m-audio audiophile probleem

Pagina: 1
Acties:

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 21:22
heey tweakers

ik zit hier met een probleem
ik heb net een nieuwe geluidskaart gekocht een m-audiophile 2496 ik heb mijn oude geluidskaart er eerst uitgehaalt en de drivers van die kaart geuninstalled.
nou dat was allemaal goed maar nu stop ik mijn nieuwe audiokaart erin en ik haal van de m-audio site de nieuwste drivers af en ik installeer deze.
nou dan start ik windows opnieuw op en dan kijk ik bij apparaat beheer en dan staat er bij het geluidsonderdeel bij een van die dingen een uitroepteken en dan klik ik daarop en dan staat er het volgende.

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

ik weet echt niet wat dit inhoudt ik het op google gezoht maar ik kon nix vinden weet iemand mij uit de brand te helpen?

mijn hardware specificaties:

asus a7v333
512 333mhz ram
ati radeon 8500 le
amd 1700

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
staat toevallig nog je onboard sound aan? of op auto in je bios? zet die is uit...

Home Assistant Configuratie V&A

• dimane
uhm dat heb ik dus ook al gekeken maar kon nix vinden wat erop leek :(
weet iemand hoe dat in het bios zou kunnen staan?

ik had ook nog ergens gelezen dat je dan misschien de irq's moest veranderen
maar waar moet je dat doen?

[ Voor 59% gewijzigd door dimane op 14-10-2004 20:31 ]

• dimane
ik heb overal gezocht waar ik die onboard geluidskaart uit kan zetten maar ik heb alleen gelezen dat er rechtsonder een jumpertje voor zit maar welke?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

dimane schreef op 14 oktober 2004 @ 21:17:
ik heb overal gezocht waar ik die onboard geluidskaart uit kan zetten maar ik heb alleen gelezen dat er rechtsonder een jumpertje voor zit maar welke?
Meestal kun je dat gewoon lezen op het moederbord. Maar kijk eens hier: http://www.asuscom.de/pub...3/a7v333/f1010_a7v333.pdf
En dan op pagina 20, links onderaan.......: AUDIO_EN

• dimane
ja die heb ik nu dus omgezet en hij geeft nog steeds dezelfde fout

te weinig bronnen blablabla....

moet ik nu nog meer uit gaan zetten ?

er zitten maar 2 pci kaartjes in een ati radeon en een nic kaart voor de rest nix

[ Voor 39% gewijzigd door dimane op 14-10-2004 21:46 ]

• dimane
op de microsoft site staat dit :

Code 12
Dit apparaat kan geen vrije type-bronnen vinden. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een ander apparaat dat de bronnen gebruikt, uitschakelen. Klik op Probleemoplosser: Hardware en volg de aanwijzingen van dit hulpprogramma.

De vermelding type in dit foutbericht staat voor een brontype (IRQ, DMA, Memory of I/O).

Oplossingsknop: Probleemoplosser: Hardware

Deze code geeft aan dat een bepaalde bronarbitrage is mislukt. Dit probleem treedt op als het apparaat via de software kan worden geconfigureerd en als er momenteel geen bron is toegewezen aan het apparaat (doordat er geen bronnen beschikbaar zijn op het systeem). Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat alle interrupts in gebruik zijn, of dat het apparaat om een bron heeft gevraagd die al door een ander apparaat wordt gebruikt.

maar nu weet ik niet wat ik hier mee moet

[ Voor 3% gewijzigd door dimane op 15-10-2004 08:31 ]

• tekno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 12:33
Als je nog andere vrije pci sloten hebt kun je eens proberen om hem in een ander pci-slot te gebruiken. Dit wil wel eens helpen, als dit niet werkt kun je altijd nog naar andere oplossingen gaan kijken

• dimane
werkt niet heb ik al geprobeerd ik denk dat ik eerst alle kaartjes eruit ga halen en alle drivers uninstall en dan als eerst mijn geluidskaart opnieuw erin zet en daar de drivers als eerst van installeer

Verwijderd

Heb je de kaart toevallig in het 2e slot zitten, dus direct naast de AGP? Stop de kaart in een ander PCI-slot en het probleem is (naar alle waarschijnlijkheid) opgelost. Overigens kan de onboard geluidskaart gewoon in de BIOS uitgezet worden. Op pagina 70 van het boekje wordt het allemaal uitgelegd.

[EDIT]Zie net dat je alle sloten hebt geprobeerd. Moet sneller typen. Dan blijft alleen de onboard kaart uitzetten over als optie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 09:15 ]

• dimane
dat heb ik dus gedaan staat op pagina 28 van mijn boekje dan moet ik een jumper omzetten

• dimane
ik heb et gelezen nu ja maar hoe kom ik in die pci onboard divice control??? dat kan ik nergens vinden

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:04

Outerspace

Admin General Chat
dimane schreef op 15 oktober 2004 @ 09:36:
ik heb et gelezen nu ja maar hoe kom ik in die pci onboard divice control??? dat kan ik nergens vinden
weet je zeker dat je het niet in de bios kan uitschakelen.
Normaal staat het in een Award bios bij :
integrated periphals -> onboard sound.

meer info zie BIOS Settings - Integrated Peripherals
This section discusses settings that control your system's integrated peripherals. These settings are used to enable or disable integrated peripheral support, and set the various resources they use. If in addition to the standard integrated peripherals (serial and parallel ports, floppy and disk drives, etc.) you have integrated video, sound or other devices , you may find controls for them in this section.

Wauw, een sig!

• dimane
ik zal strax thuis nog een x kijken rond kwart over 12 weet ik et wel:)

Verwijderd

dimane, als je iets wil toevoegen aan je post kun je gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif (edit) knop maken.

Verwijderd

Schakel in je bios ook alle ongebruikte zooi uit, dingen als: parallel poort, seriele poorten, IRQ for VGA kan ook vaak uit.

• dimane
nu heb ik dus niet meer dat uitroep tekentje bij die audiokaart. als mijn videokaart maar ik krijg er nogsteeds geen geluid uit
ik weet niet hoe het komt

[ Voor 20% gewijzigd door dimane op 15-10-2004 13:27 ]

Pagina: 1