[NERO 6] vision express 2 --> video beeld kleiner??

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik heb een klein probleempje.
Ik heb momenteel Nero 6 Ultra edition. Deze werkt goed behalve erger ik mij aan 1 ding.
Dit is dat als ik met Vision Express 2 aan de gang ga dat dan de plaatjes/video beelden verkleind worden door nero.

Als ik bij voorbeeld een filmpje ergens van in vision express doe en dan het zooitje exporteer dan is het .mpeg bestand wat eruit komt minder groot en mindere kwaliteit dan het originele bestand.
Die gebeurt ook met plaatjes. De grootte word verkleind en als je dan volledig scherm doet word de kwaliteit slecht.

Dit heb ik getest met een filmpje:
Het geexporteerde filmpje heb ik af laten spelen in de ene speler. en het origineel in een andere speler op de pc.
Het verschil was duidelijk te zien welke de originele was en welk uit vision express kwam. Die uit vision express was erg veel kleiner ;( .

Wat heb ik al gedaan:
• gesearcht op GOT forum. helaas niets.
• google gebruikt alleen werd ik ook niet wijzer van.

Is hier een oplossing zo jah wat voorn.
Graag jullie ervaringen en ideeën.
Alvast bedankt.

PS: Ik wist niet of ik deze in SA of in Audio, Video & HiFi moest zetten.
Ben ik iets vergeten als info laat het me weten dan plaats ik het (als ik het heb)

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 14-10-2004 20:28 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
huh... als je avi video door Vision express haalt... doe je dat toch om het op cd/dvd te branden dus wordt het omgezet naar mpg(2) en dus wordt de bestandsgrootte kleiner... logisch... het is compressed (mpg)

of bedoel jij dat het beeldformaat kleiner is?? als het goed is wordt het omgezet naar een bepaalde resolutie voor tv/dvd weergave..

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ jazco2nd:
dat verklaart toch niet het verandere van een wallpaper in formaat?
als ik 800x600 pixels heb als origineel formaat en ik wil een slide show maken van met name die dan is het beeldformaat ook weer kleiner dan het origineel. wil ik het dan weer beeldvullend maken dan is het weer bagger kwaliteit.

Maar dat het van avi naar mpg gaat en dan kwaliteits verlies lij daar had ik niet aan gedacht.
Dus dat is deels op gelost.
(maar zou als ik een mpeg bestandje pak en die door nero vision express haal dan moet dit de zelfde beeldgrootte behouden.(ff proberen))

EDIT:
even een mpeg en wmv geprobeerd door vision te halen en dat gaat goed. Dat is de zelfde kwaliteit. maar die was nog niet zo super.

Ook even gekeken wat de opties zijn bij het exporteren van de video.
Als je VCD neemt is het MPEG-1 en dus kleiner.
Maar neem je SVCD dan is het MPEG-2 en dus een grote beeldformaat.
hier ligt het dus aan.
(nu maar even nog op mn vaders zn pc proberen. die heeft dvd brander kijken hoe het daar gaat. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Griffin op 14-10-2004 21:02 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Bij mn vader het zelfde probleem.
Hij ziet nu wel de dvd brander en kan ook de dvd opties kiezen.
Alleen een plaatje is nog steeds rare kwaliteit.
Ik heb al gezocht in het optie scherm maar kan niets vinden.

heeft iemand hier een oplossing voor. of een trucje ofzo.
alvast bedankt