Toon posts:

[DVD-ROM] vreemde geluiden uit drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb sinds kort een NEC ND3500 DVD-brander en ik had toen ook gelijk maar een LITEON SOHD-167T DVD-ROM aangeschaft.
Over de NEC ben ik zeer tevreden, brandt netjes, en is ook redelijk stil. Ook voelt het loopwerk zeer degelijk aan (had ik niet verwacht voor die prijs).

Over de Liteon ben ik wat minder te spreken.
- Prestaties vallen enigszins tegen (lage snelheden, maar zal waarschijnlijk aan m'n pc liggen),
- Spin up van DVD of CD is nogal rumoerig, slepend geluid bij het opstarten van een DVD. Dit blijkt echter normaal te zijn bij deze drives.
- Sinds kort geeft hij echter, bij het opstarten van de pc, een klein piepje/tuutje (ik kan het echt niet anders omschrijven) en bij het lezen van een dvd (bij snelheden vanaf 6 speed) hoor je de lens heel zachtjes piepen.

Duidt dit op een slechte versie? Of kan het geen kwaad volgens jullie?
Ik heb hem besteld via internet, dus even terug naar de PC shop zit er niet echt in, dan zou hij RMA moeten. En dat ben ik natuurlijk alleen van plan als het echt nodig is.

NB De drive werkt wel goed, maar met die geluiden eromheen, ben ik eerder geneigd mijn brander als gewone dvd-speler te gebruiken en dat vind ik nogal zonde.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand ervaring met deze LITEON drives???