[quote]
Eddos schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:08:
Ik heb een vraag/opmerking over hetzelfde abbonement, en het leek me niet nodig om hiervoor een nieuw topic te openen. Het volgende is het geval:
Ik heb in December 2004 een Hi40 abbonement afgesloten bij de Primafoon.
Bij het afsluiten wou ik in eerste instantie niet een 2-jarig abbonement, omdat ik na een jaar meestal wel uitgekeken ben op mijn toestel.
Toen werd mij verteld dat je na een jaar je contract kon verlengen, en dat je hierdoor een nieuw toestel kon krijgen.
Dit zou dus betekenen dat ik in December van dit jaar een nieuw toestel kon krijgen.
Nu is mijn vriendin laatst naar dezelfde Primafoon geweest, omdat haar toestel zo langzamerhand de geest geeft, en aangezien zij vorig jaar rond Augustus haar abbonement(ook hi40) heeft afgesloten ging ze er vanuit dat ze gewoon haar contract kon verlengen en een nieuw toestel mee kon krijgen.
Toen ze met dit argument kwam, werd haar medegedeeld dat deze regeling er nu niet meer is:
Quote van de Hi site.
[...]
Wat ik hieruit afleid is dat je je contract dus niet na een jaar kan verlengen, maar dit pas 9 maand later kan doen. Mijn vriendin baalde hier best van, omdat ze nu dus een simlock-vrij toestel o.i.d moet kopen, terwijl ze er van uitging dat ze haar contract gewoon kon verlengen.
Nu vraag ik mij af, in hoeverre kunnen we nog aanspraak maken op de 'oude' regeling, en als dit niet mogelijk is, zou het dan een reden kunnen zijn om het contract te laten ontbinden? Het is namelijk een vrij nadelige wijziging naar mijn mening.
Je vriendin heeft dus een tweejarig contract afgesloten?
Bij zowel KPN Mobiel als bij Hi heb je een opzegtermijn van 3 maanden. Na afloop van je contract word je abonnement steeds stilzwijgend met een maand verlengd. Verlengen van je contract kan vanaf 3 maanden voordat je contract afloopt.
Zo is het.
Stel je contract loopt op 1-12-2005 af, dan kun je vanaf 1-9-2005 verlengen. Opzeggen zal je voor die datum moeten doen.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.