Toon posts:

[Debian] Xampp start maar server serveert geen pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Allereerst zal ik kort mijn situatie uitleggen. (misschien een beetje offtopic, maar ik probeer hiermee rare vragen te voorkomen) Ik ben sinds kort bezig met allerlei versies van linux te proberen. Op mijn workstation draai ik dualboot windows xp en mandrake. Sinds kort ook bezig met een linux server op te zetten met Debian. Ik moet zeggen ik heb hier erg veel problemen mee gehad. Werkende apache, maar geen php support, en mysql. Veel gekloot en vaak dit forum geraadpleegd, maar veel dingen kwam ik nog niet uit. Toen heb ik op een gegeven moment besloten om het eens opnieuw te proberen. Dus debian geformatteerd en toen debian opnieuw erop gezet. Vervolgens de laatste versie van XAMPP (1.4.9a) geinstalleerd. Debian herstart en ik moet zeggen zie gelijk staan (nadat het natuurlijk was toegevoegd aan init.d en rc2.d) dat XAMPP automatisch opstart. Melding van apache is started, mysql, php etc....

Dus toen was ik erg blij. Vervolgens moet je volgens de site van XAMPP (www.apachefriends.org) via http://localhost je server kunnen checken. Op debian gaat dat niet (vanwege het ontbreken van een visuele browser) DUs toen checkte ik via een ander workstation in het netwerk http://192.168.1.3 (ip binnen netwerk van de server, of http://webserver) maar ik kreeg de fout met "Kan de server neit vinden""De pagina kan niet worden weergegeven". Ook buiten het netwerk kan hij niet connecten. Nu heb ik httpd.conf doorgespit, maar kan hieruit niet opmaken wat je meot veranderen zodat hij wel de pagina's verstuurd via poort 80 naar buiten het internet. Voor de duideleijkheid ik kan mijn webserver wel gewoon pingen binnen het netwerk. Ook ftp'en gaat goed, ook via het internet ipadres (Dus die wordt wel goed doorgelust) Router staat uiteraard goed, zodat hij alles doorstuurt. Apache start ook gewoon goed op, geeft daar geen foutmeldingen.

Bekeek trouwwens de log files, alles is leeg, behalve de logfile error log (in opt/lamp/etc/logs/error_log) Deze geeft de volgende fout: Invalid argument: Unable to create scoreboard (anonymous share memory failure) Maar volgens mij is dit niet de oorzaak van het niet werken van de server.

Ik dacht zelf dat het iets was met een proxyserver die xampp gebruikt. Deze werkt dan alleen op die server, maar niet daarbuiten. Maar ook hierover kan ik niks vinden in httpd.conf.

Kortom. Xampp start op. Maar werkt niet binnen en buiten het netwerk (via het internet). Krijg geen pagina te zien. Ftp werkt wel. Kan gewoon nieuwe pagina's in de ftp uploaden.

Verder heb ik deze vraag ook gesteld via de xampp forum. Maar krijg daar geen reactie. Daarom probeer ik het via deze manier, en hoop dat jullie me kunnen helpen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Firewall?

Als je op de server zelf
code:
1
telnet 127.0.0.1 80
doet en daarna
code:
1
telnet 192.168.1.3 80

Krijg je dan connection refused dingen? Dan denk ik toch dat er wat fout gaat. Zodra het scherm zwart blijft, tik dan even in hoofdletters "GET<enter>" . Dan hoor je een webpagina te krijgen.

edit:
Wat je ook daarbij kan doen is:
nmap localhost vergelijken met nmap 192.168.1.3
zo kun je zien of er wel iets van een webserver word gehost op een interface/ip. Als het hier niet bij staat, word het of geblokkeerd of is de server slecht geconfigureerd

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-10-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 14 oktober 2004 @ 19:57:
Firewall?

Als je op de server zelf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
telnet 127.0.0.1 80
Trying 127.0.0.1....
Connected to 127.0.0.1.
Excape character is '^]'
GET 
[html ]
....
[/html]
Connection closed by foreign host
doet en daarna
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
telnet 192.168.1.3 80
Trying 192.168.1.3....
Connected to 192.168.1.3.
Excape character is '^]'
GET 
[html ]
....
[/html]
Connection closed by foreign host

Krijg je dan connection refused dingen? Dan denk ik toch dat er wat fout gaat. Zodra het scherm zwart blijft, tik dan even in hoofdletters "GET<enter>" . Dan hoor je een webpagina te krijgen.

edit:
Wat je ook daarbij kan doen is:
nmap localhost vergelijken met nmap 192.168.1.3
zo kun je zien of er wel iets van een webserver word gehost op een interface/ip. Als het hier niet bij staat, word het of geblokkeerd of is de server slecht geconfigureerd

code:
1
2
nmap 192.168.1.3
nmap localhost

-> Levert exact dezelfde porten die geopend zijn. Inclusief de relevante poort 80 is geopend bij beiden!
Conclusie: We zien dus nu dat de poorten openstaan. Beide pagina's kunnen geopend worden. Erg vaag aangezien het dus niet via netwerk lukt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 20:29 . Reden: Ik had eerst vergeten poort 80 achter telnet 192.168.1.3 te zetten, daarom dacht ik dat hij het in eerste instantie niet deed. ]

• LinuX-TUX
Op het moment dat je dat vanaf thuis doet? Of van een andere PC (telnet) dan werkt het niet? Het is dus niet per ongeluk je eigen proxy instellingen van je browser?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Mag ik is een paar vragen stellen:

Hoe heb jij debian geinstalleerd en wat heb je daarna allemaal gedaan ?

Ik zoek history naar commando's en dergelijke die je uitgevoerd hebt.

Je hebt apache geinstalleerd php4 geinstalleerd, nog een aantal dingen geinstalleerd alleen heb ik je met geen 1 woord horen reppen over apt-get. Wat is het geval als je iets wil installeren:

code:
1
2
3
apt-get install <packagename>
Voor apache zou dat zijn:
apt-get install apache

Verder zeg je er is geen visuele browser voor debian ? Ik wil er wel even 2 opnoemen: lynx en links.

Verder zeg je dat het een linux server moet worden en nee daar wordt geen visuele browser opgeinstalleerd en al helemaal geen X, gnome, kde enzo ;)

Het leuke van debian is dat het zodra je systeem geinstalleerd is je een shell voor je neus krijgt waar je wat in kan doen. Nou is het zo dat je voor een {web,ftp, whatever}server geen grafische shell nodig hebt.

Ik hoop je op deze manier een klein beetje op weg te helpen in wat er mogelijk is binnen debian. Maar ik zou zeggen: Kijk alsjeblieft / heeeeeel erg alsjeblieft naar de apt-get bekijk de manpage daar staat heel erg mooi in beschreven hoe het moet en als je het dan nog niet begrijpt staat er op internet nog heel veel informatie hoe je het 1 en ander moet installeren zoals hier:

http://www.debian.org/doc...-howto/ch-apt-get.en.html

Verder is er heel veel documentatie te vinden in:
/usr/share/doc/<packagename>

Per package is daar verzameld hoe het geconfigureerd kan worden, meestal zijn er ook wel voorbeelden te vinden en verder is het belangrijk om te kijken naar de README.Debian bestanden. Daar staan specifieke debian installatie / configureerbaar dingen in.

LAMP == Linux Apache MySQL PHP4

apt-get install apache mysql-server php4

En je hebt LAMP geinstalleerd. Dit is een klein beetje van de kracht die apt-get heeft.

Ik hoop je op deze manier een klein beetje de goeie richting in te sturen en op weg te helpen

Veel succes met debian en als je vragen hebt mag je natuurlijk terugkomen :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
active2 schreef op 14 oktober 2004 @ 21:17:
Mag ik is een paar vragen stellen:

Hoe heb jij debian geinstalleerd en wat heb je daarna allemaal gedaan ?
Via bootdisks en dan network installation.
Ik zoek history naar commando's en dergelijke die je uitgevoerd hebt.
Uhm die lijken me niet helemaal van belang, maar relevant hier is.

wget http:/apachefriends......xamp-1.4.9a.tar.gz
vervolgens met tar xfvz ...tar.gz -C /opt uitgepakt.
Je hebt apache geinstalleerd php4 geinstalleerd, nog een aantal dingen geinstalleerd alleen heb ik je met geen 1 woord horen reppen over apt-get. Wat is het geval als je iets wil installeren:

code:
1
2
3
apt-get install <packagename>
Voor apache zou dat zijn:
apt-get install apache
Ik snap jou bedoeling hiervan niet helemaal. ik zeg dat ik xampp het geinstalleerd. Xampp is een packet met daarin apache, php, mysql, proftpd etc (zie de site voor de hele list). Met dit packet is het uds niet nodig de aparte dingen te apt-getten.
Verder zeg je er is geen visuele browser voor debian ? Ik wil er wel even 2 opnoemen: lynx en links.

Verder zeg je dat het een linux server moet worden en nee daar wordt geen visuele browser opgeinstalleerd en al helemaal geen X, gnome, kde enzo ;)

Het leuke van debian is dat het zodra je systeem geinstalleerd is je een shell voor je neus krijgt waar je wat in kan doen. Nou is het zo dat je voor een {web,ftp, whatever}server geen grafische shell nodig hebt.
Volgens mij heb ik duidelijk aangegeven dat ik geen browser heb gebruikt om mijn server te testen op de server. Daarom besloot ik dat via het netwerk te doen, en doordat dit niet werkt heb ik dit topic geopent. Bovendien zou ik ook geen X willen gebruiken, want dat heb ik tootaal niet nodig op mijn server.
Ik hoop je op deze manier een klein beetje op weg te helpen in wat er mogelijk is binnen debian. Maar ik zou zeggen: Kijk alsjeblieft / heeeeeel erg alsjeblieft naar de apt-get bekijk de manpage daar staat heel erg mooi in beschreven hoe het moet en als je het dan nog niet begrijpt staat er op internet nog heel veel informatie hoe je het 1 en ander moet installeren zoals hier:

http://www.debian.org/doc...-howto/ch-apt-get.en.html

Verder is er heel veel documentatie te vinden in:
/usr/share/doc/<packagename>

Per package is daar verzameld hoe het geconfigureerd kan worden, meestal zijn er ook wel voorbeelden te vinden en verder is het belangrijk om te kijken naar de README.Debian bestanden. Daar staan specifieke debian installatie / configureerbaar dingen in.

LAMP == Linux Apache MySQL PHP4

apt-get install apache mysql-server php4

En je hebt LAMP geinstalleerd. Dit is een klein beetje van de kracht die apt-get heeft.

Ik hoop je op deze manier een klein beetje de goeie richting in te sturen en op weg te helpen

Veel succes met debian en als je vragen hebt mag je natuurlijk terugkomen :)
Al met al ben ik blij met je post, maar het slaat volledig de plank mis. Ik heb een uitgebreid verhaal neergezet juist om jullie goed te informeren over mijn situatie en zo onduidelijkheden te voorkomen. ZO heb ik ook vermeld dat de xampp, incl apache, php, mysql gewoon starten (die moet ik dus wel geinstalleerd hebben). Bovendien kan ik deze via de telnet sessie op de server gewoon de pagina's neerhalen. Ik vind dus niet dat je je heel erg hebt verdiept in mijn situatie. Dus hopelijk lees je hem nog een keer en kan je me danmogelijk wel helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 14 oktober 2004 @ 20:37:
Op het moment dat je dat vanaf thuis doet? Of van een andere PC (telnet) dan werkt het niet? Het is dus niet per ongeluk je eigen proxy instellingen van je browser?
Uhm ja de telnet op de server zelf blijkt dus wel te werken. Buiten de server, dus op het interne netwerk, of via het internet werkt het niet (zie startpost). Per ongeluk mijn eigen proxyinstellingen verkeerd lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de server via het internet ook niet te benaderen is (dit heb ik aan iemand anders gevraagd door mijn ip adres in te typen, 62.45....). IK heb ook geprobeerd om via mijn windows (workstation binnen het netwerk) te telnetten met de server. En krijg dit als respons:

code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\>telnet 192.168.1.3
Bezig met verbinding maken met 192.168.1.3...Kan geen verbinding met de host mak
en, op poort 23: De verbinding is mislukt

C:\>telnet 192.168.1.3:80
Bezig met verbinding maken met 192.168.1.3...Kan geen verbinding met de host mak

Misschien dat hier het probleem ligt. Ik vind dit wel raar? Want een http request loopt toch allemaal via poort 80? Zeker als ik ook aangeef dat het via poort 80 moet gebeuren (192.168.1.3:80) dan geeft hij nog een fout met poort 23.

Kan dit dus de oorzaak zijn dat poort 23 op de server neit opstaat? Overigens heb ik dit gecontroleerd met (uiteraard op de server zelf)

code:
1
nmap 192.168.1.3

Hier is niet te zien dat poort 23 open staat. Zal ik deze dus open moeten zetten? ZO ja, wat is heirvoor de makkelijkste manier binnen debian (kan ik ook zelf opzoeken, mocht dit de oplossing zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 22:43 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 20:56

McMiGHtY

- burp -

Zo te zien draait er dus niks op poort 80. Heb je Apache wel gestart?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• LinuX-TUX
C:\>telnet 192.168.1.3

C:\>telnet 192.168.1.3:80
Dit wat hier boven staat is niet echt correct/van belang. (het is telnet <IP><spatie><PORT>)
Maar als je zegt dat port 80 open staat met nmap op datzelfde ip, dan moet het dus kennelijk werken (kan het altijd nog een keer proberen natuurlijk met "telnet 192.168.1.3 80" vanaf een bak op hetzelfde (interne) netwerkje)

Ook moeten er logs zijn van "attempts" die er geweest zijn, zo niet, dan moeten ze in de error log naar boven komen. Dit is de reden waarom ik loop te asen op de telnet reacties, omdat deze niet zo beinvloed worden door browser omstandigheden.

(er moet ergens een log zijn van access en error, als in geen van de 2 jouw acties naar voren komen, kan het zijn dat OF je debuglevel op zo'n bizar laag niveau staat dat het er vanuit gaat dat het alleen hack attempts bijhoud OF dat die aanvragen nooit aangekomen zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-10-2004 01:05 ]

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:29:
[...]

Via bootdisks en dan network installation.

[...]

Uhm die lijken me niet helemaal van belang, maar relevant hier is.

wget http:/apachefriends......xamp-1.4.9a.tar.gz
vervolgens met tar xfvz ...tar.gz -C /opt uitgepakt.

[...]

Ik snap jou bedoeling hiervan niet helemaal. ik zeg dat ik xampp het geinstalleerd. Xampp is een packet met daarin apache, php, mysql, proftpd etc (zie de site voor de hele list). Met dit packet is het uds niet nodig de aparte dingen te apt-getten.

[...]

Volgens mij heb ik duidelijk aangegeven dat ik geen browser heb gebruikt om mijn server te testen op de server. Daarom besloot ik dat via het netwerk te doen, en doordat dit niet werkt heb ik dit topic geopent. Bovendien zou ik ook geen X willen gebruiken, want dat heb ik tootaal niet nodig op mijn server.

[...]

Al met al ben ik blij met je post, maar het slaat volledig de plank mis. Ik heb een uitgebreid verhaal neergezet juist om jullie goed te informeren over mijn situatie en zo onduidelijkheden te voorkomen. ZO heb ik ook vermeld dat de xampp, incl apache, php, mysql gewoon starten (die moet ik dus wel geinstalleerd hebben). Bovendien kan ik deze via de telnet sessie op de server gewoon de pagina's neerhalen. Ik vind dus niet dat je je heel erg hebt verdiept in mijn situatie. Dus hopelijk lees je hem nog een keer en kan je me danmogelijk wel helpen.
Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat je wel dat soort pakketten kan pakken als XAMPP enzo... maar wat gebeurt er als er een security update moet gebeuren ? Nu is het je interne server nog .. maar denk je straks als je misschien colocated een server gaat hosten ook dat soort dingen kan installeren zoals XAMPP ? Dan worden security updates in 1x wel een stuk belangrijker.

Het is veel gemakkelijker om bij je systeem te blijven en die package manager te gebruiken. Neem van mij aan dat het updaten nu een stuk lastiger gaat worden.

Ik heb je post heus wel gelezen en ik heb ook heus wel even bekeken wat er mis zou kunnen gaan wat ik alleen probeer te bereiken is dat je even moet kijken naar de mogelijkheden die je distributie biedt. Debian is debian niet als er geen software bijgeleverd is. ;)

Heb je de link is doorgekeken die ik gegeven heb ?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 15 oktober 2004 @ 01:04:
[...]

Dit wat hier boven staat is niet echt correct/van belang. (het is telnet <IP><spatie><PORT>)
Maar als je zegt dat port 80 open staat met nmap op datzelfde ip, dan moet het dus kennelijk werken (kan het altijd nog een keer proberen natuurlijk met "telnet 192.168.1.3 80" vanaf een bak op hetzelfde (interne) netwerkje)

Ook moeten er logs zijn van "attempts" die er geweest zijn, zo niet, dan moeten ze in de error log naar boven komen. Dit is de reden waarom ik loop te asen op de telnet reacties, omdat deze niet zo beinvloed worden door browser omstandigheden.

(er moet ergens een log zijn van access en error, als in geen van de 2 jouw acties naar voren komen, kan het zijn dat OF je debuglevel op zo'n bizar laag niveau staat dat het er vanuit gaat dat het alleen hack attempts bijhoud OF dat die aanvragen nooit aangekomen zijn)
Linux Tux,

Alleereerst. Telnet via een ander workstation binnen het netwerk werkt wel via 192.168.1.3 80 (sorry dat ik het in eerste instantie niet goed had gebruikt). Ik kan dan ook via dat workstation GET intikken en dan laat hij ook de pagina. Maar met IE nog steeds niet. DUs heb het geprobeerd met Mozilla, hier krijg ik deze foutmelding:

Warning: file_get_contents(lang.tmp) [function.file-get-contents]: failed to open stream: Permission denied in /opt/lampp/htdocs/xampp/index.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /opt/lampp/htdocs/xampp/index.php:2) in /opt/lampp/htdocs/xampp/index.php on line 4

Daar kan ik ook nog niet echt veel mee. Ik heb XAMPP wel met root geinstalleerd. En ik zie ook als ik ls -alF gebruik dan staat er bij de map htdocs (hierin staan alle benodigde webfiles) drwxr-xr-x eric root 4096 .. htdocs/

Verder heb ik op jouw aandringen de error_log nogmaals bekeken.

IK zie nu....ook...

dat hij problemen heeft met die file_get_content met favocon.ico maar daarheb ik nu even een test icoontje neergezet en dangeeft hij die fout niet meer.

Dus enige oplossing voor die file_get_content???

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!!!!!! Ik had opgezocht wat die foutmelding betekend (die ik nu pas met mozilla kreeg niet met IE, namelijk met die file_content...)(op het forum van xampp). Dit was dus dat de lang.tmp niet genoeg recht heeft. Deze heb ik dus verandert met chmod 777 lang.tmp. (mogelijk kan ik beter chmod 555 gebruiken?).

Ik wil jullie, vooral linux tx, bedanken voor de inzet die hij geleverd heeft om te helpen. Onder andere dankzij dit soort mensen blijft het open source gebeuren toegankelijk voor iederen, zonder commerciele bijbedoelingen. Nogmaals bedankt.

• LinuX-TUX
Suf zef, daar had ik echt niet aan gedacht (al hoewel 9 van de 10 fouten bij software proggies altijd iets te maken hebben met rechten of verwanten)

Toch nog even uit nieuwsgierigheid: Stond dat ook niet toevallig in telnet :+ die warning?

Voor de rest: happy servse/webdevelopmentse :Y)

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:29:
Niet om je te bekritiseren, maar Linux-Tux heeft gelijk: het grote voordeel van Debian is juist het package management. Niet alleen vanwege beveiliging, maar ook als je bijvoorbeeld nieuwe versies van Apache etc. zou willen hebben. Heb je Apache en andere pakketten via apt-get geinstalleerd, dan kun je met een apt-get update en apt-get upgrade je systeem up-to-date houden. Zoals je Apache nu via XAMPP hebt geinstalleerd, moet je zelf bijhouden of er een nieuwe versie is, die downloaden en weer installeren. Daarnaast controleert het package management ook de afhankelijkheden.

Mocht je dus geen gebruik willen maken van apt-get / het Debian package management, dan denk ik dat je beter af bent met een andere Linux-distributie.

Als je trouwens geen X wilt installeren, maar je server toch eenvoudig wilt kunnen beheren vanaf een andere computer, dan is Webmin misschien wel wat voor je. (als je apache etc. toch nog via apt-get hebt geinstalleerd, kun je webmin door middel van apt-get install webmin installeren).

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 15 oktober 2004 @ 19:47:
Suf zef, daar had ik echt niet aan gedacht (al hoewel 9 van de 10 fouten bij software proggies altijd iets te maken hebben met rechten of verwanten)

Toch nog even uit nieuwsgierigheid: Stond dat ook niet toevallig in telnet :+ die warning?

Voor de rest: happy servse/webdevelopmentse :Y)
Het stond niet in telnet. Ik kon namelijk gewoon de website ophalen (zowel op de server zelf als via netwerk, zonder enige fout???)

En met dat happy servse/websevelopmentse, dat zou wel lukken. En anders spreek ik je misschien wel via GoT ;).

Verwijderd

Topicstarter
PatMan schreef op 15 oktober 2004 @ 22:27:
[...]

Niet om je te bekritiseren, maar Linux-Tux heeft gelijk: het grote voordeel van Debian is juist het package management. Niet alleen vanwege beveiliging, maar ook als je bijvoorbeeld nieuwe versies van Apache etc. zou willen hebben. Heb je Apache en andere pakketten via apt-get geinstalleerd, dan kun je met een apt-get update en apt-get upgrade je systeem up-to-date houden. Zoals je Apache nu via XAMPP hebt geinstalleerd, moet je zelf bijhouden of er een nieuwe versie is, die downloaden en weer installeren. Daarnaast controleert het package management ook de afhankelijkheden.

Mocht je dus geen gebruik willen maken van apt-get / het Debian package management, dan denk ik dat je beter af bent met een andere Linux-distributie.

Als je trouwens geen X wilt installeren, maar je server toch eenvoudig wilt kunnen beheren vanaf een andere computer, dan is Webmin misschien wel wat voor je. (als je apache etc. toch nog via apt-get hebt geinstalleerd, kun je webmin door middel van apt-get install webmin installeren).
Uhm ik vind het moeilijk om toe te geven, maar je hebt helemaal gelijk!!!!!!! Toch moet je even een ding inzien. Ik heb zolang zitten kutten met debian (APT-GET was makkelijk, maar dan kreeg ik php en mysql niet werkend en toen had ik met tar files zitten werken, volgens de handleiding van phpfreakz.nl en toen kreeg ik weer andere problemen) en had echt elke fout gezien die je maar kon bedenken en kreeg maar geen goed lopende webserver aan de praat. Vanaf toen heb ik besloten om maar eens XAMPP te installeren, zodat ik nu eindelijk eens een beetje kan testen met een eigen server. Toch heb je gelijk en in de toekomst wil ik het daarom ook wel weer eens gaan proberen via APT-GET. Hopen dat het dan wat sneller werkt.

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
Ik kan me helemaal voorstellen hoe het je vergaan is, aangezien ik zelf ook sinds een aantal maanden zo af en toe met Debian aan het experimenteren ben (met wisselend succes 8)7 )!

In ieder geval succes en ik hoop dat het ook met apt-get gaat lukken.
Pagina: 1