuurlijk Soldier of Fortune. Dat spel is gebaseerd op de Quake 2 engine. Nou, daar ziet 't niet echt meer naar uit. Die engine hebben ze aardig opgepoetst.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:41
Wat dacht je van de Half-Life engine?? Dat "is" ergens heeel diep de Quake I (1) engine! :)

• Devil N
Nou, niet eens zo heel erg diep. Er zijn een helehoop dingen in Half-Life die erop duiden dat het oorspronkelijk afkomstig is van de Q1 engine. Console commando's en dergelijke, allerlei dingen die Q1 wel had en anders zijn gedaan in Q2. HL mag dan wel zijn overgestapt op de Q2 engine, maar ze hadden duidelijk geen zin om alles weer te herschrijven. Begrijpelijk 8-)

Verwijderd

veel games zo'n 2 a 2,5 jaar. Er zijn games die 5 jaar in ontwikkeling zijn. Alice heeft ook ruim 1,5 jaar geduurd steffie. Je koop de engine wel, maar je veranderd wel eigenschappen zodat het spel dan wat beter speelt.
Pagina: 1