[KPN Abo - Hi 40] Is dit abonnement nog opzegbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb een abo verlengd met twee jaar toendertijd,
waarbij het werd omgezet naar HI 40 + I-mode (I-mode is een jaarlijks abo)

Nu is mijn opzegtermijn al verstreken,
bij KPN zeggen ze doodleuk dat ik weer 2 jaar aan mn abonnement vastzit.

Ik heb de voorwaarden van HI erop nagelezen, hier vind ik zelf niets nuttigs in.

Algemene voorwaarden HI

Iemand nog suggesties?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Wat raar! Zou het dan niet overgaan in een onbepaalde tijd contract? Want dat je er weer 2 jaar aan vast zit is naturlijk dik klote!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Ik wil ook van mijn abbo af bij hi...
helaas is het gewoon keihard niet mogelijk.
Ik heb voor 2 jaar een abbo van 30,00 pm, maar sinds de wijzegingen van het aantal minuten en smsjes wilde ik overstappen naar de 15,00 pm. (moet nog een half jaar btw)
Maar dit is echt niet mogelijk bij ze, kep er verschillende keren voor gebeld en ze bestookt met mails :/

Als je er volgens mij niet op tijd bij bent, zetten ze er gewoon kei hard nog een jaar of 2 jaar aan vast en kom je daar met geen mogelijkheid onder vandaan.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik denk dat ze in de voorwaarden behoorlijk ingedekt zijn voor dit soort verzoekjes. Planet doet ongeveer hetzelfde met de ADSL contracten :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:51
Ik dacht dat zo'n termijn onredelijk bezwarend is? Vooral in de nogal roerige mobiele telefoonmarkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

IEFtm schreef op 14 oktober 2004 @ 20:05:
Ik heb een abo verlengd met twee jaar toendertijd,
waarbij het werd omgezet naar HI 40 + I-mode (I-mode is een jaarlijks abo)

Nu is mijn opzegtermijn al verstreken,
bij KPN zeggen ze doodleuk dat ik weer 2 jaar aan mn abonnement vastzit.

Ik heb de voorwaarden van HI erop nagelezen, hier vind ik zelf niets nuttigs in.

Algemene voorwaarden HI

Iemand nog suggesties?
Ik zou je voorwaarden maar eens goed nalezen, want volgens mij is dit helemaal niet mogelijk wat KPN nu doet. Stel dat dit echt in jouw voorwaarde staat, dan heb jij wel erg aparte voorwaarde. Ik heb hier alleen nog maar van gehoord bij ADSL, maar nog niet eerder bij een mobiel abonnement van welke provider dan ook :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:44
ik denk dat je gewoon in je recht staat als je ze via een aangetekende brief meldt dat je per de laatste dag van de huidige maand (eventueel volgende maand) geen gebruik meer wenst te maken van je gsm abbo. Dit omdat je je contract tijd hebt uitgezeten, en redelijkerwijs mag verwachten dat je je abbo na die tijd op maandelijkse basis mag opzeggen

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:26

Alien_Inside

-geen-

Dan zou ik zeggen, je hebt het verkeerd begrepen, of niet goed geluisterd.
De opzegtermijn heeft niets met verlenging te maken. KPN zou jouw abo nooit verlengen met 2 jaar omdat je niet op tijd hebt opgezegd.
Je abo loopt gewoon stilzijgend doorlopend door, met de normale opzegtermijn in acht genomen. Het is dan ook een kromme redenatie, dat er een stilzwijgende verlenging van twee jaar aan vast zou zitten, en iedereen bij KPN en andere providers weet dat. Mobiele telefonie werkt gewoon niet zo.
Je hoeft echt geen aangetekende brief te sturen. Heel simpel: klantenservice bellen en zeggen dat je wil opheffen, krijg je een formulier en na de opzegtermijn is het finito.

-geen-

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:42
Bij KPN heb je een opzegtermijn van 3 maanden. Zeg je nu op, dan zit je er dus nog voor drie maanden aan vast. Het is pertinent onjuist dat je contract voor 2 jaar is verlengd!!!!

Het makkelijkst is het om gewoon een briefje te sturen naar de KPN Klantenservice (adres kan je opvragen door te bellen naar de KS). Opzeggen werkt altijd via een brief.

[ Voor 20% gewijzigd door JJapie op 14-10-2004 23:23 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

Topicstarter
Alien_Inside schreef op 14 oktober 2004 @ 23:19:
Dan zou ik zeggen, je hebt het verkeerd begrepen, of niet goed geluisterd.
De opzegtermijn heeft niets met verlenging te maken. KPN zou jouw abo nooit verlengen met 2 jaar omdat je niet op tijd hebt opgezegd.
Je abo loopt gewoon stilzijgend doorlopend door, met de normale opzegtermijn in acht genomen. Het is dan ook een kromme redenatie, dat er een stilzwijgende verlenging van twee jaar aan vast zou zitten, en iedereen bij KPN en andere providers weet dat. Mobiele telefonie werkt gewoon niet zo.
Je hoeft echt geen aangetekende brief te sturen. Heel simpel: klantenservice bellen en zeggen dat je wil opheffen, krijg je een formulier en na de opzegtermijn is het finito.
dan zou ik zeggen dat ik het zeker goed begrepen heb, nadat 4 (!) klantenservice medewerkers mij dit gemeld hebben. Zij benadrukken dan ook allemaal dat er NIET
opgezegd kan worden VOOR 2006.

ik zal een aangetekende brief sturen + fax ,en dan hebben ze het maar te slikken wat mij betreft.

zo niet dan trek ik de automatische incasso in.

Zo finito is dat >:)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 23:42

makje

Professioneel prutser

KPN verlengd niet AUTOMATISCH je contract met een minimumtermijn van 2 jaar, daarvoor moet KPN een verzoek van jou via een verkoper hebben gehad (met als tegenprestatie waarschijnlijk een mooi toestelletje). Als jij echter niet zelf je contract hebt verlengd -dus nergens een handtekening onder hebt gezet- dan is er ergens een fout gemaakt. Maak dat dan duidelijk aan de KPN en laat HUN maar met een contract op komen draven waarin blijkt dat jij hebt getekend voor een nieuwe contractstermijn van 2 jaar.

Maar omdat ik je startpost wat onduidelijk vind, mede door vanwege het "verstrijken van de opzegtermijn" (kan dat? als jij hem vandaag opzegt dan gaat hij er over drie maanden uit, zeg je hem over 6 maanden op dan gaat hij er over 9 maanden vanaf nu uit), zet ik de feiten nog eens op een rij:

Jij hebt in 2002 je contract verlengd met 2 jaar en een Hi 40 abonnement met I-mode. Nu in 2004 wil jij je abo opzeggen, maar zegt KPN dat jij nog een contract hebt tot 2006?

Dan zou het contract tussentijds nog ergens verlengd moeten zijn door jezelf, of anders is er iets fout gegaan

[ Voor 7% gewijzigd door makje op 15-10-2004 02:47 ]

9800x3d

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ga een HI20 abbo nemen voor een jaar en heb gevraagd hoe het met opzeggen zit,
dit moet je dus 3 maanden vantevoren doen..

Verwijderd

Ik sluit mij bij het voorgaande (makje) aan. Je hebt nu gewoon een abbonnement voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van drie maanden (zie art 2:8 van de algemene voorwaarden). Als ik de voorwaarden goed begrijp heb je altijd al een contract van onbepaalde tijd gehad, waarbij je afgesproken hebt dat je niet de eerste twee jaar (in de algemene voorwaarden genoemd minimumduur) zal opzeggen.

Ik zou in ieder geval thans de KPN een briefje sturen (bij voorkeur bij fax) en je abbonnement nu voor over drie maanden opzeggen. ALs ze afwijzend reageren (ik zie niet in waarom!), moet je de KPN vragen op grond van welk artikel ze de minimumduur hebben verlengd met twee jaar. Als ze dat doen op basis van een met jouw overeengekomen verlenging, vraag ze het formulier in afschrift op te sturen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:13
Ik heb een vraag/opmerking over hetzelfde abbonement, en het leek me niet nodig om hiervoor een nieuw topic te openen. Het volgende is het geval:
Ik heb in December 2004 een Hi40 abbonement afgesloten bij de Primafoon.
Bij het afsluiten wou ik in eerste instantie niet een 2-jarig abbonement, omdat ik na een jaar meestal wel uitgekeken ben op mijn toestel.
Toen werd mij verteld dat je na een jaar je contract kon verlengen, en dat je hierdoor een nieuw toestel kon krijgen.
Dit zou dus betekenen dat ik in December van dit jaar een nieuw toestel kon krijgen.
Nu is mijn vriendin laatst naar dezelfde Primafoon geweest, omdat haar toestel zo langzamerhand de geest geeft, en aangezien zij vorig jaar rond Augustus haar abbonement(ook hi40) heeft afgesloten ging ze er vanuit dat ze gewoon haar contract kon verlengen en een nieuw toestel mee kon krijgen.
Toen ze met dit argument kwam, werd haar medegedeeld dat deze regeling er nu niet meer is:
Quote van de Hi site.
Vraag
Ik heb al een contract en wil een nieuw toestel. Wat moet ik doen?
Antwoord

Heb je al een Hi-abonnement en wil je een nieuw toestel? Dan is een contractverlenging heel aantrekkelijk: je krijgt korting op het nieuwe toestel en behoudt je mobiele nummer.

Voorwaarden contractverlenging:

* je verlengt het contract met één of twee jaar
* contractverlenging is mogelijk als de looptijd van je contract op drie maanden na verstreken is
* je kunt niet altijd gebruik maken van lopende aanbiedingen of acties
* een contractverlenging is gratis; je betaalt geen aansluitkosten

Let op: verleng je je contract terwijl de oorspronkelijke looptijd nog niet is verstreken? De nieuwe looptijd wordt dan één of twee jaar plus de resterende maanden van de oorspronkelijke looptijd.
Wat ik hieruit afleid is dat je je contract dus niet na een jaar kan verlengen, maar dit pas 9 maand later kan doen. Mijn vriendin baalde hier best van, omdat ze nu dus een simlock-vrij toestel o.i.d moet kopen, terwijl ze er van uitging dat ze haar contract gewoon kon verlengen.
Nu vraag ik mij af, in hoeverre kunnen we nog aanspraak maken op de 'oude' regeling, en als dit niet mogelijk is, zou het dan een reden kunnen zijn om het contract te laten ontbinden? Het is namelijk een vrij nadelige wijziging naar mijn mening.

[quote]

Verwijderd

Vreemd, moet gewoon kunnen. Waar heb je het nagevraagd? Loop bijvoorbeeld eens bij Belcompany, The Phone House of T for Telecom naar binnen.

• Eddos
Bij de Primafoon in de Paddepoel in Groningen(voor degene die er bekend zijn).
Het lijkt me dat ze hier toch op de hoogte zouden moeten zijn van dit soort dingen, juist omdat ze alleen KPN abbonementen verhandelen.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb zo'n idee dat kpn hun voorwaarden hebben veranderd. Een kennis van heeft dit nl wel een keer gedaan omdat die een nieuwe telefoon wou want die andere was totaal kapot(lieve hond). Maar dit is al een tijdje geleden dus ik denk dat ze dit nu meer niet doen. Maar valt de telefoon niet onder de garantie? Een telefoon hoort langer dan een jaar mee te gaan. Die van mij heb ik nu al zo'n drie jaar.

• Eddos
Het is voornamelijk de accu die het niet goed meer doet, en daar geld volgens mij standaard een half jaar garantie voor. Maar het ging mij in principe over de voorwaarden die veranderd zijn en of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Kan gewoon hoor. 't betekent gewoon dat je na 9 maanden pas kan verlengen. Dat is bij elke provider zo. Dus na 10, 11 etc maanden kan gewoon. Als je het zo letterlijk neemt zou je precies op dag x je contract moeten verlengen.
Advies: Loop de Primafoon voorbij en kijk bij een online winkel. Bijv: http://www.2call.nl/kpn-hiverl.php

• Eddos
Maar er staat toch echt dat het maar 3 maand van te voren kan?Waarom zou het anders op de Hi site staan, en het wordt gezegd in de winkel?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
In de Algemene Voorwaarden staat bij artikel 2.8.3 dat er een opzegtermijn is van 3 maanden. Verlengen staat er volgens mij niet in, maar meestal is dat ook maximaal 3 maanden voor het einde vh contract. Dat is zo, zodat je niet na 1 maand kan verlengen.
De winkel zal het wel zo zeggen om jouw proberen als klant te behouden.

Verwijderd

Eddos schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:59:
Maar er staat toch echt dat het maar 3 maand van te voren kan?Waarom zou het anders op de Hi site staan, en het wordt gezegd in de winkel?
Het kan vanaf 3 maanden van te voren. En daarna dus ook, oneindig. Je kan dus gewoon verlengen. Heb je het al ergens anders geprobeerd? Bel morgen de klantenservice eens op 0800-0507.

Van de Hi site:
Voorwaarden:

- je betaalt geen entreekosten
- heb je nu een éénjarig abonnement? Dan moeten er negen maanden van de looptijd van je huidige contract verstreken zijn
- heb je nu een tweejarig abonnement? Dan moeten er 21 maanden van de looptijd van je huidige contract heen zijn
- de looptijd van je nieuwe Hi abonnement telt bij die van je huidige op
- een Hi Sim Only abonnement kun je niet met een contractverlenging aanschaffen

Verwijderd

KPN heeft destijds de voorwaarden inderdaad veranderd. Je kon tot +- 1 juli van dit jaar inderdaad een contract halverwege verlengen. Dus bij een 2 jaar contract inderdaad na 1 jaar. Dit is dus veranderd omdat dat in lijn moest zijn met de rest van de telecomwereld.Ik weet niet of dat ook dankzij de OPTA is gebeurd.

• Eddos
- heb je nu een tweejarig abonnement? Dan moeten er 21 maanden van de looptijd van je huidige contract heen zijn
En dat was dus eerst niet zo, het kon eerst al na 12 maand.
Dus het is wel degelijk veranderd, en nee ik heb het nog niet geprobeerd, omdat het mij in feite niets uitmaakt, het is voor mijn vriendin..

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
IEFtm schreef op vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:27:
[...]

dan zou ik zeggen dat ik het zeker goed begrepen heb, nadat 4 (!) klantenservice medewerkers mij dit gemeld hebben. Zij benadrukken dan ook allemaal dat er NIET
opgezegd kan worden VOOR 2006.

ik zal een aangetekende brief sturen + fax ,en dan hebben ze het maar te slikken wat mij betreft.

zo niet dan trek ik de automatische incasso in.

Zo finito is dat >:)
Bluf, dan mag je en je abonnement afbetalen en incassokosten

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47

Gallus

Cheesy

[quote]Eddos schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:08:
Ik heb een vraag/opmerking over hetzelfde abbonement, en het leek me niet nodig om hiervoor een nieuw topic te openen. Het volgende is het geval:
Ik heb in December 2004 een Hi40 abbonement afgesloten bij de Primafoon.
Bij het afsluiten wou ik in eerste instantie niet een 2-jarig abbonement, omdat ik na een jaar meestal wel uitgekeken ben op mijn toestel.
Toen werd mij verteld dat je na een jaar je contract kon verlengen, en dat je hierdoor een nieuw toestel kon krijgen.
Dit zou dus betekenen dat ik in December van dit jaar een nieuw toestel kon krijgen.
Nu is mijn vriendin laatst naar dezelfde Primafoon geweest, omdat haar toestel zo langzamerhand de geest geeft, en aangezien zij vorig jaar rond Augustus haar abbonement(ook hi40) heeft afgesloten ging ze er vanuit dat ze gewoon haar contract kon verlengen en een nieuw toestel mee kon krijgen.
Toen ze met dit argument kwam, werd haar medegedeeld dat deze regeling er nu niet meer is:
Quote van de Hi site.

[...]

Wat ik hieruit afleid is dat je je contract dus niet na een jaar kan verlengen, maar dit pas 9 maand later kan doen. Mijn vriendin baalde hier best van, omdat ze nu dus een simlock-vrij toestel o.i.d moet kopen, terwijl ze er van uitging dat ze haar contract gewoon kon verlengen.
Nu vraag ik mij af, in hoeverre kunnen we nog aanspraak maken op de 'oude' regeling, en als dit niet mogelijk is, zou het dan een reden kunnen zijn om het contract te laten ontbinden? Het is namelijk een vrij nadelige wijziging naar mijn mening.
Je vriendin heeft dus een tweejarig contract afgesloten?

Bij zowel KPN Mobiel als bij Hi heb je een opzegtermijn van 3 maanden. Na afloop van je contract word je abonnement steeds stilzwijgend met een maand verlengd. Verlengen van je contract kan vanaf 3 maanden voordat je contract afloopt.

Zo is het. :)

Stel je contract loopt op 1-12-2005 af, dan kun je vanaf 1-9-2005 verlengen. Opzeggen zal je voor die datum moeten doen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Eddos
Ja, een 2 jarig contract.
En het was dus eerst 12 maand voordat je contract afliep, geen 3 maand.
Omdat ik dus toen ik mijn contract afsloot, eerst geen 2 jarig contract wou omdat ik mijn toestel na een jaar meestal wel zat ben.
Toen zei de Primafoon medewerker dus dat ik na 12 maand van de in totaal 24 maand al kon verlengen.

Verwijderd

Eddos schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:24:
Ja, een 2 jarig contract.
En het was dus eerst 12 maand voordat je contract afliep, geen 3 maand.
Omdat ik dus toen ik mijn contract afsloot, eerst geen 2 jarig contract wou omdat ik mijn toestel na een jaar meestal wel zat ben.
Toen zei de Primafoon medewerker dus dat ik na 12 maand van de in totaal 24 maand al kon verlengen.
Aha, dat kan nu inderdaad nog maar 3 maanden van te voren en niet meer op de helft.
Pagina: 1