Ik ben momenteel aan het expirimenteren met een phpbb forum. En wil hier graag aanzetten dat de users hun account moeten activaten via een e-mail. Alleen die e-mail moet ook nog tot bij hun geraken
. Het phpbb forum kan zelf geen mails versturen hij gaat een smtp server zoeken op localhost. Dus ik zou graag een smtp server installeren ma ik weet niet hoe welke. Ik heb al tal van smtp relay servers geprobeert maar dat lijkt mij voor een heel ander doel namelijk spam verstruren
. Ik wil eigenlijk gewoon dat de mail van het phpbb forum naar een smtp server op localhost wordt gestuurd en dan gewoon doorgestuurd word naar men isp smtp server. Want de mail moet ook komen van admin@lanpower.be. Hoe doe ik dat dan ?
Wat voor os heb je draaien?
als je linux draai dan heb ik een goede tuturial (gentoo)
het is ook meteen tegen relay en je kan er meerdere domainen toevoegen
http://forums.gentoo.org/...499&highlight=qmail+howto
als je linux draai dan heb ik een goede tuturial (gentoo)
het is ook meteen tegen relay en je kan er meerdere domainen toevoegen
http://forums.gentoo.org/...499&highlight=qmail+howto
Ik kan mijn smtp server van mijn provider niet ingeven want het phpbb forum gaat zoeken achter een smtp server op de localhost die dan voor hem naar mijn provider zijn smtp server een e-mail wilt sturen.
Ik gebruik momenteel Windows Xp Pro Sp2 op mijn servertje.
Ik gebruik momenteel Windows Xp Pro Sp2 op mijn servertje.
Wat kun je wel en niet instellen als mailserver dat het ding moet nemen? Lijkt me handig om dat eerst te weten. Want als je provider (wat in NL nogal eens voorkomt) de poort daarvoor heeft dichtgezet, zul je weinig mailserver kunnen draaien. Wel zou je evt idd een eigen mail-relayer kunnen draaien...maar dat heeft dan ook weer SMAP-consequenties als je niet uitkijkt.
Evt kun je ook overwegen je localhost in je hostfile een anders IP te geven...dat heeft dan wel weer als bijgevolg dat iedere keer dat er door andere progsels naar de localhost gezocht wordt, deze uitkomen op de mailserver van je provider...en da's ook niet echt handig
Maar het is een tussenoplossing, kun je iig kijken of het werkt met je mailforum
Evt kun je ook overwegen je localhost in je hostfile een anders IP te geven...dat heeft dan wel weer als bijgevolg dat iedere keer dat er door andere progsels naar de localhost gezocht wordt, deze uitkomen op de mailserver van je provider...en da's ook niet echt handig
[ Voor 68% gewijzigd door The Eagle op 14-10-2004 22:32 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als ik gewoon bij smtp server het ip van de smtp server opgeef van mijn provider dan krijg ik doodleuk deze melding op het forum.
En als ik aanvink dat ik via smtp wil versturen in het phpbb forum met mij login en pass krijg ik deze melding
Mijn isp blockt igg da smtp poort 25 maar niet als die mail naar hun smtp server gaat => mail-out.telenet.be met een login name & pass. Dus ik moet een progsel hebben wat die mail naar hun servers stuurt met mijn login name & pass.
code:
1
2
3
4
5
6
| Failed sending email :: PHP :: DEBUG MODE Line : 234 File : c:\webpage\www\includes\emailer.php |
En als ik aanvink dat ik via smtp wil versturen in het phpbb forum met mij login en pass krijg ik deze melding
code:
1
2
3
4
5
6
| Ran into problems sending Mail. Response: 502 Error: command not implemented DEBUG MODE Line : 125 File : c:\webpage\www\includes\smtp.php |
Mijn isp blockt igg da smtp poort 25 maar niet als die mail naar hun smtp server gaat => mail-out.telenet.be met een login name & pass. Dus ik moet een progsel hebben wat die mail naar hun servers stuurt met mijn login name & pass.
[ Voor 65% gewijzigd door siskos op 14-10-2004 22:43 ]
Als je bekend bent met php dan is een kleine aanpassing in phpbb toch niet heel moeilijk? gewoon ff met telnet uitvogelen wat er precies naar de mail server gestuurd moet worden.
Ik ben helemaal niet bekend met php dus ik zou totaal niet weten wat ik moet veranderen
En volgens mij werkt bij jou de mail functie omdat er ergens in jouw netwerk een mail server staat die de mails verstuurt voor het php forum ? Ik zoek dus zo een mail server die de mails forward naar mijn isp zijn mail server
En volgens mij werkt bij jou de mail functie omdat er ergens in jouw netwerk een mail server staat die de mails verstuurt voor het php forum ? Ik zoek dus zo een mail server die de mails forward naar mijn isp zijn mail server
Simpele mailservers voor op een windows bak zijn er dozijnen van te vinden, even zoeken met google of op tucows kijken.
* Koffie ziet het probleem niet
* Koffie ziet het probleem niet
Tijd voor een nieuwe sig..
Voer in de php.ini van je installatie de smtp server van je provider in.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Pagina: 1