Windows XP corperate wil niet updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:23

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Laat ik even aan het begin beginnen..

Ongeveer een jaar geleden heb ik van mijn baas een Corperate editie van WinXP gekregen om thuis te proberen. Ik draai hier nu hier al een jaar redelijk tevreden enkele services op (non internet) en ben er erg blij mee... (Kheb geen zin win win2k3 te installeren, kan ik namelijk ook krijgen).

Nu wil ik die machine ook in contact gaan zetten met het internet, dus eigenlijk moet ik 'm wel updaten tot SP2. (Daarnet besloten) Echter, wanneer ik dat probeer krijg ik te horen: "SP2 could not install, The product Key might not be valid bla bla and bla".

Ik had drie vraagjes,

- is mijn baas illegaal bezig?
- zijn er manieren om dit recht te zetten (ga nu iig niet microsoft bellen) en dus wel SP2 te installeren?
- hebben jullie dit wel eens meegemaakt en wat was de oorzaak?

Overigens, volgens mijn baas was dit gewoon helemaal legaal (een jaar geleden iig, ga hem nu niet opbellen ;))

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Heb je ook een officieele sticker erbij gekregen of was het alleen maar een cdtje.

Want om het legaal te houden moet er tenminste een sticker met een key of dergelijke erbij hebben gezeten.

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 13:46
Ik vrees dat als je online wilt gaan, je eerst een licensie zal moeten aanschaffen aangezien hij de key niet accepteerd.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Tundreq schreef op 14 oktober 2004 @ 21:28:
Heb je ook een officieele sticker erbij gekregen of was het alleen maar een cdtje.

Want om het legaal te houden moet er tenminste een sticker met een key of dergelijke erbij hebben gezeten.
Nee, er zat geen sticker bij of (textfile met) key.. Ik hoefde zelfs geen key in te voeren tijdens de instalatie... (ook geen activation zooi die ik met mijn eigen XP licentie heb)

edit:

Het is trouwens XP professional, kweet niet of dat uitmaakt

Ow wie o wie kan me helpen.. als ik morgen niet met resultaten kom, gaat mijn baas zeuren (lief gezegd)

[ Voor 17% gewijzigd door Standeman op 14-10-2004 21:43 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Standeman schreef op 14 oktober 2004 @ 21:41:
[...]

Nee, er zat geen sticker bij of (textfile met) key.. Ik hoefde zelfs geen key in te voeren tijdens de instalatie... (ook geen activation zooi die ik met mijn eigen XP licentie heb)
Een corporate versie hoef je niet te activeren. Dus ik denk dat je code al vele malen is gebruikt, en is geblokeerd.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Zou jullie systeembeheerder de licentie niet ergens bewaren in het bedrijf?
Zo ja, die licentie in je klauwen en bellen naar MS.

Zo nee, dan heeft ie em vast zelf in gebruik >:)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Br@m schreef op 14 oktober 2004 @ 21:43:
[...]

Een corporate versie hoef je niet te activeren. Dus ik denk dat je code al vele malen is gebruikt, en is geblokeerd.
Dus dat betekend dat ik deze install wel vaarwel kan zeggen qua updates :/

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 21:44:
Zou jullie systeembeheerder de licentie niet ergens bewaren in het bedrijf?
Zo ja, die licentie in je klauwen en bellen naar MS.

Zo nee, dan heeft ie em vast zelf in gebruik >:)
Wat qua sysdamin betreft, ik ben bang dat die CD naar iedereen is gegaan naar iedereen die wel 's XP wilde proberen :( |:(

kweet het, het mag niet, maar misschien iemand een andere oplossing? Zondag == productie :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 14-10-2004 21:49 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zal moeten zorgen voor de juiste Licentie of serialkey. Hoe, dat kan je zelf wel verzinnen denk ik.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Standeman schreef op 14 oktober 2004 @ 21:41:

als ik morgen niet met resultaten kom, gaat mijn baas zeuren (lief gezegd)
[/edit]
uh..

Klinkt nogal vreemd, je baas geeft je een dodgy XP CD waar je niet eens een key voor hoeft in te voeren (unattended/sysprepped?) en zal jou er dan op aanvallen?

Ik geloof er niks van.
Standeman schreef op 14 oktober 2004 @ 21:48:

kweet het, het mag niet, maar misschien iemand een andere oplossing? Zondag == productie :'(
Ah.

Nu komt de aap uit de mouw.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2004 21:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 14 oktober 2004 @ 21:50:
[...]

uh..

Klinkt nogal vreemd, je baas geeft je een dodgy XP CD waar je niet eens een key voor hoeft in te voeren (unattended/sysprepped?) en zal jou er dan op aanvallen?

Ik geloof er niks van.

[...]

Ah.

Nu komt de aap uit de mouw.
Ik heb 'm een jaar geleden gekregen en ik werk niet bij een bedrijf waar zomaar illegal zooi wordt verspreid (dacht ik, hoop ik) Daar zijn ze veelste zeikerig voor.... (bijna voor alles moet je toestemming vragen, etc.).

Maar hij is zeker niet unattended... misschien wel sysprepped, maar volgens mij niet. (kweet niet hoe ik het kan zien)... Maar als het goed is, is deze XP install niet illegaal zolang ik bij mijn baas werk (in princiepe mag ik 'm niet meer gerbuiken als ik eruit gegooid wordt...) (als het goed is).. Dat is mij iig verteld... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 14-10-2004 22:01 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor licentieproblemen kun je altijd bij Microsoft zelf terecht; wat kunnen wij nu voor zinnigs zeggen over de keys, de geldigheid van die keys en eventuele sancties tegen illegale versies?

http://www.microsoft.com/netherlands/licenties/default.aspx

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.