Toon posts:

[WinXP] Hoe door NTFS beveiliging komen, tbv backup???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn PC start van de ene op de andere dag ineens niet meer volledig op. Nadat het Windows XP logo bij het opstarten is geweest blijft het OS haken bij de melding 'Windows is bezig met opstarten...'. Heb veilige modus geprobeerd, hetzelfde resultaat.

Nu heb ik die HD in een andere machine gebouwd om de files die in J:\Documents and Settings staan te backuppen. Maar als ik op mijn usermap klik krijg ik de melding 'Toegang geweigerd'. Dit komt uiteraard door de NTFS beveiliging. Ik heb bij het instellen van een password op mijn account 'persoonlijk maken' gekozen.

Mijn vraag is, is hier een workaround voor? Ik moet de files uit mijn usermap terug hebben!

Alvast bedankt,

Bob

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
Booten met bijv. Knoppix of de HD aansluiten op een Linux-systeem. Zo lang de bestanden niet gecodeerd zijn, kan je ze dan rustig backuppen. Zijn ze wel gecodeerd (door Windows) dan hoop ik voor je dat je een resque-disc gemaakt heb.

-edit-
'k Doe moeilijk volgens mij. Neem het 'ownership' (wordt eigenaar) van de betreffende map en bestanden. Dan kom je er ook bij.

[ Voor 23% gewijzigd door TRON op 14-10-2004 20:02 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
-edit-
'k Doe moeilijk volgens mij. Neem het 'ownership' (wordt eigenaar) van de betreffende map en bestanden. Dan kom je er ook bij.
En hoe wordt ik eigenaar van mijn usermap?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

iets dat erg vaak is gevraagd (zie ook de eerdere topics ;) ) Dus lees de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif WOS FAQ even en je hebt al je antwoorden :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.