Toon posts:

Linux booten

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb zojuist de laatste versie van mandrake gedownt (3 iso's)
Zodra ik de cd boot komt hij wel in een grafische interface alleen hij kan geen linux directory of iets dergelijks vinden op de cd.
Ik heb ook al geprobeerd linux te installen via windows maar dat lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mn beide dvd's niet herkent worden? wat kan ik hier aan doen?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

leen van iemand een normale cdrom speler...

ff installen en dan dvd erin proppen en klaar?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Wat is de precieze error die je krijgt? Boot je wel van de goede CD? Heb je de md5 sums van de ISO files gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik boot zeker wel van de juiste cd..
Zodra ik lunix van de cd boot vraagt ie in welke dvdspeler/brander de lunix installatie cd zit.
Zodra ik voor de desbetreffende kies zegt ie dat er niets gevonden is, terwijl linux er wel gewoon in zit.
Ik heb al geprobeerd om meerder dingen geprobeerd |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 21:26:
Ja ik boot zeker wel van de juiste cd..
Zodra ik lunix van de cd boot vraagt ie in welke dvdspeler/brander de lunix installatie cd zit.
Zodra ik voor de desbetreffende speler kies zegt ie dat er niets gevonden is, terwijl linux er wel gewoon in zit.
Ik heb meerdere bootmogelijkheden geprobeerd |:(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een Atapi DVD speler is in se gelijk aan een cdrom speler. Je geeft te weinig info om je te helpen. Afaik doe je iets anders fout of is er wat anders loos.

Verwijderd

is het geen rescue disk die je probeert te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is geen rescue cd.
Ik heb al geprobeed om via windows met demon tools de cd te mounten, alleen als ik op de link om te installeren klik gebeurd er niets.
In het begin krijg ik wel een foutmelding in het frans dat er een jpg bestand niet geladen kan worden 8)7

Dat is natuurlijk al vaag...
Maar ik neem aan dat ik Lunix gewoon kan booten als ik de pc opnieuw opstart.
Hij boot wel maar zodra ik een simpel gui kruig staat er: Selecteer de device waar de Linux cd inzit.
Deze zit in de dvd-brander (ik heb de dvdspeler ook al geprobeerd).
Dan krijg ik de foutmelding dat er niets gevonden is... terwijl cd1 van Linux er toch echt wel in zit!
Ik heb de nieuwste Mandrake 9.1 Linux

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, doe ons iig een plezier en gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop als je wat toe te voegen hebt, want op deze manier kick je elke keer en dat is niet de bedoeling.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:15:
Ik heb al geprobeed om via windows met demon tools de cd te mounten, alleen als ik op de link om te installeren klik gebeurd er niets.
Je weet dat Linux geen programma is toch? Het is een besturingssysteem en die kun je niet vanuit windows installeren.

Stop de cd in je drive, en boot je computer. Hierna krijg je de installatieschermen.

Verwijderd

Als je hier al problemen mee hebt, dan vrees ik dat je beter helemaal niet aan linux begint :X

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
Nah goed, dat is wat overdreven gesteld, maar in ieder geval kunnen we hier echt helemaal niets mee.

Ten eerste, Linux is een besturingssysteem, dus je kunt het niet mounten in Daemon tools en dan installeren. Je spelt het trouwens als 'Linux' en niet als 'Lunix'.

De topictitel zegt vrij weinig, net als de rest van je posts eigenlijk. Als je wilt dat wij je kunnen helpen, zul je echt specifieker moeten zijn (wat staat er *precies* op je scherm, wat probeer je en waarom lukt dat niet, heb je de MD5sums van de ISO's gecheckt voor je ze hebt gebrand, hoe heb je de bestanden op CD/DVD gezet, wel 'burn image' gebruikt of gewoon de ISO's compleet op DVD gezet toevallig :? ).

Lees kortom de NOS policy - updated 22/09/2004 eens door, en volg ook de linkjes naar de algemene 'wat we ongeveer van een topicstart verwachten'-FAQ. Aangezien dit topic niet echt in de buurt daarvan komt, gaat het dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.