Toon posts:

'Dom' upgrade dilemma: athlon xp?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een beetje knullig probleem waar ik niet helemaal uitkom na het forum doorgespit te hebben, ik zal het kort en bondig proberen uit te leggen.
Van de zomer kwam ik erachter dat de elco's van mijn MSI k7t-turbo bol stonde :'( . Ik heb mijn pc hard nodig voor mijn studie dus heb ik besloten om het mobo later te fixen en z.s.m. een nieuw mobo te halen. Omdat ik geen geld had voor een nieuwe cpu+mobo tegelijk heb ik besloten m'n oude cpu te hergebruiken (amd athlon 1200). Ik had toen het voornemen om met de HCC dagen de snelste socket-A cpu erop te zetten. Nu zag ik alleen vanmiddag tot mijn schrik dat bijv mycom de athlon XP 3200+ niet meer heeft. Dit was naar mijn idee de snelste cpu voor mijn nieuwe mobo (asus a7v600). Nu mijn vraag aan jullie:
Is mijn veronderstelling goed dat als ik een athlon XP 3200+ koop ik de snelste cpu heb die nog te krijgen is voor mijn a7v600 (heb via www winkels gevonden die hem nog wel hebben) De sempron is volgens mij gewoon een stuk minder(dat maak ik op uit de info hier op het forum).
Ik heb ook gelezen dat een xp 2500(?) redelijk simpel te overclocken is tot gelijkwaardige prestaties van 3200+, maar moet dan van voor een bepaalde tijd zijn. Ik heb hier alleen totaal geen ervaring mee en wil daar dus eigenlijk niet vanuit gaan. Redeneer ik verkeerd als ik zeg: Ik koop nu een xp 3200+ en als ik er wat meer vanaf weet kan ik altijd nog OC'en of kan dit met de Xp 3200+ en mijn a7v600 niet?
Heb ook veel gelezen over Barton core en T-bred core bij de iets langzamere athlon XP's. De athlon XP 3200+ is er alleen maar met barton core en heeft meer cache, toch? Als ik zo'n retail box koop met cooler kan ik er dan vanuit gaan dat ik een barton heb?
Kortom: Ben ik in de goede richting aan het denken?
Ik hoop dat ik me aan de huisregels heb gehouden, heb ze wel gelezen hoor ;) maar twijfel een beetje of het hier 'mag'. Ik kreeg het een beetje benauwd van het idee dat de Xp 3200+ moeilijk te krijgen is of helemaal niet meer als ik wacht. Ik wil proberen het weekend er een aan te schaffen met een budget van max €250 incl knappe cooler(zalman CNPS7000A-AlCu o.i.d.) Vandaar deze een beetje stress vraag. :D
Nog wat verdere specs van mijn huidige systeem:

-asus a7v600
-corsair value select pc3200 512mb
-AMD athlon 1200
-ati radeon 9600se 128mb
-aopen 350watt(dit red ik wel toch?)

Alvast super bedankt voor je hulp,
J-Weetje.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Je kan die XP 3200+ later altijd nog overclocken i.s.m. dat bord :) De vraag is alleen hoever, dat hangt van de bekende zaken als o.a. koeling, kunde en geluk af.

Maar de XP 3200+ is idd de snelste cpu die je kunt krijgen voor dat bord, zie ook de Asus site, daar staat precies welke cpu's het bord ondersteund :) Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.