Toon posts:

Probleem met mijn DMI Pool Data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, komt dit iemand bekend voor:

Config:
Pent. III 450 mhz, Abit BE6, 256 ram, 2x 20gb maxtor, diamond scsi kaart uw, 1x 4,5 uw compac(ibm) schijf, Matrox 400 32mb max, 100 mb scsi zip, dc30+ videoedit, sb live (de eerste serie), dvd creative dxr3 kaart, win 98se nl.

werkt allemaal, tot ik die 4,5 uw wilde aansluiten, toen krijg ik gelijk bij het opstarten, pci lijstje te zien, updating escd ... success... Verifying DMI Pool Data....

en toen wachten :z
en wachten :z
en wachten, :z
enfin na een minuut of 4 start ie door, gui, windows starten, probeer de 4,5 uw te benaderen niks, en weer wachten en wachten en wachten..... :z

machine uit, uw van mijn kaart van getrokken, gewoon weer opstarten zonder problemen....

Oplossing?

ik heb al de irqs uitgezet van paral/serial, nopes blijft wachten. :z Waar is eigenlijk die dmi pool data voor?

Iemand?

Verwijderd

Correct me if i'm wrong maar volgens mij gebruikt windows de dmi (device management information vanuit het BIOS) om de geinstalleerde hardware te herkennen. Ergens zit er dus iets fout ... misschien een firmware update ?

Verwijderd

Topicstarter
Maar van wat dan, het gaat fout bij het inpluggen van mijn 4,5 uw schijf, dus de scsi kaart, maar die is van diamond (fireport 40) en de laatste firmware is van '98, en die liep voor geen meter op mijn machine dus weer terug gezet met de oude firmware.....

Volgens mij zit er ergens een conflict tussen de irq van uw en het systeem...

Verwijderd

ik zou eens proberen met enkel die SCSI-schijf aan die SCSI kaart te hangen.
normaal die DMI detecteert hardware problemen en schrijft ze in een log-file.
Maar ik weet wel niet hoe je die log-file kunt lezen.